آیا میدانستید با دوبله فارسی – خودروهای برون‌ جاده‌ای، زین وآرد

ا

aya

 

توضیحات : تا به حال به این فکر کرده‌اید که خمیردندان چطور راه‌راه است و یا لنز‌های طبی چطور ساخته می‌شوند؟ چگونه اجناس و کالا‌ها‌ی مختلف از کشوری به کشور دیگر و از آنجا به سوپر‌مارکت‌ها وارد می‌شوند؟ لاستیک‌ها‌ی ماشین از چه ساخته شده‌اند و چرا شیشه‌های تلویزیون‌های پلازما مسطح هستند؟ خوردن، نوشیدن، رانندگی‌، پرواز.
این‌ها فعالیت هایئ هستند که هر روز در اطراف اتفاق می‌افتند و معمولا به آنها توجهی‌ نمی‌کنیم. اما شما تا کنون به این فکر کرده‌اید که چای کیسه‌ای شما چگونه درست و پر می‌شود؟ چگونه فرودگاه‌ها از پس صدها‌هزارتن باری که روزانه به آنها وارد می‌شوند بر‌می‌آیند؟ و بالاخره چگونه کیسه هوای ماشین با چنین سرعتی‌ باز می‌شود؟ هرروزه ما بدون اینکه توجه چندانی بکنیم با تکنولوژی سرو کار داریم. در حمام، در ماشین و حتی در زمین گلف.
در این برنامه نگاهی‌ داریم به این که چگونه این کارها انجام می‌شوند و تمرکزی داریم بر روی برخی‌ از نمونه‌های شگفت‌انگیز.

 
نام مستند : آیا میدانستید (How Do They Do It?)
نام این قسمت : خودروهای برون‌ جاده‌ای، زین وآرد

زبان : دوبله فارسی
زمان : 22 دقیقه
کیفیت : HD 1080p (فوق العاده)
حجم : 268 مگابایت
فرمت : MKV
 

خلاصه داستان این قسمت
 

چگونه ماشین‌هایی می‌سازند که از کوه بالا رفته، از رودخانه‌ها عبور کرده و می‌تواند برای بردن بچه‌ها به مدرسه مورد استفاده قرار بگیرد؟

زین‌هایی که به گاوچران‌ها کمک می‌کند تا با قامتی راست بر اسب بنشینند، چگونه تولید می‌شوند؟

و کیک‌های باکلاسی که در مهمانی‌های باکلاس سرو می‌شوند، چگونه پخته می‌شوند؟

سولی‌هال در میدلندز غربی. ۴۰ سال پیش، نوع جدیدی از وسایل نقلیه در این بخش از انگلستان تولید می‌شود. ماشین دو دیفرانسیل لوکس، اتومبیلی که برای رانندگی در خارج از جاده به اندازه‌ی حرکت در خیابان‌های شهر، ایده‌آل است. ۴۰ سال بعد، آخرین مدل رنج‌روور هنوز یکی از بهترین‌های دنیا است. این ماشین می‌تواند از کوه بالا رفته، از رودخانه‌ها و صحراها گذشته و برای بردن بچه‌ها به مدرسه مورد استفاده قرار گیرد. ساخت ماشینی که بتواند از پس مسیرهای صعب‌العبور برآمده و در جنگل شهرها، رانندگی راحت را امکان‌پذیر کند، یک چالش مهندسی بسیار دشوار است. اما این کار چگونه انجام می‌شود؟

سواری در مراتع و گرفتن گاوها با کمند، امروز همانقدر دشوار است که صد سال پیش دشوار بوده. به همین خاطر است که گاوچران‌ها به زین‌های قوی و سرسخت خود وابسته هستند. در مرکز هر زین، قابی چوبی قرار دارد که درخت نامیده می‌شود. تبدیل کردن یک درخت به زینی کامل، برای زین‌سازهای ماهر، چندین ساعت طول می‌کشد. اما این کار چگونه انجام می‌شود؟

برای جشن تولد، عروسی یا جشن‌های بزرگ، باید کیکی بزرگ سرو شود. این کیک‌ها چه به شکل سنتی چندطبقه عرضه شوند و چه به شکل کوکی‌مانستر یا کفش… ساخت این آثار هنری خوردنی، بسیار دشوارتر از پخت یک کیک ساده است. اما این کار چگونه انجام می‌شود؟

 

تماشای بخشی از این قسمت (کلیک کنید)
 
بخشی از این مستند رو در آپارات مشاهده کنید
 
http://www.aparat.com/v/poh7y

 

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *