مستند علم و اسلام با دوبله فارسی

elm-va-eslam

 
توضیحات : این مستند با اجرای فیزیکدان عراقی،جمال الخلیلی به تحولات تاثیرگذارعلمی جهان اسلام و دانشمندان مسلمان در طول تاریخ می پردازد و نشان دهنده تحولات و دستاوردهای دانشمندان بزرگ ایرانی ، عراقی،مصری و… است.

 
نام مستند : علم و اسلام
نام انگلیسی : Science and Islam
تعداد : 3 قسمت

زبان : دوبله فارسی

زمان هر قسمت : 56 دقیقه

کیفیت : HD 1080p – HD 720p (فوق العاده)

حجم هر قسمت : 401 – 692 مگابایت

 

خلاصه داستان این قسمت
 

زبان علم: فیزیکدان جیم الخلیلی به سوریه، ایران، تونس و اسپانیا سفر می کند تا داستان خیزش عظیم دانش علمی را که در جهان اسلام بین قرن های 8 و 14 میلادی رخ داد بازگو کند. میراث این دوره با واژه های جبر، الگوریتم (الخوارزمی) و آلکالی (قلیایی) مشخص می شود که ریشه عربی دارند و در قلب علوم مدرن جا خوش کرده اند. برای الخلیلی که متولد بغداد است این سفر می تواند سفری شخصی نیز باشد. او از فرهنگی متنوع و برونگرا پرده بر می دارد که مجذوب یادگیری و علاقه مند به علم است.
 
قدرت تردید : ففیزیکدان جیم الخلیلی به سوریه، ایران، تونس و اسپانیا سفر می کند تا داستان خیزش عظیم دانش علمی را که در جهان اسلام بین قرن های 8 و 14 میلادی رخ داد بازگو کند. میراث این دوره با واژه های جبر، الگوریتم (الخوارزمی) و آلکالی (قلیایی) مشخص می شود که ریشه عربی دارند و در قلب علوم مدرن جا خوش کرده اند. برای الخلیلی که متولد بغداد است این سفر می تواند سفری شخصی نیز باشد. او از فرهنگی متنوع و برونگرا پرده بر می دارد که مجذوب یادگیری و علاقه مند به علم است.
 
امپراطوری منطق : فیزیکدان جیم الخلیلی به سوریه، ایران، تونس و اسپانیا سفر می کند تا داستان خیزش عظیم دانش علمی را که در جهان اسلام بین قرن های 8 و 14 میلادی رخ داد بازگو کند. او به سوریه می رود تا دریابد چگونه هزار سال پیش منجم و ریاضی دان، ابوریحان بیرونی اندازه زمین را با تفاوت چند صد مایل از اندازه صحیح تخمین می زند. او در قاهره داستان فیزیکدان ابن هیثم را بازگو می کند که به بنیان گذاری علم نورشناسی کمک کرده است.

 

 

تماشای بخشی از این قسمت (کلیک کنید)
 
شما میتونید بخشی از این قسمت رو در آپارات مشاهده کنید

http://www.aparat.com/v/ZY1bW

http://www.aparat.com/v/qWk7j
http://www.aparat.com/v/mGB69
 

 
خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 

 

 


  • 54 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *