خلاص قسمت های رفتار انسان زیر ذره‌بین

حافظه و نوستالژی : در این قسمت دکتر «مایکل موزلی» می‌خواهد ما را با واقعیت‌های علمی درباره‌ی حافظه آشنا کند و برای همین چند مهمانان برنامه را به خاطرات دوران جوانی‌شان می‌برد. دکتر موزلی می‌خواهد کشف کند که آیا این کار واقعا می‌تواند برای سلامتی مفید باشد و علاوه بر آن، اینکه حافظه‌ی انسان اصولا تا چه اندازه قابل اعتماد است. در ادامه‌ی برنامه دکتر موزلی به سراغ افرادی می‌رود که همه‌ی آن‌ها سابقا در یک مدرسه، همکلاسی بوده‌اند و حالا دوباره بعد از سال‌ها دور هم جمع شده‌اند. اما آیا همه‌ی همکلاسی‌های سابق خاطرات مشابهی از دوران مدرسه و کلاس‌شان دارند؟
 
غریزه‌های اصلی : در این قسمت با ما همراه باشید تا ببینیم جذابیت ظاهری چیست و چه تاثیری در جنس‌های مخالف دارد. در دنیای امروز و به خصوص با محبوبیت روزافزون رسانه‌های اجتماعی، ظاهر افراد اهمیت زیادی پیدا کرده است. به خاطر همین، در این قسمت دکتر «مایکل موزلی»، به همراه روانشناس رفتارگرایی، «تریسی کاکس» و همینطور کارشناس دوست‌یابی، «اما کنی»، می خواهد کشف کند چه ویژگی‌هایی در ظاهر افراد باعث ایجاد جذابیت‌شان در جنس مخالف می‌شود.

 
روحیه همکاری : یکی از ویژگی‌های جالب انسان این است که بر خلاف حیوانات می‌تواند در خارج از واحد خانواده هم با هم‌نوعان خود مشارکت و همکاری داشته باشد. در این قسمت همراه با دکتر «مایکل موزلی» می‌بینیم که چطور ما در گروه رفتار می‌کنیم و اینکه سلسله مراتب در گروه یا کار گروهی چیست. در این برنامه به همراه کارشناسان مهمان، دکتر «Nadine Tchelebi» و «Patricia Marks» با واقعیت‌های شگفت‌انگیزی درباره‌ی رفتار گروهی انسان هنگام بروز فاجعه آشنا خواهیم شد.

 
روحیه رقابت : این‌بار همراه با دکتر «موزلی» می‌خواهیم کشف کنیم که چه چیز باعث می‌شود ما رقابتی باشیم و همچنین به همراه دو دانشمند ورزشی، دکتر «گرگ وایت» و دکتر «فای دیدومس» با استراتژی‌های مختلفی که برای برنده شدن به کار می‌بریم نیز آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید تا با دوقلوی همسان، «کلوین» و «کارل» که در شمال انگلستان، سریع‌تر از همه «سنگ کاغذ قیچی» بازی می‌کنند و همین‌طور در ادامه با یک مربی بدنسازی به نام «آنیتا» آشنا شویم؛ «آنیتا» کسی است که بعد از آنکه رابطه‌اش با کسی که دوستش داشت به هم خورد، تصمیم گرفت که بهترین و قوی‌ترین اندام را برای خودش بسازد.
در ادامه‌ی این برنامه همچنین همراه با دکتر «جک لوییس» و دکتر «جنیفر وایلد» با واقعیت ترس و اضطراب از منظر زیستی آشنا می‌شویم.

 
ترس و اضطراب چیست؟ : ترس یکی از عواطف پایه‌ی انسان است. احساسی که در گذشته ها به انسان کمک کرد تا شکار حیوانات نشود. اما امروزه در حالی که انسان چنین نگرانی‌ای ندارد اما باز هم ما در جوامعی پراضطراب زندگی می‌کنیم؛ اضطرابی که برای سلامتی‌مان هم خطرناک است. در این برنامه دکتر «مایکل موزلی» به همراه دو دانشمند به نام‌های دکتر «جک لوییس» و دکتر «جنیفر وایلد» برای ما مفهوم ترس و اضطراب در دنیای مدرن را از نظر زیستی توضیح می‌دهند. در این برنامه همچنین شاهد خواهیم بود که چطور می‌شود ده فرد نترس و علاقه‌مند به کارهای ترسناک را واقعا ترساند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *