آیا میدانستید با دوبله فارسی – بزرگترین نمایش در جهان، گیتار

ا

بزرگترین نمایش در جهان، گیتار

aya

 

توضیحات : تا به حال به این فکر کرده‌اید که خمیردندان چطور راه‌راه است و یا لنز‌های طبی چطور ساخته می‌شوند؟ چگونه اجناس و کالا‌ها‌ی مختلف از کشوری به کشور دیگر و از آنجا به سوپر‌مارکت‌ها وارد می‌شوند؟ لاستیک‌ها‌ی ماشین از چه ساخته شده‌اند و چرا شیشه‌های تلویزیون‌های پلازما مسطح هستند؟ خوردن، نوشیدن، رانندگی‌، پرواز.
این‌ها فعالیت هایئ هستند که هر روز در اطراف اتفاق می‌افتند و معمولا به آنها توجهی‌ نمی‌کنیم. اما شما تا کنون به این فکر کرده‌اید که چای کیسه‌ای شما چگونه درست و پر می‌شود؟ چگونه فرودگاه‌ها از پس صدها‌هزارتن باری که روزانه به آنها وارد می‌شوند بر‌می‌آیند؟ و بالاخره چگونه کیسه هوای ماشین با چنین سرعتی‌ باز می‌شود؟ هرروزه ما بدون اینکه توجه چندانی بکنیم با تکنولوژی سرو کار داریم. در حمام، در ماشین و حتی در زمین گلف.
در این برنامه نگاهی‌ داریم به این که چگونه این کارها انجام می‌شوند و تمرکزی داریم بر روی برخی‌ از نمونه‌های شگفت‌انگیز.

 

نام مستند : آیا میدانستید

نام این قسمت : بزرگترین نمایش در جهان، گیتار

زبان : دوبله فارسی

زمان : حدود 30 دقیقه

حجم : 100 مگابایت

کیفیت : 576p (عالی)

فرمت : MKV

 

خلاصه داستان این قسمت
 

بزرگترین نمایش روی زمین

در حال حاضر یک پارکینگ خالی‌ در حومه نیوجرسی است. اما در ۳۶ ساعت اونجا پر می‌شه با هزاران بیننده سیرک ، صدها هنرمند و یکی‌ از بزرگترین چادرهای سیرک دنیا در شمال آمریکا. آماده کردن به موقع چادر بزرگ سیرک سیب به دست استاد کار آزموده مایک لی کلر و گروه با تجربه ‌اش و همچنین کارکنان چند کاره نه چندان با تجربه ‌اش است. اون رو باید مانند یک چادر معمولی‌ بر پا کنند اما در یک مقیاس گسترده. بلندی هر ستون چادر بیشتر از ۱۵ متره و وزنش بیشتر از یک تن و برای حمایت دکل نورافکنها، طناب بند بازی و چادری در ۱۲۰۰ متر مربع چهار تای آنها وجود داره. حتی۱۹۴ گیره چادر هر کدام با بلندی بالای یک متر و چندین کیلو وزن هستند. اگه چیزی از دستتون بیفته شما بیشتر از یک شصت کبود شده خواهید داشت. هنگامیکه مایک و خدمه ‌اش ستون‌های استیل ۱۵ متری چادر را در آسمان تاریک سر پا میکردند، یک رعد و برق بزرگ طوفانی خدمه را مجبور میکنه که برای پیدا کردن سرپوش بدوند، زمین اطراف به یک باتلاق گل آلود تبدیل میشود و کار مایک به یک کار خیلی‌ سخت تر تبدیل می‌شه.

گیتار

گیتار الکتریک : بر روی کاغذ یک ابزار برای مهار القای الکترو مغناطیسی‌، و در حقیقت یکی‌ از جالب‌ترین چیزها در زمین. هندریکس میتونه صدای فریاد اون رو در بیاره و بیتلها اون رو به گریه بیارند. در هممتسو در ژاپن اونهارو از تخته‌های سفت چوب دست میکنند. یکی‌ از معروف‌ترین سازنده‌های گیتار یاماها است. در حالی‌ که این اسم ممکنه موتورهای برنده مسابقه‌های دنیا رو به تصویر بکشه، یاماها ۶۰ سال قبل از اینکه اولین موتور رو بسازه‌ سازهای موسیقی رو می‌ساخت. امروزه این شرکت بزرگترین سازنده سازهای دنیاست. و یکی‌ از معروف‌ترین طرح‌های آنها گیتار الکتریک اس‌ جی‌ ۲۰۰۰ هست، که برای اولین بار در دهه ۷۰ برای گیتاریست افسانه‌ای کارلوس سانتانا ساخته شد. در حال حاضر این شرکت در حال تولید یک اس‌ جی‌ جدید برای قرن ۲۱ هست، ترکیبی‌ از هنر دست با چوب افرا و چوب ماهون با پیشرفته‌ترین سخت افزارهای الکتریکی و گذروندن روند دوران کهن سالی‌ چوب که مطمئن شوند که گیتار‌های نو همان صدای طنین آور گیتار‌های قدیمی‌ رو داشته باشند. این یکی‌ از گسترده‌ترین گیتار‌های راک مورد استفاده امروزه دنیاست.

 

 

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


  • 54 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *