نادیده‌های طبیعت هندوستان با دوبله فارسی – گهات غربی، رشته کوه‌های بادهای موسمی

ا

nadide

 
توضیحات : در سفری به عمق فرهنگ هندوستان به بررسی این کشور بزرگ با تاریخ کهنه‌اش می‌پردازیم. زندگی مردم هندوستان را در مناطق مختلف این کشور خواهیم دید و مطالبی از این کشور پهناور خواهید شنید که شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

 

نام مستند : نادیده‌های طبیعت هندوستان (Wildest India)

نام این قسمت : گهات غربی، رشته کوه‌های بادهای موسمی

زبان : دوبله فارسی

زمان : حدود 45 دقیقه

حجم : 220 مگابایت

کیفیت : 576p (عالی)

فرمت : MKV

 

خلاصه داستان این قسمت
 

رشته کوه‌های “گهات غربی” که ۱۶۰۰ کیلومتر از سواحل غربی هند را دربرگرفته‌اند، یکی از متنوع‌ترین مناطق دنیا از نظر گونه‌های زیستی هستند.

قله‌های کوه‌ها داخل ابرهای باران زا فرو رفته و بارش باران‌های موسمی، ارتفاعات غربی کوهستان را به یکی از پربارش‌ترین بخش‌های هند تبدیل کرده است. جنگل‌های بارانی منطقه هم مملو از گونه‌های متفاوت زیستی هستند.

میمون‌های دم شیری رو به انقراض، میوه‌های مناطق جنگلی را با سنجاب‌های بزرگ تقسیم کرده‌اند. بین شاخه‌های پربار درختان، یک مار زمردرنگ در کمین یک مارمولک پرنده است و پائین‌تر، در سطح جنگل، بزرگترین مار سمی دنیا، شاه کبرا، حکمرانی می‌کند.

در بیش شرقی کوهستان و مناطق خشک جنگلی، ببرها و سگ‌های وحشی مشغول رقابت برای شکار هستند.

“گهات غربی” نقشی کلیدی در بهبود شرایط زندگی در بخش جنوبی هندوستان دارد. آب باران از کوهستان‌ها به سمت ساحل سرازیر شده، به تالاب “کرالا” می‌ریزد و رودخانه‌های خروشان به عنوان عنصری حیاتی برای حیوانات و مردم منطقه، به سمت شرق و بخش خشک هندوستان جریان پیدا می‌کنند.

 

 

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


  • 10 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *