دنیای مردگان با دوبله فارسی – زیرِ کوه وزوو , ناپل

ا

Donyaye mordegan

 

توضیحات : امروزه در شهرهای بزرگ سراسر دنیا، آسمان خراش ها سر به آسمان ساییده، تاکسی ها بوق های خود را به صدا درآورده و دست فروش ها با اجناس خود دوره می گردند. اما در زیر برخی از این شهرها، شهرهای دیگر نهفته که هر یک تاریخی جذاب و ناشناخته دارند. در این برنامه لایه های مختلف این شهرهای زیرزمینی را کاوش می کنیم. لایه هایی که اغلب در عمق چند صد متری سطح زمین قرار دارند. همچنین آب انبارهای بزرگ باستانی، سیاه چال های نم ناک، مقابر وهم انگیز، پنهان گاه ها و حتی کشتی های به گل نشسته ی زیرزمینی را بررسی می کنیم که صدها و هزاران سال است گم شده تلقی می شوند. نیز به این سوال ها پاسخ می دهیم که پرجمعیت ترین شهرهای دنیای امروز، چند لایه ی زیرزمینی دارند و مهندسان در طول تاریخ چطور این لایه ها را بر روی یکدیگر سوار کرده اند تا شهرهایی که امروز می شناسیم بوجود آیند؟ در این برنامه با شگفتی های  فن آوری آشنا خواهیم شد که ساخته شدن شهری بر فراز شهر دیگر را امکان پذیر کرده اند.

 

نام مستند : دنیای مردگان

نام این قسمت : زیرِ کوه وزوو , ناپل

زبان : دوبله فارسی

زمان : حدود 40 دقیقه

حجم : 200 مگابایت

کیفیت : 576p (عالی)

فرمت : MKV

 

خلاصه داستان این قسمت
 

شهر ناپل ایتالیا در سال ۹۷ میلادی با خوش اقبالی از سرنوشتی که همسایه اش، پمپئی رو نابود می کند، گریخته و جان سالم به در می برد.
درست در روزی که کوه وزوو فوران کرده و در اطرافش همه چیزرا نابود می کند.
در آن روز این باد است که ناپل را نجات می دهد اما زندگی زیر سایه ی این آتش فشان عظیم مثل هیچ جای دیگر کره ی زمین نیست.
در طول قرن ها، اهالی ناپل، زیر زمین شهر خود راحفاری کرده و دنیایی موازی بوجود می آورند تا اسرارشان در آنجا از تهدیدهای خارجی در امان باشد.
محله های شهر قدیمی ناپل تا امروز در زیر زمین، نسبتا دست نخورده باقی مانده و می توان بانکها، نانوایی ها و خانه های ناپل قدیم را در زیر زمین شهر امروزی تشخیص داد.
در این برنامه، دان وایلدمن به ۲۰۰۰ سال پیش سفر کرده و با کاوش در یک حفره ی زیرزمینی متعلق به یونان باستان، با بازدید ازصحنه ی تئاتر مشهور نرو در زیر یک آپارتمان مدرن و بسیاری کاوش های دیگر، به گشت و گذار دردنیای زیرین این آتش فشان می پردازد.
ما در این مجموعه، لایه های ناشی از گذشت زمان را از روی شهرهای زیرزمینی برداشته و شما را با واقعیت آنها آشنا می کنیم

 

 

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


  • 11 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *