رمزگشایی تاریخ بشریت با دوبله فارسی – انسان و فلز

ا

ramzgosha

 
توضیحات : رمزگشایی تاریخ بشریت، داستان جذاب دوازده نیرویی است که سرنوشت بشریت را به روش های خارق العاده ای تعیین کرده اند. این برنامه ما را به سفری در شجرنامه ی انسان از آغاز تا امروز می برد و نگاهی موضوعی به تکامل در طول عصرها می اندازد و نشان می دهد که چطور نیروهایی مختلف جهانی در شکل دادن به آنچه که ما امروز هستیم موثر بوده اند.

نیروهای خشونت بار طبیعت ما را مجبور به وفق دادن خویش یا پذیرش نابودی کرده اند و قانون بقا ما را به سمت اختراعات تکنولوژیکی جدید کشانده است، که به نوع خود هستی ما را تغییر داده اند. نیاز ما به غذا، تمدن را به وجود آورده و نیاز برای زندگی تجملاتی تر دنیای ما را دگرگون کرده است. داستان های حیرت انگیز از سرتاسر جهان و ارتباطات شگفت انگیزتر آن ها با یکدیگر، در این برنامه رمز از تاریخ بشریت می گشایند.

 

نام مستند : رمزگشایی تاریخ بشریت (Mankind Decoded)

نام این قسمت : انسان و فلز

زبان : دوبله فارسی

زمان : 25 دقیقه

حجم : 265 مگابایت

کیفیت : HD 1080p (فوق العاده)

فرمت : MKV

 

 

خلاصه داستان این قسمت
 
پنج هزار سال پیش، انسان برای اولین بار یک مشت سنگ را در آتش می ریزد و ماده ای را کشف می کند که جهان را برای همیشه تغییر می دهد: فلز. مس، حلبی و برنز، به دنیای کهن قدرت می بخشند و به امپراطوری های آن این امکان را می دهند که با سلاح های کارآمد و محکم به گسترش قدرت خویش بپردازند.

فلز نقش بسیار مهمی را در بقای جامعه ایفا می کرد و بنابراین ارزش جنگیدن را داشت. برنز منبع اصلی اولین جنگ ثبت شده در جهان است، جنگ مجیدو که بیش از سه هزار و پانصد سال پیش اتفاق افتاده است. اما یک تمدن مرموز که فقط با نام ” مردم دریا” شناخته می شود، تجارت برنز را از بین می برد. این موضوع انسان را به دنبال جایگزینی می فرستد و او معمول ترین فلز جهان، یعنی آهن را پیدا می کند.

طلا از طرفی خیلی به ندرت روی زمین یافت می شود و چنان ارزشمند است که در گذشته هزینه ی گسترش اسلام را فراهم می کند و اروپایی های حریص را به دنبال خود به دنیای جدید می کشاند. آنجا امپراطوری عظیم اَزتِک ها به خاطر طلا از هم می پاشد و اولین ریشه های آمریکای متحد شکل می گیرد.در جهانی که از طلا و نقره پر شده است و صنعت در حال پیشرفت است، مواد جدیدی برای گرداندن ماشین های عظیم آن لازم است.اندرو کارنگی اولین کسی است که دست به تولید انبوه یک ماده ی جدید و مفید به اسم استیل می زند
 

 
تماشای بخشی از این قسمت (کلیک کنید)
 
بخشی از این مستند رو در آپارات مشاهده کنید
 
http://www.aparat.com/v/u1Kh0
 
 
دریافت لینک دانلود (کلیک کنید)
 

 
 
 


  • 9 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *