شاهکار های مهندسی باستان با دوبله فارسی – نوابغ دنیای باستان

ا

shahkarhaye-mohandesie-bastan

 

توضیحات : آیا اکتشافات و دستاوردهای تکنولوژیکی امروزی بشر، ریشه در پیشرفت‌های علمی و فناوری‌های توسعه‌یافته‌ی گذشته دارد؟

دنیای باستان از آنچه ما تصور می‌کنیم پیشرفته‌تر بوده و بسیاری از اکتشافات و دستاوردهای امروزی بشر، ریشه در فناوری‌هایی دارد که در گذشته توسعه یافته‌اند؛ فناوری‌هایی که از زمان خود جلوتر بوده‌اند و به کمک آن مردم دنیای باستان می‌توانسته‌اند بناهای عظیم و شاهکارهای مهندسی را با دقت زیاد خلق کند.

با کمک علم و تکنولوژی روز می‌خواهیم به دنیای باستان، این جهان از دست‌رفته سفر کنیم و ارتباط دنیای مدرن امروزی را با دنیای کهن کشف کنیم.

 

نام مستند : شاهکار های مهندسی باستان (Ancient Impossible)
نام این قسمت :نوابغ دنیای باستان
زبان : دوبله فارسی
زمان : 40 دقیقه
کیفیت : HD 1080p – HD 720p (فوق العاده)
حجم : 252 – 475 مگابایت
فرمت :MKV

 

خلاصه داستان این قسمت
 
آلبرت انیشتین، استیو جابز و توماس ادیسون؛ این‌ها اسامی کسانی هستند که آن‌ها را به عنوان نابغه‌ترین ذهن‌های بشری می‌شناسیم.

اما واقعیت ان است که بدون وجود نوابغ دنیای باستان، بسیاری از دست‌آوردهای آنان هرگز به دست نمی‌آمد و در حقیقت دنیای مدرن امروزی ما به نوابغ دنیای باستان مدیون است.

در این برنامه با ارشمیدس، نابغه‌ی دنیای باستان، آشنا می‌شویم؛ مخترعی که توانست آب را در سربالایی به جریان اندازد و با یک دست کشتی را به ساحل بکشد. او در حقیقت اولین روبات جهان را اختراع کرد. نابغه‌ی دیگر تسیبیوس نام دارد که قرن‌ها پیش از دیگران به تحقیق درباره‌ی قوانین هوای فشرده پرداخت.

هرون اسکندرانی، نابغه‌ی اعجاب‌انگیز دوران هلنی توانست اولین موتور بخار و هم‌چنین درهای اتوماتیک و دستگاه فروش اتوماتیک را اختراع کند.

با دیدن این برنامه از اینکه تا چه حد اختراعات و دانش امروزی بشر مدیون نوابغ دنیای باستان است، شگفت‌زده می‌شوید.
 

تماشای بخشی از این قسمت (کلیک کنید)
 
بخشی از این مستند رو در آپارات مشاهده کنید

http://www.aparat.com/v/XrJkj
http://www.aparat.com/v/MO4mL
 

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


  • 54 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *