راز های گذشته با دوبله فارسی – کیمیا گری و سنگ فیلسوفان

ا

razhaye Gozashteh

 

توضیحات : از نوستراداموس تا داوینچی تا انجیل، این مجموعه حیرت انگیزترین پیشگویان و پیشگوییها، نشانه­ ها و شگفتیها رو بررسی میکنه و در پی رمزها و سرنخهای پنهانی میگرده که سعی در پیش بینی آینده دارند

 

نام مستند : راز های گذشته

نام این قسمت : کیمیا گری و سنگ فیلسوفان

زبان : دوبله فارسی

زمان : حدود 45 دقیقه

حجم : 218 مگابایت

کیفیت : 576p (عالی)

فرمت : MKV

 

خلاصه داستان این قسمت
 
سنگ جادوگر، امروز شیئی است داستانی که در صفحات کتاب‌های هری‌ پاتر از آن یاد شده است. اما در قرون وسطی، جستجو برای یافتن سنگ جادوگر یا آنطور که در آن دوران نامیده می‌شد، سنگ فیلسوف پس از جستجو به دنبال جام مقدس، مهمترین جستجوی بشر به شمار می‌رفت. این سنگ ترکیبی بود ساخته شده از مواد اولیه‌ای سِری که گفته می‌شد می‌تواند فلزات بی‌ارزش را به طلا تبدیل کرده و طول عمر انسان را افزایش دهد و حتی برای او جاودانگی به ارمغان آورد.

اما مواد اولیه‌ی آن سنگ، شامل چه چیزهایی بود؟ آن مواد در دست‌نوشته‌هایی با رمزهای عجیب و غریب توصیف شده‌اند، رمزهایی که تا به امروز موجب حیرت و سرگشتگی پژوهشگران هستند. رمزهایی که توسط کیمیاگرانی ابداع می‌شد که در یک جامعه‌ی سِری زندگی می‌کردند. فرایندهای لازم برای ترکیب این مواد می‌توانست خطرناک و حتی مرگبار باشد. اما این باعث نمی‌شد بزرگترین و باهوش‌ترین عالمان عصر و قدرتمندترین حاکمان اروپا برای یافتن راز سنگ، به هر قیمتی، تلاش نکنند.

تعدادی از پیشروترین دانشمندان شیمی عصر ما از جمله هرولد گولدوایت و لارنس پرینسیپ در این برنامه توضیح می‌دهند که چرا آن مردان، در روزگار ما، مشتی دیوانه به نظر می‌رسند. در آن عصر، کیمیاگری و آزمایشات انجام شده برای ساخت سنگ فیلسوف، نماینده‌ی جهشی بزرگ در علم بشر بودند و ما امروز، اکثر تجهیزات آزمایشگاهی مدرن و تکنیک‌های آزمایشگاهی خود را مدیون آن کیمیاگران هستیم. اما آیا جستجوی آنها به دنبال جاودانگی و رازهای قلب ماهیت مواد، واقعاً، بر پایه‌هایی علمی استوار بوده است؟ و آیا برخی از آنان، آنطور که شایعات می‌گویند، در این جستجو موفق بوده‌اند؟

 

 
خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


  • 54 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *