خلاصه قسمت های رازهای سوپرمارکت

بهار : فصل بهار از راه رسیده; سوپرمارکت‌ها چطور میلیونها تخم‌مرغ رو برای روز پن‌کیک در اختیار ما می‌گذارند؟

 

تابستان : مردم بریتانیا به طور متناوب نود درصد مواد غذایی مورد نیاز خود را از سوپرمارکت‌ها تهیه می‌کنند و همین سوپرمارکت‌ها هستند که تاثیر قابل توجهی بر سبک و شیوه‌ی زندگی آنان می‌گذارند.

در این برنامه « Gregg Wallace »، در عرض یک سال از بزرگترین فروشگاه‌های موادغذایی در سراسر بریتانیا بازدید می‌کند؛ در این بازدیدها می‌خواهیم پی‌ببریم انواع مختلف مواد غذایی که در این کشور در قفسه‌ی سوپرمارکت‌ها در دسترس مردم هستند، چگونه تهیه یا تولید شده‌.

ما در این برنامه با داشتن دسترسی ویژه به خریدارها، تولید‌کنند‌ها و کارشناسان صنایع غذایی، به دنبال یافتن پاسخ این پرسش خواهیم بود که سوپرمارکت‌های بزرگ تا چه حد با سلیقه و عادات غذایی مردم آشنا هستند.

در اولین قسمت از این مجموعه‌ی چهار قسمتی به بررسی فعالیت این فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی در فصل تابستان می‌پردازیم.

پرسش این است که به عنوان مثال چگونه سوپرمارکت‌ها در فصل تابستان با زیرکی مشتریان را به خرید توت‌فرنگی یا موادی که برای درست کردن انواع کباب‌ها لازم است تشویق می‌کنند؟

و یا چگونه است که سوپرمارکت‌ها در ارائه‌ی محصولات‌شان همیشه یک قدم از آب‌و هوا و فصل جلوتر هستند؟

در این برنامه به این گونه پرسش‌ها و پرسش‌های دیگر در این رابطه پاسخ خواهیم داد.
 
پاییز : در این قسمت، با « Gregg Wallace » همراه هستیم و می‌خواهیم تحقیق کنیم که در کشور بریتانیا سوپرمارکت‌ها چه تدارک‌هایی برای مردم در فصل پاییز می‌بینند؛ به عنوان مثال چگونه میلیون‌ها کدو تنبل را برای جشن هالووین آماده می‌کنند.

در این برنامه همچنین سری هم به دنیای سوپرمارکت‌های آن‌لاین می‌زنیم.
 
زمستان : در این قسمت خواهیم دید که چگونه سوپرمارکت‌ها در بریتانیا خود را برای مهم‌ترین اتفاق سال یعنی کریسمس آماده می‌کنند.

به راستی سوپرمارکت‌ها برای مشتریان خود چه تدارک‌هایی به این مناسبت می‌بینند؟

آن‌ها چگونه میلیون‌ها بوقلمون را جا‌به‌جا می‌کنند و از کجا مطمئن می‌شوند که مردم به اندازه‌ی کافی برای جشن‌های کریسمس نوشیدنی الکلی در اختیار دارند؟

 

فصل دوم : دنیای سوپرمارکت‌ها در بریتانیا در حال تغییر است. پنج سوپرمارکت بزرگی که روزی در خیابان‌های بزرگ حکمرانی می‌کردند حالا با فروشگاه‌های بسیار بزرگ‌شان در همه‌ی شهرهای بریتانیا شعبه دارند. اما در دوران امروز سبک خرید کردن و همینطور نیازهای مشتریان نیز در حال تغییر است. مشتری‌ها دیگر به یک فروشگاه خاص وفادار نیستند، خرید آن‌لاین و اینترنتی در حال رشد است و راضی کردن مشتری‌ها کار سختی شده است. در این شرایط، سوپرمارکت‌ها باید هرچه زودتر تاکتیک‌ها و ترفندهایشان را تغییر دهند. اما سوپرمارکت‌های بریتانیا از چه تکنولوژی‌های جدید و از چه ترفندهای بازاریابی نوینی استفاده خواهند کرد؟ و آیا این شیوه‌ها برای باقی نگه داشتن آن‌ها در راس بازار کافی است؟
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *