نابغه ها با دوبله فارسی – پولیتزر در برابر هیرست

ا

nabegheha

 

توضیحات : این برنامه درباره‌ دانشمندان و مخترعان آمریکایی است؛ قهرمانانی افسانه‌ای و مشاهیری که با نوآوری‌ها و ابتکارات خود دنیا را پیوسته تغییر داده‌اند. انسان‌هایی که به ما هواپیما، تلویزیون، برق ، اسلحه، بمب و آیپاد ارزانی داشته‌اند.

اما در روند تحول اختراعات، تنها مخترعان نبوده‌اند که نقش کلیدی داشته‌اند، بلکه واقعیت این است که با وجود همه‌ شایستگی ها، میدان مبارزه‌ آنان، بسیار بزرگتر از آن بوده که به‌ تنهایی بتوانند به این کار ادامه دهند.
اما دانستن اینکه چه کسان دیگری هم در به ثمر رسیدن اختراعات سهیم بود‌ه‌اند، خود داستان جالب و غافلگیر کننده‌ی دیگری است:

در پشت هر اختراع بزرگ، یک رقیب بزرگ نیز قرار دارد؛ و همواره همین رقبا بوده‌اند که چشم‌ انداز بینظیر یک جاه‌ طلبی بزرگ را در این میان تشدید میکردند.

در جنگ میان رقبا بر سر اختراعات، برنده‌ی واقعی همیشه علم بوده است و از «غنائمی» که به دست می‌آمده، علم همواره پیشرفت کرده است.
در کشاکش همین نبردهاست که درخشان‌ترین اختراعات بشری متولد شده و می‌شوند.

این برنامه نیروهای سرنوشت‌سازی را که محرک اصلی رقابت بر سر نوآوری و اختراع‌های دانشمندان بوده برای بینندگان آشکار می‌کند ؛ رقابتی سرنوشت‌ساز و حماسی که درخشان‌ترین نوآوری‌های بشری را برای ما به ارمغان آورده.

 

نام مستند : نابغه ها (American Genius)
نام این قسمت : پولیتزر در برابر هیرست
زبان : دوبله فارسی
زمان : 45 دقیقه
کیفیت : HD 1080p – HD 720p (فوق العاده)
حجم : 290 – 529 مگابایت
فرمت :MKV

 

خلاصه داستان این قسمت
 
جوزف پولیتزر، روزنامه نگار مشهور آمریکایی و بنیان‌گذار جایزه‌ی ادبی پولیتزر، کسی بود که توانست خودش را از یک مهاجر مستمند و بی‌پول به غول روزنامه‌نگاری در نیویورک تبدیل کند.

اصرار و تاکید او بر دقت در کار به همراه نوشته‌ها و عنوان‌های خبری پیشگامانه، باعث شد تا نشریه‌‌ی او به نام «New York World»، در نیویورک پرفروش‌ترین روزنامه باشد.

صداقت پولیتزر در کار روزنامه نگاری هنگامی به‌درستی مشخص می‌شود که یک خبرنگار و سیاست‌مدار آمریکایی به نام «ویلیام راندولف هیرست» تصمیم می‌گیرد با نشریه‌اش، او را از میدان به در کند و خود جایگاه او بگیرد.

اما واقعیت این است که رقابت میان این غول‌ها است که آینده‌ی دنیای روزنامه‌نگاری را متحول و برای گذار به دوران مدرن آماده می‌کند.
 

تماشای بخشی از این قسمت (کلیک کنید)
 
بخشی از این مستند رو در آپارات مشاهده کنید

http://www.aparat.com/v/LIMN6
http://www.aparat.com/v/DUwpe
 

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


  • 8 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *