دهه 70; دوران بحران با زیرنویس فارسی – بحران در آمریکا

ا

dahe-70-zirnevis
 

توضیحات : دهه‌ هفتاد برای آمریکا دورانی بحرانی بود. این کشور اولین جنگ خودش را از دست داد و با دو بحران انرژی روبرو شد. در همین دهه ریچارد نیکسون به علت یک رسوایی بی‌سابقه سیاسی مجبور شد از سمت ریاست جمهوری استعفا دهد.

آمریکا در این دهه دویستمین سالگرد تولدش را جشن می‌گیرد و در تلاش است تا با رقبای قدیمی‌اش در صلح باشد.

در همین دوره است که آمریکا دوره‌ پراضطرابی را نیز تجربه می‌کند زیرا سقوط اقتصادی و بحران هسته‌ای برایش نزدیک است.

در این برنامه با استفاده از تصاویر آرشیوی و مصاحبه‌هایی با روزنامه نگاران، تاریخ دانان، موسیقی‌دانان، هنرمندان تلویزیون و افراد دیگر، دوران دهه‌ی هفتاد به بهترین شکل تصویر خواهد شد.

در همین دوران شاهد حوادثی خشونت‌ بار هستیم؛ حوادثی مانند: قتل‌های زنجیره‌ای، بمب گذاری، هواپیماربایی و گروگان‌گیری که مجموع این حوادث شکل جدیدی از تروریسم را به جهان نشان می‌دهد.

 

نام مستند : دهه 70 ; دوران بحران (The Seventies)
نام این قسمت : بحران در آمریکا
زبان : دوبله فارسی
زمان : 40 دقیقه
حجم : 225 مگابایت
کیفیت : 576p (عالی)
فرمت :MKV

 

خلاصه داستان این قسمت
 
در حالی که در دهه‌ی هفتاد به‌نظر می‌رسد به علت بحران‌های پیاپی، موقعیت آمریکا از بد به بد‌تر نزول پیدا کرده اما نیمه‌ی دوم دهه‌ی هفتاد با امید‌ها و وعده‌ها به بهبودی اوضاع آغاز می‌شود.

در شرایطی که «کابوس ملی» واترگیت به پایان رسیده بود و پس از انتقال ریاست جمهوری به جرالد فورد، آمریکا فرماندار تقریبا ناشناخته‌ی جرجیا یعنی جیمی کار‌تر را به کاخ سفید می‌فرستد. اما بلافاصله پس از آن است که مشکلات مختلف ظهور می‌کند: نابسامانی اقتصادی و بحران انرژی که باعث ایجاد صف‌های طولانی در پمپ‌بنزین‌ها می‌شود.

موضوع دیگر نگرانی‌های مربوط به مساله‌ی محیط زیست در منطقه «لاو کانال» و هم‌چنین جریان فاجعه‌ی اتمی «تری مایل آیلند» بود.

در پاناما مبارزه‌ای در جریان است و هنگامی که در ایران روح الله خمینی جانشین شاه می‌شود جهان در بهت و حیرت فرو می‌رود. اتفاق مهم بعدی این است که اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان تجاوز می‌کند.

اما معجزه‌ی واقعی دیپلماتیک در کمپ دیوید اتفاق می‌افتد و آن هنگامی است که مصر و اسرائیل با یکدیگر پیمان تاریخی صلح امضا می‌کنند.

اما در ‌‌همان اوضاع شخص دیگری نیز آماده‌ی به راه انداختن یک انقلاب به سبک خودش بود: رونالد ریگان.
 

تماشای بخشی از این قسمت (کلیک کنید)
 
بخشی از این مستند رو در آپارات مشاهده کنید

http://www.namasha.com/v/Bxfjd1ac
 

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


  • 54 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *