سرگذشت یک اثر هنری با دوبله فارسی – نگهبان شب

ا

sargozashte-yek-asare-honari

 
توضیحات : در هر قسمت از این مجموعه به سراغ یکی از شاهکارهای تاریخ نقاشی چون گلهای آفتابگردان ون گوگ ، موج بزرگ کاناگاوا و جیغ اثر ادوراد مونک می رود و قصه شکل گیری و سرگذشت آن را روایت می کند.

 

نام مستند : سرگذشت یک اثر هنری (The Private Life Of A Masterpiece)

نام این قسمت : نگهبان شب

زبان : دوبله فارسی

زمان : 45 دقیقه

حجم : 220 مگابایت

کیفیت : Tvrip (عالی)

فرمت : MKV

 

خلاصه داستان این قسمت
 

نگهبان شب (به هلندی: De Nachtwacht) مشهورترین و پرحاشیه‌ترین اثر نقاش مشهور هلندی، رامبرانت (۱۶۰۶ – ۱۶۶۹ میلادی) است.

این اثر که در سال ۱۶۴۲ و در اوج دوران طلایی هلند ترسیم شده‌است، سالیان سال عنوانی اشتباه را با خود یدک می‌کشید. نام اصلی این اثر، همراهی کاپیتان فرانس بَنینگ کاک با سروان ویلم ون رایتنبرگ است. رامبرانت مرد متموّلی بود و معمولاً برای کارهایش دستمزد بالایی طلب می‌کرد و در این کار از هر فردی که در تصویر بود، ۱۰۰ گیلدر طلب کرد و در مجموع دستمزدی معادل ۱۶۰۰ گیلدر گرفت که در آن تاریخ هلند، رقمی افسانه‌ای بود.

در سال ۱۹۷۵، معلم مدرسه‌ای که تازه از کار بی کار شده بود، با کارد آشپزخانه به تابلو حمله کرد و شیاری زیگ زاگ در بوم بوجود آورد که بعدها تا حدودی ترمیم شد. همچنین در سال ۱۹۹۰، فردی دیگر که دارای اختلالات روانی تشخیص داده شد، با اسید به تابلو حمله کرد اما او نیز در کارش موفق نبود.

این اثر هم اکنون در موزه امپراتوری (به هلندی: Rijksmuseum) در آمستردام نگهداری می‌شود. روزانه بین چهار تا پنج هزار نفر از این تابلو دیدن می‌کنند. ارزش مادی این اثر نزدیک به یک میلیون دلار برآورد شده‌است.

 

 

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


  • 9 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *