تمام قسمت ها به ترتیب سایت هستن
قسمت 1 – سکوت مرگبار : ۲۵ اکتبر سال ۱۹۹۹ – پرواز از «اورلاندو» به «دالاس»
جنگندههای «اف-۱۶» برای رهگیری یک هواپیمای «لیرجت» خصوصی خودسر اعزام میشوند. هواپیمای «لیرجت» حامل
«پین استوارت»، بازیکن افسانهای گلف، است. اما خلبانان جنگی موفق به برقراری ارتباط با این هواپیما نمی شوند و هواپیما در یک مزرعهی یونجه در نزدیکی ایالت داکوتای جنوبی آمریکا سقوط میکند و هیچکدام از سرنشینان آن زنده نمیمانند. حالا کارشناسان و کارآگاهان باید در اینباره تحقیق کنند که چه اتفاقی برای این هواپیما افتاده…
قسمت 2 – یازدهم سپتامبر : ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ . پرواز شماره ۷۷ مدت کوتاهی پس از برخاستن از فرودگاه واشینگتن توسط هواپیمارباها دزدیده میشود و به ساختمان پنتاگون برخورد میکند. پس از آن نماد قدرت نظامی آمریکا در میان شعلههای آتش در حال سوختن است. در همین حال در نیویورک، هواپیماهای مسافربری به برجهای مرکز تجارت جهانی برخورد میکنند. آمریکا مورد حمله قرار گرفته و نزدیک به ۳۰۰۰ نفر مردهاند… و بزرگترین تحقیقات «اف.بی.آی» در تاریخ آمریکا آغاز میشود…
قسمت 3 – فاجعه در تنریف : ۲۷ مارس سال ۱۹۹۷ . پرواز شماره ۴۸۰۵ «ک.ال.ام» و پرواز شماره ۱۷۳۶ خطوط هوایی «پن.ام»
بمبگذاری تروریستی در جزایر قناری باعث شده دهها پرواز به جزیرهی اسپانیایی «تنریف» منتقل شود.
در فرودگاه کوچک «لوسرودئوس» در «تنریف» تعداد زیادی هواپیما منتظر پرواز هستند. مسئولان برج مراقبت برنامهریزی کردهاند تا از تنها باند فرودگاه برای پرواز هواپیماها استفاده کنند.
هوا مه الود است و در میان هواپیماهایی که از زمین بلند میشوند، دو هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ قرار دارند. اما هواپیمای پرواز ۱۷۳۶ «پن ام» هنوز در باند قرار دارد که هواپیمای «ک.ال.ام» مستقیم به سمت آن حرکت میکند و پس از آن ۵۸۳ نفر کشته میشوند. این برخورد با سرعت بالا، مرگبارترین فاجعه هوایی تا به حال است.
در ابتدا تمام تقصیرها متوجه یکی از خلبانها میشود اما کارشناسان با بررسی شواهد متوجه میشوند که دلایل فاجعه «تنریف» بسیار پیچیدهتر است…
قسمت 4 – تمرکز مرگبار : هفتم مارس سال ۲۰۰۷، بویینگ ۷۳۷ شرکت هوایی «گارودا» پس از یک پرواز کوتاه از پایتخت اندونزی، در «یوگیاکارنتا» با شدت به زمین مینشیند و هنگام به زمین نشستن از باند فرودگاه منحرف میشود. از ۱۳۳ نفر مسافر آن، ۲۱ نفر کشته میشوند. کارشناسان زیر فشار هستند تا هرچه زودتر دلیل این سانحه را پیدا کنند. پس از تحقیقات زیاد، کارشناسان متوجه یک اشکال مهم در سیستمهای مربوط به فرود این هواپیما میشوند…
قسمت 5 – تغییر مسیر مرگبار ۳۰ جولای ۱۹۹۸
هواپیمای دو موتوره «بیج کرافت ۱۹۰۰-دی» «سسنا-۱۷۷» پرواز شمارهی ۷۰۶ شرکت هواپیمایی «پروتئوس»، در یکی از شلوغترین هفتههای فصل تابستان به سمت جنوب غربی فرانسه در حرکت است. در حالی که این هواپیما یک ساعت در آسمان بوده و بیست دقیقه تا فرود فاصله دارد، تصمیم به تغییر مسیر میگیرد؛ تغییر مسیر برای تماشای یکی از باارزشترین گنجینههای تاریخ دریانوردی فرانسه است: کشتی اقیانوسپیمای لوکسی که در گذشته، «اساس فرانس» نام داشته…
اما به محض آنکه خلبانها دور ۳۶۰ درجهای به دور کشتی را کامل میکنند ناگهان این هواپیما منفجر میشود. از داخل هواپیمایی نزدیک، یک روزنامهنگار صحنهی سقوط این هواپیما به داخل آب را ثبت میکند. با شروع تحقیقات دربارهی این فاجعه، با وجود شواهد و مدارک فراوان، به نظر میرسد علت آن همچنان ناشناخته است…
قسمت 6 – به سمت خطر : ۱۹ ژانویه سال ۱۹۹۸ . آمریکا، پرواز داخلی شمارهی ۲۲۸۶ از «دنور» به «دورانگو- لاپلاتا» در جنوب «کلرادو»
در یک شب سرد زمستانی هواپیمای پرواز ۲۲۸۶ در حال آماده شدن برای فرود در فرودگاه «دورانگو» است اما در حالی که چند کیلومتر با فرودگاه فاصله دارد در زمینهای یخ زده اطراف فرودگاه سقوط میکند. عملیات نجات مسافرین انجام میشود اما نیمی از آنها از جمله دو خلبان کشته میشوند… حالا نوبت کارشناسان و متخصصان است که دربارهی علت این حادثه تحقیق کنند. تحقیق در اینباره به کشف زنجیرهای از اتفاقات مرگبار منتهی میشود… آیا علت سقوط این هواپیما اشتباه خلبان بوده یا نقص فنی؟…
قسمت 7 – قتل در آسمان : ۲۴ مارس سال ۲۰۱۵ . هواپیمای ایرباس «ای-۳۲۰» پرواز شماره ۹۵۲۵ «جرمن وینگز»
هواپیمای ایرباس «ای-۳۲۰» پرواز شماره ۹۵۲۵ «جرمن وینگز» از بارسلون به مقصد دوسلدورف و به سمت کوههای آلپ در فرانسه در حال حرکت است. در این حال مسئول کنترل پرواز متوجه یک اتفاق غیرعادی در این هواپیما میشود: ارتفاع هواپیما بهشکل خطرناکی در حال کاهش است و کنترل پرواز در موقعیت شرایط اضطراری قرار گرفته اما از هواپیما پیامی دریافت نمیشود تا اینکه از صفحهی رادار محو میشود…
چندیدن ساعت طول میکشد تا محل سقوط مشخص شود. در این حادثه همه مسافران کشته میشوند و علت این سقوط هنوز مشخص نیست. پس از بررسی شواهد و مدارک، کارشناسان متوجه علت غیرقابل باور این فاجعه میشوند…
قسمت 8 – فرود در رودخانه : ۱۶ ژانویه سال ۲۰۰۲ . بوئینگ ۷۳۷ . پرواز شماره ۴۲۱ «گارودا ایندونزیا»
در فصل بارانها و توفانهای غیرقابل پیشبینی هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ بر فراز جزایر اندونزی در حال پرواز است و مستقیم به سمت مرکز توفان میرود. «توربولانس» بسیار شدید به شدت این هواپیما را تکان میدهد و خلبانها در حال از دست دادن کنترل پرواز هستند. در حالی که هر دو موتور هواپیما آتش گرفته، خلبانها تلاش میکنند یکی از دشوارترین فرودهای اضطراری در رودخانه را مدیریت کنند. در این حادثه به غیر از یک نفر بقیه ۶۰ مسافر و خدمهی هواپیما زنده میمانند…
پس از آن کارشناسان به دنبال کشف علت این حادثه هستند…
قسمت 9 – راهحل مرگبار : ۲۸ دسامبر ۲۰۱۴ . پرواز شماره ۸۵۰۱ خطوط هوایی «ایرآسیا» . ایرباس «ای-۳۲۰»
پرواز شماره ۸۵۰۱ «ایرآسیا» بر فراز دریای جاوه، از صفحهی رادار محو میشود و همه ۱۶۲ سرنشین آن کشته میشوند. گروهی از کارشناسان بینالمللی برای تحقیق دربارهی این فاجعه به تیم کارشناسان محلی در جاکارتا ملحق میشوند. بررسی جعبهی سیاه، همهی حقیقت را روشن نمیکند اما مشخص میشود یک تصمیم مرموز از سوی کاپیتان – برای برطرف کردن یک اشتباه معمول- باعث بروز زنجیرهای از حوادث مرگبار شده…
قسمت 10 – کابوس در افغانستان : ۲۹ آوریل سال ۲۰۱۳ . بوئینگ ۷۴۷ . پرواز شماره ۱۰۲ «نشنال ایرلاینز»
هواپیمای ترابری بوئینگ ۷۴۷ حامل لوازم و تجهیزات نظامی آمادهی پرواز از فرودگاه بگرام در افغانستان است. پس از چند ثانیه در حالی که هواپیما غیرقابل کنترل شده، به زمین سقوط میکند. این حادثه توسط دوربینها ثبت شد و بررسی فیلمها ابتدا کارشناسان را به یک نتیجهگیری آسان و بدیهی رساند اما، پس از بررسی دقیق شواهد و مدارک آنها متوجه شدند دلیل سقوط این هواپیما چیز دیگری بوده…