ناجی بی زبان با زیرنویس فارسی – قسمت پنجم

ا

naji-bizaban

 
توضیحات : این برنامه بر اساس داستانهای واقعی از افرادی است که امید خود را به زندگی از دست داده اند و آماده‌اند تا جان خود را از دست بدهند اما توسط حیوانات نجات پیدا می‌کنند. چطور ممکنه وقتی تپانچه خودتون را روی شقیقه قرار داده‌اید و آماده شلیک هستید یک حیوان نظر شما را عوض کند؟ و یا زمانی که فکر می‌کنید دارید آخرین نفس خودتان را می‌کشید٬ یاری یک سگ باعث نجات شما شود؟

 

نام مستند : ناجی بی زبان (i was saved)
نام این قسمت : قسمت پنجم
زبان : انگلیسی (زیرنویس فارسی)
زمان : 45 دقیقه
کیفیت : HD 1080p – HD 720p (فوق العاده)
حجم : 265 – 519 مگابایت
فرمت : MKV

 

خلاصه داستان این قسمت
 

در سال ۱۹۵۲ مشخص شد “تمپل گرندین” سه ساله به “اوتیسم” مبتلاست. در آن زمان تنها درمان پیشنهاد شده برای این بیماری، سپری کردن تمام عمر در بیمارستان روانی بود. با مشاهده‌ی مواردی از پیشرفت، مادر “تمپل” از بستری کردن او سر باز زد. اما “تمپل” در برقراری ارتباط دچار مشکل بود، از حملات عصبی شدید رنج می‌برد و در مدرسه به شدت مورد آزار قرار می‌گرفت. او در نهایت موفق شد تمامی این مشکلات را از طریق برقراری ارتباط با حیوانات پشت سر بگذارد. “تمپل” ابتدا در مدرسه‌ی شبانه روزی با اسب‌ها آشنا شد و سپس به حیوانات مزرعه‌ی خاله‌اش در آریزونا علاقمند شد. او تا حدی به این حیوانات نزدیک شد که تمام زندگیش را صرف اطمینان از برخورداری آن‌ها از بهترین رفتارهای ممکن طی دوران زندگیشان کرد. “تمپل” اکنون یکی از اساتید دانشگاه ایالات “کلورادو”ست، صنعت دامداری را متحول کرده است و یکی از پرتلاش‌ترین افراد کشور در مبارزه با “اوتیسم” به شمار می‌آید.سگ “جیسون شیندلر” به نام “دود”، اعتماد به نفس کافی را برای صحبت با خانمی که اکنون همسرش شده، در وجودش ایجاد کرد. “دود” و “جیسون” دو دوست جدانشدنی بودند. “دود” مسئولیت مراقبت از خانواده‌ی نوپای “جیسون” را در زمین زراعیشان در “ویسکانسین” برعهده داشت. یک شب “جیسون” در حال بازگرداندن “دود” به داخل خانه بود که توسط یک خرس سیاه ۲۰۰ کیلوگرمی مورد حمله قرار گرفت. “دود” خود را در مقابل خرس قرار داد و توسط او به لانه‌اش برده شد. “جیسون” که به شدت نگران از دست دادن بهترین دوستش بود فرار کرد، اما ۴۰ دقیقه‌ی بعد همراه با اعضای خانواده و به صورت کاملا مسلح برای نجات “دود” بازگشت. “جیسون” سپس به سرعت “دود” را به دامپزشک رساند و نبرد برای نجات جان او، در اتاق عمل آغاز شد.
 
“تمپل گرندین” زنی مبتلا به “اوتیسم” است که حملات عصبی شدید، ناتوانی در برقراری ارتباط و آزارهای هم سن و سالانش را با کمک حیوانات به فراموشی سپرد. او با سپری کردن زمانی طولانی در کنار اسب‌ها و دیگر حیوانات مزرعه مشکلات را پشت سر گذاشت و هدفی مشخص در زندگی پیدا کرد.
 
“جیسون شیندلر” در وجود سگش، “دود”، سبکی کاملا جدید از دوستی و علاقه را مشاهده کرد. خانواده‌ی او در مزرعه‌ای در “ویسکانسین” زندگی می‌کردند که “دود” جلوی خرسی در حال حمله به “جیسون” پرید. “جیسون” به سرعت “دود” را به دامپزشک رساند و نبرد برای نجات جان او، در اتاق عمل آغاز شد.

 

 

تماشای بخشی از این قسمت (کلیک کنید)
 
شما میتونید بخشی از این قسمت رو در آپارات مشاهده کنید

http://www.aparat.com/v/2oA96
 

 

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


  • 54 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *