مستند مهمانی بزرگ شاه به زبان فارسی

ا

mehmanie-bozorge-shah
 

توضیحات : در سال 1350 خورشیدی منطقه تاریخی تخت جمشید ، شاهد برگزاری یکی از مجلل‌ ترین مهمانی‌های تاریخ ایران بود. در جشن‌هایی که با عنوان رسمی «۲۵۰۰مین سال بنیانگذاری شاهنشاهی ایران به‌دست کوروش بزرگ» برگزار شد، سران نزدیک به 70 کشور جهان حضور داشتند. این مستند تلویزیونی به بررسی چگونگی برگزاری و اهمیت این جشن‌ها و تبعات آن می‌پردازد.

در این مستند با تعداد زیادی از کسانی که در جشن‌های 2500 ساله نقش داشته‌اند از پیشخدمتان سوئیسی گرفته تا مهمانان سلطنتی مصاحبه انجام شده است. جشنی که تمامی پادشاهان، ملکه‌ها، شاهزاده‌ها و شاهدخت‌ها، روسای جمهور و دیکتاتورها را در یک واحهٔ ساخته شده میان کویر گردهم آورد.
هزینه‌های سرسام‌آور یک و نیم میلیارد پوندی این مراسم و کارهای پوچی همچون جابجایی روزانه یک قطعه یخ به بزرگی یک اتاق توسط هلیکوپتر که برای خنک کردن نوشیدنی ها انجام می‌شد، یا اعمال اغراق‌ آمیزی همچون وارد کردن 50 هزار پرنده برای آوازخوانی که اکثر آنها در روزهای نخست به دلیل بی‌ آبی جان خود را از دست دادند و بسیاری بی‌ برنامگی‌ ها و ریخت‌ و پاش‌های دیگر خبر می‌دهد تا بگوید چگونه چند سال پس از این جشن کسی که خود را «شاه شاهان» می‌نامید از میهنش فرار کرد ….

 

نام مستند : مهمانی بزرگ شاه
تعداد قسمت : تک قسمتی (ویژه برنامه)
زبان : فارسی

زمان : 76 دقیقه

کیفیت : عالی

حجم : 700 مگابایت

فرمت : MKV

 

تماشای بخشی از این قسمت (کلیک کنید)
 
بخشی از این مستند رو در آپارات مشاهده کنید
 
بخش اول
بخش دوم
 
 
خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *