نادیده‌های طبیعت هندوستان با دوبله فارسی – گنگ، رودخانه‌ی زندگی بخش

ا

nadide

 
توضیحات : در سفری به عمق فرهنگ هندوستان به بررسی این کشور بزرگ با تاریخ کهنه‌اش می‌پردازیم. زندگی مردم هندوستان را در مناطق مختلف این کشور خواهیم دید و مطالبی از این کشور پهناور خواهید شنید که شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

 

نام مستند : نادیده‌های طبیعت هندوستان (Wildest India)

نام این قسمت : گنگ، رودخانه‌ی زندگی بخش

زبان : دوبله فارسی
زمان : 43 دقیقه
کیفیت : HD 1080p – HD 720p (فوق العاده)
حجم : 271 – 528 مگابایت
فرمت : MKV

 

خلاصه داستان این قسمت
 

گنگ” بزرگترین رودخانه‌ی هند است و از توده‌های یخی بلندترین کوهستان‌های دنیا، یعنی همیالیا، به بزرگترین خلیج دنیا، خلیج بنگال، سرازیر می‌شود.

وجود این رودخانه برای حیات وحش هند لازم است: از کرگدن‌های تک شاخ کمیاب هندی و دلفین‌های روخانه‌ای گرفته تا گونه‌ای سمورهای دریائی که به صورت گروهی در آب مشغول شکار ماهی می‌شوند و تمساح‌های پوزه بلندی که تنها بومی همین منطقه هستند.

هشت درصد از جمعیت دنیا ساکن مناطق اطراف رودخانه‌ی “گنگ” هستند و زندگیشان به همین رودخانه وابسته است. اما “گنگ” برای هندوها نه یک رودخانه‌ی ساده، بلکه یک الهه است.

سالیانه میلیون‌ها نفر انسان معتقد برای شستشو در آب‌های مقدس رودخانه به “گنگ” می‌آیند و برای بسیاری از آن‌ها، “گنگ” آرامگاه ابدی جسمشان است. روزانه بیش از ۲۰۰ مراسم سوزاندن اجساد در “واراناسی”، شهر مقدس واقع در مرکز منطقه‌ی “گنگ” انجام شده و خاکسترها به داخل رودخانه ریخته می‌شود

 

تماشای بخشی از این قسمت (کلیک کنید)
 
بخشی از این مستند رو در آپارات مشاهده کنید

http://www.aparat.com/v/vYCWO

 

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 

 
 
 


  • 10 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *