آیا میدانستید با دوبله فارسی – آکاردئون٬ واسابی٬ سوت اردک

ا

aya

 

توضیحات : تا به حال به این فکر کرده‌اید که خمیردندان چطور راه‌راه است و یا لنز‌های طبی چطور ساخته می‌شوند؟ چگونه اجناس و کالا‌ها‌ی مختلف از کشوری به کشور دیگر و از آنجا به سوپر‌مارکت‌ها وارد می‌شوند؟ لاستیک‌ها‌ی ماشین از چه ساخته شده‌اند و چرا شیشه‌های تلویزیون‌های پلازما مسطح هستند؟ خوردن، نوشیدن، رانندگی‌، پرواز.
این‌ها فعالیت هایئ هستند که هر روز در اطراف اتفاق می‌افتند و معمولا به آنها توجهی‌ نمی‌کنیم. اما شما تا کنون به این فکر کرده‌اید که چای کیسه‌ای شما چگونه درست و پر می‌شود؟ چگونه فرودگاه‌ها از پس صدها‌هزارتن باری که روزانه به آنها وارد می‌شوند بر‌می‌آیند؟ و بالاخره چگونه کیسه هوای ماشین با چنین سرعتی‌ باز می‌شود؟ هرروزه ما بدون اینکه توجه چندانی بکنیم با تکنولوژی سرو کار داریم. در حمام، در ماشین و حتی در زمین گلف.
در این برنامه نگاهی‌ داریم به این که چگونه این کارها انجام می‌شوند و تمرکزی داریم بر روی برخی‌ از نمونه‌های شگفت‌انگیز.

 

نام مستند : آیا میدانستید

نام این قسمت :آکاردئون٬ واسابی٬ سوت اردک

زبان : دوبله فارسی

زمان : حدود 30 دقیقه

حجم : 100 مگابایت

کیفیت : 576p (عالی)

فرمت : MKV

 

خلاصه داستان این قسمت
 

آکاردئون

برای بیشتر از صد سال صدای عجیب در سراسر دره‌ها از شهر کوچیک ایتالیایی در Castelfidardo جاری بود. بعضی‌ می‌گویند اژدهایی که آسم داره در زیر شهر زندگی‌ می‌کنه. بعضی‌ می‌گویند اینجا اجرا کننده خیابانی‌ای بازنشسته روزهای آخر زندگیشو می‌گذرونه. اما در حقیقت اون صدای ۲۰۰۰۰ آکردئونی هست که داره کوک می‌شه. از آنجا که Castelfidardo پایتخت آکردئون جهان هست با بیش از ۳۰ کارگاه بهترین جعبه‌های فشرده دنیا را دست ساز میکنند. یکی‌ از قدیمی‌‌ترین شرکتها Scandalli هست، که ریشه‌اش بر میگرده به Paolo Soprani، مردی که هنر ساخت آکاردئون را ۱۵۰ سال پیش به شهر آورد. هشت روز، یک جین صنعتگران ماهر و ۱۵۰۰۰ اجزای جدا احتیاجه تا یک آکاردئون ساخته بشه، برای همین جای تعجب نیست که بهترین ساز Scandalli برای ۲۰۰۰۰ دلار به فروش میرسه.

 
واسابی

واسابی برای ژاپنیها مثل خردل برای‌هات داگ و ترب کوهی برای گوشت گاو کبابی، چاشنی‌ خوراک ملی‌ شون هست و این تصادفی نبود که واسابی یه جایگاه مشابه در خوراک ژاپنی‌ها داره چون اون حاوی ترکیبی‌ مشابه به سینیگرین که به خردل و ترب کوهی تندیش رو میده هست. مزرعه دیو در پایین دره‌های آلپ ژاپنی، یکی‌ از بزرگترین منطقه‌های رشد واسابی کشور هست. در اینجا آب تمیز کوه اونها رو آبیاری می‌کنه در حالی‌ که چشمه‌های آب گرم زمین رو در حرارت دائمی نگه میدارند. آنها سالانه بیشتر از ۳۰۰ تن واسابی رو تولید میکنند، که نه فقط روی پوست کوسه رنده می‌شه برای سس واسابی بلکه به نان، شکلات و حتی بستنی هم اضافه میشه. شما با چیزی واسابی می‌خواهید؟ پس اون رو دارید.

 
فراخوانهای اردک

قبل از طلوع آفتاب یک صدای ملایم اردک در سراسر زمین‌های باتلاقی فلوریدا جاری می‌شه. آیا اون مرغابی وحشیه؟ آیا اردک دم پهنه؟ نه اون کاراگاه خصوصی، شکارچی، و سازنده فراخوان اردک، Chuck Echenique هست. چاک با دقت فراخوان اردک را از چوب و نی‌‌ می‌سازه، چیزی شبیه ساکسیفون کوچیک و مثل یه ساکسیفون صدای که در میاره نتیجه‌اش به مهارت نوازنده‌اش بستگی داره. به همین دلیل هست که وقتی‌ آفتاب روی زمینهای باتلاقی طلوع می‌کنه، اردک‌ها به چاک هجوم می‌‌آورند.

 

 

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *