آیا میدانستید با دوبله فارسی – شکر، پرورش ماهی آزاد و کت و شلوار

ا

aya

 

توضیحات : تا به حال به این فکر کرده‌اید که خمیردندان چطور راه‌راه است و یا لنز‌های طبی چطور ساخته می‌شوند؟ چگونه اجناس و کالا‌ها‌ی مختلف از کشوری به کشور دیگر و از آنجا به سوپر‌مارکت‌ها وارد می‌شوند؟ لاستیک‌ها‌ی ماشین از چه ساخته شده‌اند و چرا شیشه‌های تلویزیون‌های پلازما مسطح هستند؟ خوردن، نوشیدن، رانندگی‌، پرواز.
این‌ها فعالیت هایئ هستند که هر روز در اطراف اتفاق می‌افتند و معمولا به آنها توجهی‌ نمی‌کنیم. اما شما تا کنون به این فکر کرده‌اید که چای کیسه‌ای شما چگونه درست و پر می‌شود؟ چگونه فرودگاه‌ها از پس صدها‌هزارتن باری که روزانه به آنها وارد می‌شوند بر‌می‌آیند؟ و بالاخره چگونه کیسه هوای ماشین با چنین سرعتی‌ باز می‌شود؟ هرروزه ما بدون اینکه توجه چندانی بکنیم با تکنولوژی سرو کار داریم. در حمام، در ماشین و حتی در زمین گلف.
در این برنامه نگاهی‌ داریم به این که چگونه این کارها انجام می‌شوند و تمرکزی داریم بر روی برخی‌ از نمونه‌های شگفت‌انگیز.

 

نام مستند : آیا میدانستید (How Do They Do It?)

نام این قسمت : شکر، پرورش ماهی آزاد و کت و شلوار

زبان : دوبله فارسی
زمان : 22 دقیقه
کیفیت : HD 1080p (فوق العاده)
حجم : 262 مگابایت
فرمت : MKV

 

خلاصه داستان این قسمت
 

مزارع پر از علف سبز را چگونه به کوه‌هایی از شکر سفید تبدیل می‌کنند؟ بزرگترین پرورش‌دهندگان ماهی، چگونه در آب‌های پر از شکارچی، ماهی سالمون پرورش می‌دهند؟ خیاطان سریع تایلندی چگونه کت و شلوارهای باکیفیت را با استفاده از دست، در کمترین زمان ممکن می‌دوزند؟

اوکیلانتا، فلوریدا. آب و هوای ایالت آفتابی آمریکا، بهترین آب و هوا برای کشت نیشکر است. درحال حاضر، هر ساله در دنیا ۱۶۰ میلیون تن شکر مصرف می‌شود، یعنی بیش از یک میلیون برابر وزن مجمسه‌ی آزادی، و به نظر نمی‌رسد که علاقه‌ی ما به این ماده‌ی شیرین در آینده کاسته شود. تولید این حجم عظیم از شکر شیرین، به هیچ وجه نیست. اما این کار چگونه انجام می‌شود؟

ماهی سالمون یکی از محبوب‌ترین ماهی‌های دنیا است. هر ساله تنها در آمریکا ۲۴۵ هزار تن ماهی سالمون مصرف می‌شود. اما تنها ۳۰ درصد این مقدار از دریا صید می‌شود و بقیه در حوضچه‌های پرورش ماهی پرورش داده می‌شوند. مارین هاروست، بزرگترین شرکت پرورش ماهی دنیا بوده و هر ساله در حوضچه‌های خود در اسکاتلند، میلیونها عدد ماهی پرورش می‌دهد. اما پرورش ماهی سالمون، کار بسیار دشواری است و پرورش‌دهندگان باید تمامی مراحل چرخه‌ی پیچیده‌ی حیات این ماهی را بازسازی کنند. ماهی‌ها باید در مناسب‌ترین زمان ممکن از آب شیرین به آب شور دریا منتقل شده و از دسترس شکارچی‌هایی مثل عقاب، مرغ ماهیخوار و فوک دور نگه داشته شوند. اما این کار چگونه انجام می‌شود؟
بانکوک، تایلند. در تک‌تک خیابان‌های این شهر می‌توان یک خیاطی پیدا کرد. اما افراد مشهور تنها به یکی از خیاطی‌های این شهر سر می‌زنند. از چهره‌های مشهوری مثل باب هوپ گرفته تا سیاستمدارانی مثل سناتور جان کری، همه مشتری خیاطی راجاز فشنز هستند. راجا گولاتی و پسرش بابی بیش از ۴۵ سال است که به دوخت و دوز لباس برای افراد مشهور مشغولند. آنها می‌توانند در عرض ۴۸ ساعت، یک کت و شلوار باکیفیت دوخته و به مشتری تحویل دهند. اما این کار چگونه انجام می‌شود؟

 

تماشای بخشی از این قسمت (کلیک کنید)
 
بخشی از این مستند رو در آپارات مشاهده کنید

http://www.aparat.com/v/jINbk

 

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


  • 10 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *