آیا میدانستید با دوبله فارسی – برج ایفل و اسنوبرد

ا

aya

 

توضیحات : تا به حال به این فکر کرده‌اید که خمیردندان چطور راه‌راه است و یا لنز‌های طبی چطور ساخته می‌شوند؟ چگونه اجناس و کالا‌ها‌ی مختلف از کشوری به کشور دیگر و از آنجا به سوپر‌مارکت‌ها وارد می‌شوند؟ لاستیک‌ها‌ی ماشین از چه ساخته شده‌اند و چرا شیشه‌های تلویزیون‌های پلازما مسطح هستند؟ خوردن، نوشیدن، رانندگی‌، پرواز.
این‌ها فعالیت هایئ هستند که هر روز در اطراف اتفاق می‌افتند و معمولا به آنها توجهی‌ نمی‌کنیم. اما شما تا کنون به این فکر کرده‌اید که چای کیسه‌ای شما چگونه درست و پر می‌شود؟ چگونه فرودگاه‌ها از پس صدها‌هزارتن باری که روزانه به آنها وارد می‌شوند بر‌می‌آیند؟ و بالاخره چگونه کیسه هوای ماشین با چنین سرعتی‌ باز می‌شود؟ هرروزه ما بدون اینکه توجه چندانی بکنیم با تکنولوژی سرو کار داریم. در حمام، در ماشین و حتی در زمین گلف.
در این برنامه نگاهی‌ داریم به این که چگونه این کارها انجام می‌شوند و تمرکزی داریم بر روی برخی‌ از نمونه‌های شگفت‌انگیز.

 
نام مستند : آیا میدانستید (How Do They Do It?)
نام این قسمت : برج ایفل و اسنوبرد

زبان : دوبله فارسی
زمان : 22 دقیقه
کیفیت : HD 1080p (فوق العاده)
حجم : 268 مگابایت
فرمت : MKV

 

خلاصه داستان این قسمت
 

چگونه از برج ایفل در برابر زنگ‌ زدگی محافظت می‌کنند؟

و اسنوبوردهای پیشرفته که برف را شکافته و پیش می‌روند، چگونه ساخته می‌شوند؟

برج ایفل، مشهورترین جاذبه‌ی گردشگری دنیا است. هر ساله هفت میلیون نفر سوار آسانسورهای این برج می‌شوند تا از تماشای منظره‌ی تماشایی پاریس لذت ببرند. آسانسورهای ایفل هر ساله بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر حرکت می‌کنند، یعنی حدود یک سوم فاصله‌ی زمین تا ماه. اما بیش از یک قرن قرار گرفتن در معرض باران و زنگ‌خوردگی، بر روی هفت هزار تن آهن سازنده‌ی این برج تأثیر گذاشته است. بنابراین، هر هفت سال یکبار، ۲۴۲ هزار متر مربع آهن بکار رفته در برج را سمباده زده و با بیش از ۶۰ تن رنگ که به رنگ قهوه‌ای برج ایفل معروف است، رنگ‌ می‌زنند. نگهداری این شگفتی مهندسی در بهترین وضعیت ممکن، کار بسیار دشواری است که توسط لشکری ۶۰۰ نفره انجام می‌شود. اما این کار چگونه انجام می‌شود؟

استوو، ورمونت.استفان اکو بهترین شغل دنیا را دارد… وظیفه‌ی او تست کردن محصولات جدید شرکت برتون اسنوبوردز، یکی از معروف‌ترین نام‌های تولید اسنوبورد دنیا است. اسنوبوردها برای انجام حرکات تماشایی باید سبک و فنری بوده و توان تحمل فشارهای بسیار زیاد را داشته باشند. در ضمن، طراحی اسنوبوردها باید هر سال بهتر و بهتر شود. اما این کار چگونه انجام می‌شود؟

 

تماشای بخشی از این قسمت (کلیک کنید)
 
بخشی از این مستند رو در آپارات مشاهده کنید

http://www.aparat.com/v/rYRAS

 

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *