آیا میدانستید با دوبله فارسی – بزرگترین بازی جهانی هاکی روی یخ٬ کارخانه اتومبیل

ا

aya

 

توضیحات : تا به حال به این فکر کرده‌اید که خمیردندان چطور راه‌راه است و یا لنز‌های طبی چطور ساخته می‌شوند؟ چگونه اجناس و کالا‌ها‌ی مختلف از کشوری به کشور دیگر و از آنجا به سوپر‌مارکت‌ها وارد می‌شوند؟ لاستیک‌ها‌ی ماشین از چه ساخته شده‌اند و چرا شیشه‌های تلویزیون‌های پلازما مسطح هستند؟ خوردن، نوشیدن، رانندگی‌، پرواز.
این‌ها فعالیت هایئ هستند که هر روز در اطراف اتفاق می‌افتند و معمولا به آنها توجهی‌ نمی‌کنیم. اما شما تا کنون به این فکر کرده‌اید که چای کیسه‌ای شما چگونه درست و پر می‌شود؟ چگونه فرودگاه‌ها از پس صدها‌هزارتن باری که روزانه به آنها وارد می‌شوند بر‌می‌آیند؟ و بالاخره چگونه کیسه هوای ماشین با چنین سرعتی‌ باز می‌شود؟ هرروزه ما بدون اینکه توجه چندانی بکنیم با تکنولوژی سرو کار داریم. در حمام، در ماشین و حتی در زمین گلف.
در این برنامه نگاهی‌ داریم به این که چگونه این کارها انجام می‌شوند و تمرکزی داریم بر روی برخی‌ از نمونه‌های شگفت‌انگیز.

 

نام مستند : آیا میدانستید

نام این قسمت :بزرگترین بازی جهانی هاکی روی یخ٬ کارخانه اتومبیل

زبان : دوبله فارسی

زمان : حدود 30 دقیقه

حجم : 100 مگابایت

کیفیت : 576p (عالی)

فرمت : MKV

 

خلاصه داستان این قسمت
 

خانه بزرگ در Ann Arbor، میشیگان از بزرگ‌ترین استادیوم‌های آمریکا است با گنجایش ۱۱۰۰۰۰ نفر و تا به حال این عرصه فضای باز گسترده هرگز میزبان بازی هاکی روی یخ نبوده.

اما این داره تغییر می‌کنه چنانکه میشیگان Wolverines آماده می‌شه تا با رقبای محلی خود اسپارت‌ها در بزرگ‌ترین بازی هاکی که تا به حال بازی شده روبرو بشوند.

اول از همه آنها باید یک سالن هاکی روی یخ در فضای باز بسازند و زمین فوتبال آسان‌ترین سطح برای کار نیست. در اول آن منحنی هست نه صاف که اجازه بده که آب جاری بشه بنابراین یک سطح گسترده از ۱۳۰۰ ورق پلی استایرن ساخته شده و تخته سه لایه روی اون قرار میگیره.

اون به دقت به قاچ‌های نازک برش داده می‌شه حتئ تا انحنای میدان، اما کارکنان باید با بادهای شدید و درجه حرارت زیر صفر بجنگن تا فقط در ۴۸ ساعت اون رو زمین بگذارند، بعد نوبت یخ هست بیش از ۳۰ مایل از لوله‌های گلیکول میدان بازی را یخ زده نگاه خواهد داشت اما سازندهای میدان بازی یخی چالش‌های غیر معمولی‌ رو دارند، سرما بیش از حد است. برای یک میدان بازی یخی که بتونه مبارزه ۲۰۰ پوندی بازی کنان هاکی‌ رو که ۳۰ مایل در ساعت در حرکتند رو تحمل کنه و باید به آهستگی در ۳۰ لایه نازک ساخته شود. مشکل این است که آب خیلی‌ سریع یخ میزند و باعث حبابهای هوا در داخل او می‌شه. بنابراین سازندهای میدان بازی یخی باید آن یخ رو بشکافند تا هوای اون خارج بشه. این مسابقه ای‌ با زمان است تا بتونند میدان بازی یخی رو برای مسابقه بزرگ آماده کنند.

 

 

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


  • 54 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *