آیا میدانستید با دوبله فارسی – رقابتی 24 ساعته، عرق نیشکر کاراییب

ا

aya

 

توضیحات : تا به حال به این فکر کرده‌اید که خمیردندان چطور راه‌راه است و یا لنز‌های طبی چطور ساخته می‌شوند؟ چگونه اجناس و کالا‌ها‌ی مختلف از کشوری به کشور دیگر و از آنجا به سوپر‌مارکت‌ها وارد می‌شوند؟ لاستیک‌ها‌ی ماشین از چه ساخته شده‌اند و چرا شیشه‌های تلویزیون‌های پلازما مسطح هستند؟ خوردن، نوشیدن، رانندگی‌، پرواز.
این‌ها فعالیت هایئ هستند که هر روز در اطراف اتفاق می‌افتند و معمولا به آنها توجهی‌ نمی‌کنیم. اما شما تا کنون به این فکر کرده‌اید که چای کیسه‌ای شما چگونه درست و پر می‌شود؟ چگونه فرودگاه‌ها از پس صدها‌هزارتن باری که روزانه به آنها وارد می‌شوند بر‌می‌آیند؟ و بالاخره چگونه کیسه هوای ماشین با چنین سرعتی‌ باز می‌شود؟ هرروزه ما بدون اینکه توجه چندانی بکنیم با تکنولوژی سرو کار داریم. در حمام، در ماشین و حتی در زمین گلف.
در این برنامه نگاهی‌ داریم به این که چگونه این کارها انجام می‌شوند و تمرکزی داریم بر روی برخی‌ از نمونه‌های شگفت‌انگیز.

 

نام مستند : آیا میدانستید

نام این قسمت : رقابتی 24 ساعته، عرق نیشکر کاراییب

زبان : دوبله فارسی

زمان : حدود 30 دقیقه

حجم : 100 مگابایت

کیفیت : 576p (عالی)

فرمت : MKV

 

خلاصه داستان این قسمت
 

مسابقه نهایی ۲۴ ساعته

رولکس ۲۴ در دیتنا یکی‌ از طولانی‌ ترین، سخت‌ترین و پرطرفدار‌ترین مسابقه ماشین سواری‌ دنیاست، که آدم و ماشین رو به مدت ۲۴ ساعت با رقابت بدون توقف به مرز می‌رسونه. ۴۸ اتومبیل، در کنار هم مسابقه میدهند، روز و شب، با رسیدن به سرعت ۲۰۰ مایل در ساعت، و بعد از ۲۴ ساعت و ۲۵۰۰ مایل فقط با ۴ ثانیه، ۴ اتومبیل جلویی در گروه نهایی به خط پایانی میرسند. چگونه قادر به انجام آن هستند؟ به دنبال مهندسان و راننده‌های تیم متحده اوتو اسپرت در پشت صحنه می‌رویم. درسته که اونها اولین باری هست که در مسابقه رولکس ۲۴ شرکت میکنند، ولی‌ راننده‌های فرمولا ۱ ‌مثل مارتین براندل و زک براون و مارک پترسن راننده‌های با تجربه آمریکای هستند که قبلا با تجربه مسابقه ۲۴ ساعته مواجه شدند. ما آنها رو از ابتدای مسابقه که در رده ۹ قرار داشتند تا زمانی‌ که به رده راننده‌های رده اول میرسند دنبال می‌کنیم.
 
با وجود اونکه آنها به دلیل ترکیدن تایر و تعمیرات ضروری در ایستگاه‌های تعمیراتی در صدر یازدهم قرار گرفتند، بعدها تونستند که سرعت خودشون رو در شب زیاد کنند و از حریفهای خودشون جلو بزنند. در حالی‌ که آنها دوباره به دلیل برخورد با تکه‌های شکسته اتومبیلهای تصادفی‌ دیگه مجبور شدند که دوباره برای تعمیر الزامی در محل تعمیراتی وقت بگذرونند. در آخر و ۲۴ ساعت بعد از شروع مسابقه و ورود به پیچ آخری ۷۲۱، آنها یکی‌ از ۴ راننده‌هایی‌ بودند که با فاصله کمتر از ۴ ثانیه از همدیگه و همه با شانس پیروزی بودند.
 
 
رام یا عرق نیشکر کارائیب
 
رام، نوشیدنی‌ مورد علاقه دزدان دریایی کارائیب و سازندگان کوکتله و بیشتر از ۴۰۰ ساله که ساخته می‌شه. اما رام امروزی خیلی‌ با مایع مست کننده گرم، جهنمی و وحشتناکی‌ مثل کید و مورگان و بلک برول متفاوته. یک محصول از تصفیه شکر که تخمیر و سپس مقطر می‌شه به بیش از ۹۵% الکل ، مایع روشنی که از محل تقطیر میاد و تقریبا غیر قابل نوشیدنه. عطر و طعم عجیب و قریب رام از بشکه بلوطی میاد که رام برای ۱۵ سال در اون برای کهنه شدن می‌مونه، این راز توسط ملوانان اولیه کشف شد که متوجه شدند که رام هر چقدر طولانی‌ تر در بشکه نگهداری بشه مزه ‌اش بهتره، و اون فقط بخاطر اون نبود که بیشتر مست شون میکرد. در کارخانه یا محل تقطیر ترینیداد در انگستوا بیش از ۸۰ هزار بشکه از رام در انبارهای بزرگ کهنه میشند و تولید آنها بیشتر از ۷ میلیون بطری در ساله.

 

 

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


  • 9 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *