سرگذشت یک اثر هنری با دوبله فارسی – موج بزرگ

ا

sargozashte-yek-asare-honari

 
توضیحات : در هر قسمت از این مجموعه به سراغ یکی از شاهکارهای تاریخ نقاشی چون گلهای آفتابگردان ون گوگ ، موج بزرگ کاناگاوا و جیغ اثر ادوراد مونک می رود و قصه شکل گیری و سرگذشت آن را روایت می کند.

 

نام مستند : سرگذشت یک اثر هنری (The Private Life Of A Masterpiece)

نام این قسمت : موج بزرگ

زبان : دوبله فارسی

زمان : 45 دقیقه

حجم : 220 مگابایت

کیفیت : Tvrip (عالی)

فرمت : MKV

 

خلاصه داستان این قسمت
 

موج بزرگ کاناگاوا (به ژاپنی: 神奈川沖浪裏، تلفظ: کاناگاوا اُکی نامی اورا) یک باسمه چوبی معروف یا اوکی‌یوئه اثر هنرمند ژاپنی، هوکوسائی است. ترجمۀ دقیق‌تر نام این اثر آن‌سوی موج در ساحل کاناگاوا است.

این اثر نخستین اوکی‌یوئه از مجموعۀ سی و شش چشم‌انداز از کوه فوجی اثر هوکوسائی بود. این مجموعه بین سال‌های ۱۸۲۳ تا ۱۸۳۵ (دورهٔ ادو) خلق و منتشر شد. موج بزرگ کاناگاوا معروف‌ترین اثر هوکوسای شد.

در این نقاشی، موج بزرگی دیده می‌شود که قایق‌ها را در نزدیکی کرانهٔ استان کاناگاوای ژاپن تهدید می‌کند. کوه فوجی در پس‌زمینهٔ نگاره دیده می‌شود. منظور از این موج احتمالاً سونامی نبوده بل‌که یکی از موج‌های بزرگ اقیانوس در آن ترسیم شده. تمامی ۳۶ نقاشی هوکوسائی ترسیمی است از مناطق پیرامون کوه فوجی تحت شرایطی ویژه.

کپی‌هایی از این اثر در موزه کلان‌شهری هنر در شهر نیویورک، موزه بریتانیا در لندن و خانهٔ کلود مونه در گیورنی فرانسه در معرض نمایش است.

 

 

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *