مطب دکتر با زیرنویس فارسی – قسمت دوم

ا

matabe-doktor

 

توضیحات : در این برنامه که برای اولین بار از یک تلویزیون بریتانیایی پخش شده، دوربین‌هایی را در مطب پزشکان تعبیه کرده‌اند تا بینندگان شاهد اتفاقاتی که پشت درهای بسته‌ی مطب پزشکان هنگام معاینه‌ی بیماران می‌افتد باشند.

این برنامه درحقیقت مانند آیینه‌ ای است که فردفرد ما می‌توانیم تصویر خودمان را در یک حالت در آن ببینیم، و آن هنگامی است که در یکی از قابل اعتمادترین مکان‌هایی که می‌رویم هستیم: مطب دکتر!

در این برنامه با پزشکان و پرسنل مرکز درمانی «سن جونز» در «لویشام» همراه خواهیم بود؛ جایی که هر هفته بیش از هزاروچهارصد بیمار با مشکلات متفاوت از گلودرد تا فکر خودکشی به آن مراجعه می‌کنند.

اما واقعیت این است که این پزشکان کمتر از ده درصد کل بودجه‌ی مرکز خدمات درمانی انگلستان «ان.اچ.اس» را دریافت می‌کنند درحالی که نود درصد کارها را آنان انجام می‌دهند. با در نظرگرفتن این شرایط، تا چه مدت این خدمات اجتماعی ضروری برای جامعه می‌تواند ادامه پیدا کند؟

 

نام برنامه : مطب دکتر
نام این قسمت :قسمت دوم
زبان : دوبله فارسی
زمان : 45 دقیقه
کیفیت : HD 1080p – HD 720p (فوق العاده)
حجم : 293 – 534 مگابایت
فرمت :MKV

 

خلاصه داستان این قسمت
 
در دومین قسمت از برنامه‌ «مطب دکتر»، دکتر «پارکر» بیماری دارد که از تعطیلات در تایلند بازگشته (جایی که غذایی از گوشت تمساح خورده بوده!) و حالا از تنبلی خودش شکایت دارد.

اما در مطب کناری که مطب دکتر فردیناند است شرایط جدی تر است. بیمار او زن مسنی است که پسرش او را به مطب آورده و فکر می‌کند که مادرش به بیماری زوال عقل دچار شده.

در همین زمان در مطبی دیگر دکتر «ترین» بیماری دارد که به‌خاطر «کنژنکتیویت» (Conjunctivitis) یا قرمزی چشم مراجعه کرده.

اما یک معاینه و مشاوره پزشکی سرراست و ساده، مشکلی را آشکار می‌کند که ریشه در نظام آموزشی دارد و در مطب دکتر و طرز کار آنها به خوبی دیده می‌شود.

بیمار بعدی دکتر فردیناند، یک مرد محترم از جنبش (دین) راستافار است که برای کاهش درد مزمن شکمی‌اش – به تجویز خودش!- نوعی مواد مخدر مصرف می‌کرده اما این درمان طبیعتا تاثیری در کاهش درد او نداشته است!

در ادامه‌ی برنامه مشاهده خواهیم کرد که چرا و چگونه بسیاری از بیماران تصمیم می‌گیرند به توصیه‌های پزشک خود عمل نکنند! حتی اگر با این کار در معرض خطر بیماری قرار بگیرند.

این برنامه، برنامه‌ای است روشنگر، واقعی و آموزنده درباره‌ی اتفاقاتی که روزانه‌ در مطب‌ها و مراکز درمانی می‌افتد و زندگی انسان‌های بی‌نظیری که در آنجا کار می‌کنند.

 

 

تماشای بخشی از این قسمت (کلیک کنید)
 
شما میتونید بخشی از این قسمت رو در آپارات مشاهده کنید

http://www.aparat.com/v/uCrEm
 
[/spoiler
 

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


  • 8 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *