خلاصه قسمت های شلوغ ترین شهرهای جهان

هنگ کنگ : امروز بیش از نیمی از ما در شهرها زندگی می‌کنیم؛ شهرهای شلوغ، پرجمعیت و پر از بی‌نظمی و هرج‌و‌مرج. ما در حالی در شهرها زندگی می‌کنیم که بعضی از آن‌ها از فرط شلوغی به اصطلاح در حال انفجار هستند. در این مجموعه برنامه همراه با «دن اسنو»، «آنیتا رانی» و «ادی ادپیتان» با پشت‌صحنه‌های شهرهای بزرگ، سیستم‌ها و همینطور افراد و سازمان‌هایی که برخی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان را می‌گردانند و آن‌ها را زنده نگه می‌دارند، آشنا می‌شویم.
در این قسمت به هنگ کنگ سفر خواهیم کرد؛ جایی که در آن فضای کمی وجود دارد و گران‌ترین املاک جهان را هم در خود دارد. «ادی» به دیدار افرادی می‌رود که در محل‌هایی کوچک، به اندازه‌ی یک کمد، زندگی می‌کنند. هنگ کنگ که سابقا مستعمره‌ی امپراتوری بریتانیا بوده، در سال ۱۹۹۷ به چین بازپس داده شد.
هنگ کنگ را تجارت و بازرگانی زنده نگه داشته است و در این سفر «دن» کشف خواهد کرد که چگونه این شهر خود را با شرایط جدید زندگی در قلمرو چین سازگار کرده است و از طرف دیگر «آنیتا» درباره‌ی سنت‌های آن تحقیق می‌کند؛ سنت‌هایی مانند استفاده از داربست‌های ساخته شده از چوب بامبو و همچنین بعضی از آیین‌های سنتی.
در ادامه‌ی برنامه همراه با «ادی» برای دیدن مسابقات اسب‌سواری به «دره شادی» (Happy Valley) می‌رویم و «دن» هم درباره‌ی ویژگی‌های خاص این شهر تحقیق می‌کند. اما این شهر پر از تضاد چگونه می‌تواند به شکلی آرام و متعادل به زندگی روزانه‌ی خود ادامه دهد؟
 

مکزیک : در این قسمت همراه با «دن اسنو»، «آنیتا رانی» و «ادی ادپیتان» به مکزیکوسیتی سفر می‌کنیم تا با روش‌ها، سیستم‌‌های پنهان و همچنین افرادی آشنا شویم که این کلان‌شهر با بیش از ۲۲ میلیون نفر جمعیت، را زنده پویا نگه داشته‌اند.
مکزیکوسیتی کلان‌شهری پرجمعیت، با ترافیک بالا و با ضعف سیستم‌های از پیش برنامه‌ریزی‌شده و سازمان یافته است که در منطقه‌ای به شدت زلزله‌خیز قرار گرفته اما مردم آن مصمم هستند که دشواری‌های طبیعی را مهار کنند و به زندگی خود در این شهر بزرگ ادامه دهند.
در این برنامه «آنیتا» کشف خواهد کرد که چگونه مردم مکزیکوسیتی تلاش می‌کنند این کلان‌شهر عظیم را زنده نگه دارند و از طرف دیگر «ادی» در این‌باره تحقیق می‌کند که آب آشامیدنی مورد نیاز این شهر دقیقا چطور تامین می‌شود.
در ادامه‌ی برنامه همراه با «دن» کشف خواهیم کرد که چگونه می‌توان در یک منطقه‌ی کاملا زلزله‌خیز، آسمان‌خراش ساخت. مکزیکوسیتی شهری است که با سرعت زیاد رشد و گسترش پبدا کرده است، اما این شهر به طور روزانه با چه چالش‌هایی روبرو است؟

 
دهلی : در این برنامه همراه با «دن اسنو»، «آنیتا رانی» و «ادی ادپیتان» به شهر دهلی پایتخت کشور هند سفر می‌کنیم. دهلی در حال حاضر ۲۶ میلیون نفر جمعیت دارد و جمعیت آن در حال افزایش است. در این سفر «آنیتا» می‌خواهد در این‌باره تحقیق کند که چگونه این شهرِ در حالِ گسترش، مایحتاج غذایی خود را تامین می‌کند . او همچنین از بزرگ‌ترین بازار میوه و سبزیجات آسیا در این کشور، با مساحتی به اندازه‌ی هشتاد زمین فوتبال و درآمد سالانه‌ی بالای یک میلیارد پوند نیز بازدید می‌کند.
در ادامه‌ی برنامه همراه با «دن» با تاریخ دهلی آشنا می‌شویم و کشف می‌کنیم که چطور این شهر از قلب امپراتوری عظیم مغول به راج بریتانیا (هند امپراتوری بریتانیا) و پس از آن به بزرگ‌ترین دموکراسی جهان تبدیل شده است. از طرف دیگر «ادی» به دیدار باربرهای قدیمی‌ترین بازار هند می‌رود تا با سبک زندگی آن‌ها در محیطی پر سرو صدا و شلوغ آشنا شود. اما واقعا چگونه شهر دهلی با ۲۶ میلیون نفر جمعیت زنده، پویا و در حرکت باقی مانده است؟

 

مسکو : در این قسمت، همراه با «دن اسنو»، «آنیتا رانی» و «ادی ادپتیان» به مسکو سفر می‌کنیم. مسکو بزرگترین و شلوغ‌ترین شهر در اروپا است و ما در این برنامه می‌خواهیم با سیستم‌ها و عواملی که این شهر را زنده، پویا و در حرکت نگه می‌دارند، آشنا شویم. پایتخت روسیه، شهری است با ۱۳ میلیون نفر جمعیت، که قوانین و شیوه‌های خاص خودش را دارد. مسکو البته شهر تناقض‌ها هم هست؛ شهری که کارآمدترین و به‌صرفه‌ترین سیستم متروی جهان را به طور همزمان با بدترین وضعیت ترافیک جهان، در خود جای داده است.
در این برنامه در حالی که «آنیتا»، از قسمت‌های مختلف شهر مسکو دیدن می‌کند، «ادی» می‌خواهد کشف کند که چطور ساکنان این شهر برای فرار از استرس، به خانه‌ی دوم خودشان به نام «dacha» می‌روند؛ جایی که در آن از ودکا و همینطور سونای روسی به نام «بنیا» بهره‌مند شوند.
مسکو شهر سیاست و قدرت است و در این برنامه «دن» به یکی از اسرارآمیزترین و مخفی‌ترین مکان‌های روسیه یعنی کاخ کرملین می‌رود و پس از آن از متروی عظیم و بی‌نظیر مسکو دیدار می‌کند. در این برنامه کشف خواهیم کرد که چطور شهر مسکو با ۱۳ میلیون نفر جمعیت که سابق بر این به شیوه‌ی کمونیستی اداره می‌شده، حالا سیستم‌های سرمایه‌داری را در خود پذیرفته است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *