آیا میدانستید با دوبله فارسی – حمل پول ، چوب ماهی‌گیری و نی‌انبان اسکاتلندی

ا

aya

 

توضیحات : تا به حال به این فکر کرده‌اید که خمیردندان چطور راه‌راه است و یا لنز‌های طبی چطور ساخته می‌شوند؟ چگونه اجناس و کالا‌ها‌ی مختلف از کشوری به کشور دیگر و از آنجا به سوپر‌مارکت‌ها وارد می‌شوند؟ لاستیک‌ها‌ی ماشین از چه ساخته شده‌اند و چرا شیشه‌های تلویزیون‌های پلازما مسطح هستند؟ خوردن، نوشیدن، رانندگی‌، پرواز.
این‌ها فعالیت هایئ هستند که هر روز در اطراف اتفاق می‌افتند و معمولا به آنها توجهی‌ نمی‌کنیم. اما شما تا کنون به این فکر کرده‌اید که چای کیسه‌ای شما چگونه درست و پر می‌شود؟ چگونه فرودگاه‌ها از پس صدها‌هزارتن باری که روزانه به آنها وارد می‌شوند بر‌می‌آیند؟ و بالاخره چگونه کیسه هوای ماشین با چنین سرعتی‌ باز می‌شود؟ هرروزه ما بدون اینکه توجه چندانی بکنیم با تکنولوژی سرو کار داریم. در حمام، در ماشین و حتی در زمین گلف.
در این برنامه نگاهی‌ داریم به این که چگونه این کارها انجام می‌شوند و تمرکزی داریم بر روی برخی‌ از نمونه‌های شگفت‌انگیز.

 

نام مستند : آیا میدانستید

نام این قسمت : حمل پول ، چوب ماهی‌گیری و نی‌انبان اسکاتلندی

زبان : دوبله فارسی

زمان : 20 دقیقه

حجم : 250 مگابایت

کیفیت : HD 1080p (عالی)

فرمت : MKV
 

خلاصه داستان این قسمت
 

میلیون‌ها دلار پول نقد چگونه منتقل می‌شود؟ قلاب‌های ماهیگیری عصر فضا که برای گرفتن ماهی‌های بزرگ، استفاده می‌شوند، چگونه ساخته می‌شود؟ و صدای وهم‌انگیز ارتفاعات اسکاتلند، چگونه تولید می‌شود؟
هر ساله حدود یک تریلیون دلار پول در اقتصاد آمریکا گردش می‌کند و اقتصاد آمریکا به انتقال ایمن پول وابسته است. اما وقتی پول نقد منتقل می‌شود به هدفی برای سارقین تبدیل می‌شود. هر ساله دهها میلیون دلار از بانک‌های آمریکا سرقت می‌شود. حمل و نقل میلیونها دلار پول نقد کار خطرناکی است و به محافظت‌ و مراقبت شدید نیاز دارد. اما این کار چگونه انجام می‌شود؟

در کی‌لارگوی فلوریدا روز جدیدی آغاز شده و جف فیستر، مثل هر روز در 35 سال گذشته، به ماهیگیری می‌رود. او برای صید ماهی‌های بزرگ به یک قلاب جدید و فوق سریع سیکر مجهز است. ماده‌ی سری این قلاب جدید، نوع خاصی از فایبرگلس است که اس‌گلس نام دارد. استحکام فشاری این ماده که برای استفاده در ماهواره‌ها و شاتل‌های فضایی ساخته شده، سه برابر فایبرگلس معمولی است. این ماده در ترکیب با فیبر کربن سیاه مورد استفاده در هواپیماها، قلابی را می‌سازد که برای بیرون آوردن 200 کیلوگرم ماهی از آب، به اندازه‌ی کافی استحکام دارد. اما این کار چگونه انجام می‌شود؟

ارتش‌های اسکاتلند در 500 سال گذشته با صدای نافذ نی‌انبان به حرکت در آمده و در دل دشمنان خود بیم و هراس انداخته‌اند. این صدای ترسناک، انگلیسی‌ها را چنان به وحشت می‌اندازد که آن را به عنوان ابزاری جنگی طبقه‌بندی می‌کنند. صدای نی‌انبان تا امروز در سراسر اسکاتلند صدای آشنایی است. اما صدای این نی‌انبان‌ها چگونه تولید می‌شود؟

 

 

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


  • 54 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *