رمزگشایی تاریخ بشریت با دوبله فارسی – ساخت ناممکن‌ ها

ا

ramzgosha

 
توضیحات : رمزگشایی تاریخ بشریت، داستان جذاب دوازده نیرویی است که سرنوشت بشریت را به روش های خارق العاده ای تعیین کرده اند. این برنامه ما را به سفری در شجرنامه ی انسان از آغاز تا امروز می برد و نگاهی موضوعی به تکامل در طول عصرها می اندازد و نشان می دهد که چطور نیروهایی مختلف جهانی در شکل دادن به آنچه که ما امروز هستیم موثر بوده اند.

نیروهای خشونت بار طبیعت ما را مجبور به وفق دادن خویش یا پذیرش نابودی کرده اند و قانون بقا ما را به سمت اختراعات تکنولوژیکی جدید کشانده است، که به نوع خود هستی ما را تغییر داده اند. نیاز ما به غذا، تمدن را به وجود آورده و نیاز برای زندگی تجملاتی تر دنیای ما را دگرگون کرده است. داستان های حیرت انگیز از سرتاسر جهان و ارتباطات شگفت انگیزتر آن ها با یکدیگر، در این برنامه رمز از تاریخ بشریت می گشایند.

 

نام مستند : رمزگشایی تاریخ بشریت (Mankind Decoded)

نام این قسمت : ساخت ناممکن‌ ها

زبان : دوبله فارسی

زمان : 20 دقیقه

کیفیت : HD 1080p (فوق العاده)

حجم : 256 مگابایت

فرمت : MKV
 

خلاصه داستان این قسمت
 

انسان موجودی سازنده است. با الهام گرفتن ازالهیات، برای مقدساتش معبد می سازد. به طور مثال ستون هنج برای خدایانی ساخته شده بود که انسان توان دیدنشان را نداشت. اهرام بزرگ برای انسان-خدایی به نام توتموسی سوم ساخته شده بودند. چالش های جدید، به آفرینش علوم جدید ختم می شدند. به طور مثال ساخت اهرام نیاز به آموختن ریاضیات جدیدی داشت، و زمانی که رومیان خاکستر آتشفشان را با آب مخلوط کردند، محصولی فوق العاده به نام سیمان را به دست آوردند.

سیمان رومی توانست آب را به شهرها برساند. امروز نیز ما همچنان برای ارضای نیازهایمان، صورت زمین را تغییر می دهیم. سد هوور که در سال ۱۹۳۶ کامل شد و بزرگ ترین زخیره ی آب آمریکا را در خود نگه می دارد، این امکان را فراهم کرد که از مجموعه ای کلبه ی بیابانی ، شهری بنا شود. این شهر لاس وگاس است، جایی که برخی از بزرگ ترین پروژه های مهندسی جهان در حال بازسازی شدن از استیل و شیشه در قرن بیست و یک هستند.

 

 
تماشای بخشی از این قسمت (کلیک کنید)
 
بخشی از این مستند رو در آپارات مشاهده کنید
 

http://www.aparat.com/v/JmnVj
 

 
دریافت لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


  • 9 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *