اختراعات سرنوشت ساز با دوبله فارسی

ا

eKHTERARTE-sARNEVESHTSAZ
 

توضیحات : در این برنامه‌ی دیدنی چهار اختراع مهم که دنیای مدرن را شکل داده‌اند بررسی می‌کنیم:
تلفن همراه٬ ماشین٬ هواپیما و آسمان‌خراش. این مجموعه اختراعات تاثیرگذار و برجسته‌ی عصر مدرن را به تصویر می‌کشد و آن‌ها را تحلیل می‌کند؛ اختراعاتی از تلفن همراه گرفته تا جعبه‌ی سیاه هواپیما. این پروژه رازهای اختراعات آینده را هم برای ما آشکار خواهد کرد: از اسلحه‌هایی که پیش از آن که اجازه داشته باشید با آن‌ها شلیک کنید اثر انگشت و دی.ان.ای شما را بررسی می‌کنند٬ تا هواپیماهایی که از نظر مصرف سوخت به‌صرفه‌تر هستند و به مسافران این امکان را می‌دهند تا جهان را از منظره‌ای متفاوت ببینند.

 

نام مستند : اختراعات سرنوشت ساز
نام انگلیسی : How We Invented the World
زبان : دوبله فارسی
زمان هر قسمت : 40 دقیقه
کیفیت : HD 1080p – HD 720p (فوق العاده)
حجم هر قسمت : 280 – 518 مگابایت

 

خلاصه داستان این قسمت
 

تلفن : به لطف تلفن‌ های همراه، دنیای ما بیش از هر زمان دیگری با هم مرتبط شده و ما هم در حقیقت برای رسیدن به این نقطه هزینه‌ی گزافی پرداخته‌ایم.

اما ماجرای زیباترین زن جهان و تولد هیولای فرانکشتاین، در این ارتباط، به راستی چه بود؟

در این قسمت می‌خواهیم داستان ناگفته‌ی مهیج و بی‌نظیر تکنولوژی تلفن‌ های همراه را بررسی کنیم؛

ابزاری که ما را به دنیا متصل می‌کند:

ما یک تاریخ دویست ساله را مرور می‌کنیم،

داستان کشتی تایتانیک و کوه یخی که دیده نشد و داستان‌های تلخ دیگر.

اما امروزه دیگر تکنولوژی ارتباطات، جان افراد را نجات می‌دهد.

اما آیا به‌راستی بیش از این هم می‌توان از آن انتظار داشت؟

ما در این قسمت به سراسر جهان سفر می‌کنیم و داستان‌های تاریخی را به لطف بازسازی‌های کامپیوتری و تکنیک‌های جالب و پیشرفته‌ی مستندسازی برای شما نمایش می‌دهیم.

ما در این قسمت سرگذشت تلفن‌های همراه را برای شما بازگو خواهیم کرد.

 
آسمان خراش ها : ‘‘از نیویورک آغاز شد اما در سراسر دنیا گسترش یافت.” این تاریخ قطعی آسمان خراش است. چگونه آنها به این اندازه بلند شدند، چگونه ما در داخل آنها پایین و بالا می‌رویم و چگونه آنها مانند شهرها در آسمان عمل می‌کنند. همچنین بررسی‌ رابطه منحصر به فرد آنها با حوادث گذشته و حال. این برنامه نو‌آورانه لحظه‌های کلیدی زندگی‌ را به ارمغان می‌آورد؛ زمانی‌ که آسانسور امن می‌شود، هنگامی که دیدن خانه پرنده‌ای الهام بخش آرشیتکتی برای شکستن موانع می‌شود، هنگامی‌که یک اشتباه ساختمانی نزدیک بود که چندین بلوک آپارتمان شهر منهتن را پایین بیاورد و زمانی‌که یک تخته چوب باعث اولین نسل آسمان خراش‌های بلندمی‌شود. این برنامه داستانی است از افراد شخصی‌، قهرمانان و نوآوران. با بازسازی داستان‌ها، گرافیک‌های کامپیوتری و آخرین تکنیک‌های فیلم‌برداری، این برنامه با قدم‌های سریع و سینمایی برای شما قدردانی جدیدی را بر جا می‌گذارد، نه فقط برای آسمان خراش‌ها بلکه برای شکوه دستاورد انسان.

 

تفنگ ها : برای ۵ قرن، اسلحه نمادی از قدرت است که دنیای مدرن را شکل داده. از حذف اسامه بن لادن تا جنگ‌ها و انقلابها، اسلحه مرکز برخی‌ از مهمترین لحظات تاریخی بوده است. اما ما چگونه مهار کردن قدرت باروت، رها کردن آتش به صورت خودکار و هدف گیری به هدفی‌ به مسافت بیش از یک مایل را یاد گرفتیم؟ در تاریخ اسلحه و انسان که آنها را ساخت ما شاهد آن بودیم که تا چه حد اسلحه از تفنگ‌های قرن پانزدهم تا پیشرفته ترین تفنگ‌های دنیا توسعه یافتند. ما با شکارچی پیشگام که قویترین اسلحه دستی‌ دنیا را ابداع کرد و تک تیرانداز‌های متخصص ملاقات می‌کنیم و داستان عاشقانه‌ای از قلب یکی‌ از معروف‌ترین اسلحه‌های دنیا به نام (AK-47) ای کی‌-۴۷ را می‌شنویم.

 


هواپیما :
زمانی‌ انسان‌ها می‌توانستند فقط رویای پرواز مانند پرندگان را در سر داشته باشند. اما امروزه تسلط ما بر آسمان نشان دهنده پیروزی بر محدودیت‌های جسمی‌ ماست. با تشکر از بیش از ۱۰۰ سال نوآوری، هواپیما جهان را منقبض کرده است. ”اختراعات سرنوشت‌ساز”: این قسمت ما خواهیم دید که چگونه پشتکار، ابتکار و خلاقیت و شجاعت ما را از آزمایش برادران رایت به هواپیماهای غول‌آسای این قرن رساند. این مستند ما را می‌برد به دیدار شخصیت‌های جذاب و رابطه‌های شگفت‌انگیزی که موجب ساخت هواپیما شد، از جمله الهام غیره منتظره برادران رایت و تاثیر آپولو ۱۱. این برنامه توجه بینندگان را با مصاحبه‌های پیشگامان و کارشناسان از جمله “باز آلدرین” و “ریچارد برانسون” به خود جلب می‌کند.

اتومبیل : اتومبیل دنیای ما را شکل داده، فاصله بین مردم را کوتاه‌تر کرده و به هر یک از آنها آزادی آن را داده که در هر زمان و به هر کجا که می‌خواهند سفر کنند.
این قسمت داستان‌های باورنکردنی و شگفت‌انگیزی را بیان می‌کند درباره‌ قطعه‌ای از تکنولوژی که برای ما آشناتر است. از جنگل‌های آلمان تا خیابان‌های ژاپن، این قسمت از برنامه داستان اتومبیل‌های مدرن را می‌گوید. با فیلم‌های مستند شگفت‌انگیزی مانند مسابقه رانندگی‌ و اتومبیل‌هایی‌ که قصد دارند رکورد سرعت تولید را بشکنند آغاز می‌کنیم. تمام این‌ها ترکیبی است از برنامه‌‌های تفریحی و هیجان‌انگیز تاریخی‌ که از توسعه اتومبیل می‌گوید، از اولین سفر جاده‌ای تا آزمایش‌های خطرناکی که منجر به تولید سوخت اتومبیل شد.
 

 

تماشای بخشی از این قسمت (کلیک کنید)
 

 

 
خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 
 
 
استثنا قسمت زیر HD نیست – کیفیت 576p هست
 
 


  • 9 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *