توضیحات : تعدادی از مشهورترین برندهای بریتانیایی برای اولین بار درهای خود را به روی دوربین های تلوزیونی باز کرده اند تا از تاریخچه شرکت خود و رازهای موفقیاتش به ما بگویند . باهم شاهد پشت پرده این برند های مشهور باشیم
نام مستند : آن سوی درهای (IMDB)
نام انگلیسی : …Inside
تعداد قسمت : 8 قسمت
زبان : راوی دوبله (مابقی زیرنویس فارسی)
زمان هر قسمت : 44 دقیقه
کیفیت : HD 1080p – HD 720p (فوق العاده)
حجم هر قسمت : 279 – 524 مگابایت
فرمت : Mp4
هاروی نیکولز : اینجا یک موسسه بریتانیایی مشهور در زمینه مُد و زندگی پُرزرق و برق است که سلیقه شخصیتهای سریال طنز “کاملا شگفت انگیز”، یعنی ادینا و پتسی است. در این قسمت میبینیم که هاروی نیکولز چطور پایهگذار سبک زندگی پُرریخت و پاش مُدگراها و افراد پولدار دنیای واقعی شد.
فروشگاه خیابان نایتزبریج در مرکز صحنه مُد و فشن دهه 1990 بریتانیا قرار داشت. دههای که عصر سوپرمدلها، برند اختصاصی طراحان مشهور و خرج کردنهای اعتباری بود. اما این موضوع تصادفی نبود. از رستوران خلاقانه طبقه پنجم که رستوران محبوب و مورد علاقه پرنسس دایانا شد تا حمایت از طراحان مُد ساختارشکن و ویترینهای عجیب و غریب؛ تمام اقدامات این فروشگاه با دقت برنامهریزی شده بود. ماری پورتاز نیز به عنوان یک مدیر خلاق با برنامه “ملکه مغازهها” گردش مالیای ایجاد کرد که در کنار سریال طنز “کاملا شگفت انگیز” به کنترل بهتر اوضاع کمک میکرد.
همکاران سابق این فروشگاه در مورد کار کردن به عنوان بخشی از آن برهه کلیدی تاریخ مُد و فشن توضیح میدهند. فعالان صنعت فروشگاهها نیز میگویند چگونه یک شرکت توانست بر پایه تجمل و افراط، در طوفان رکود مالی جهانی دوام آورد و توضیح میدهند که چطور در دنیای بیثبات مُد و فشن، پیشتاز باقی ماند.
جان لوئیس : در این قسمت به پشت صحنه این موسسه بریتانیایی میرویم تا ببینیم چگونه یک فروشگاه عادی به یکی از غولهای مراکز خرید تبدیل شد. این برنامه با دسترسی اختصاصی، به فروشگاه مرکزی جان لوئیس در خیابان آکسفورد میرود و پرده از مناسبات داخلی برندی برمیدارد که بخاطر تبلیغات کریسمس، لیست هدایای عروسی و مدل انقلابی شراکت تجاری خود مشهور است.
مدل شراکتیای که نه توسط خود جان لوئیس بلکه توسط پسر ساختارشکن او، اسپیدن به وجود آمد. میبینیم که چطور بینش اسپیدن، که کارکنان را در سود شرکت سهیم کرد، باعث موفقیت بزرگ شرکت شد.
این برنامه همچنین نشان میدهد چطور جان لوئیس یکهتاز بازار پارچه شد و میتوان طراحیهای آن را همه جا، از خانههای حومه شهر گرفته تا قصرهای سلطنتی مشاهده کرد. اولین لیستهای هدایای عروسی را به طور دست اول میبینیم و میفهمیم چطور آن آگهیهای کریسمس، طوری فراگیر شدند که فصل جشن را به تسخیر خود درآوردند.
همچنین کارکنان سابق، از مزایای کار کردن برای جان لوئیس میگویند؛ از هیجان روز پاداش تا تخفیفهای مناسبتی. سرگذشت جالب یکی از کارکنان جان لوئیس را دنبال میکنیم که از گرداننده یک باشگاه شطرنج، به یک رمزشکن در جنگ جهانی دوم تبدیل شد.
مارکس اند اسپنسر : این قسمت نشان میدهد چگونه یک برند بازار بریتانیا را دگرگون کرد.
این غول دنیای فروشگاهها با ایجاد استانداردهای کیفی برای پوشاک و معرفی خوراکهای جدید و سالم ، نحوه خرید مردم و انتظارات آن ها از مُد و لباس گرفته تا غذا را تغییر داد.
فروشگاه مارکس اند اسپنسر توسط یک مهاجر لهستانی به نام سایمون مارکس و فردی از اهالی یورکشر به نام تام اسپنسر ایجاد و فعالیت خود را آغاز کرد.
این فروشگاه و برند از همان آغاز با نوآوری همراه بود چرا که روش خرید تکههای جداگانه لباس را به مشتری ها یاد داد و به آن ها در چگونگی انتخاب رنگها کمک کرد.
وسواس این برند نسبت به سایزبندی، باعث شد در بازار لباس زیر یکهتاز باشد؛ به طوری که در هر دو ثانیه یک لباس زیر زنانه به فروش می رساند.
فعالیت ام اند اس در زمینه غذا هم به همان اندازه جسورانه بود چرا که در این قسمت خواهیم دید که چطور سلیقه غذایی محتاطانه بریتانیاییها، پیوسته توسط این برند به چالش کشیده میشود.
فورتنوم و میسون : خوار و بار فروش ملکه بیانگر داستان جالب یک فروشگاه لوکس موادغذایی است که برای سه قرن میباشد که در مرکز توجه جامعه اعیان بریتانیا قرار دارد. این فروشگاه زمانی که برای تمام یک امپراطوی موادغذایی تامین میکرد و غذاهای قابل حمل آن موجب میشد در سراسر جهان همراه شما باشد، تامینکننده موادغذایی خانواده سلطنتی بود.
این برنامه با بررسی جعبههای حصیری مشهور فورتنوم، شور و اشتیاق ما برمیانگیزد؛ جعبههای حصیریای که همیشه در اکثر رویدادهای اجتماعی خاص حضور دارد. کسانی که مسئولیت تهیه آنها را بر عهده داشتند از فشار بیحد برای به موقع آماده کردن این جعبههای حصیری میگویند. و آشپز سابق خانواده سلطنتی علاقه خاص پرنس چارلز از باز کردن این جعبهها را بازگو میکند.
اولین جرقه تاسیس فروشگاه فورتنوم و میسون توسط یک خدمتکار سابق سلطنتی زده شد و این رابطه با خاندان حکمران در بریتانیا در تاریخ این فروشگاه جاودانه شد؛ از ملکه ویکتوریا که چای گوشت گاو را برای سربازان در جنگ کریمه میفرستاد تا ادوارد هشتم که در ویلای خود در فرانسه حتما باید ماهی دودی فورتنوم را میل میکرد.
هرودز : هرودز، سرزمین رویایی است. جایی که زمانی یک خواربارفروشی ساده بود با قیمت های رقابتی، امروزه قصری است که قیمت در آن اصلا مهم نیست. صد هزار متر مربع فضای فروشگاهی در ساختمانی هفت طبقه واقع در زمینی به مساحت دو هکتار. شعار آن “همه چیز برای همه مردم در همه جا” می باشد . اینجا جایی است که آنتونی رندال و دوست او، ایس بورک ، در سال 1969 شیری به قیمت 260 پوند خریدند. یک سال آن را در زیرزمین خودشان نگهداری و در حیاط کلیسای محله با او بازی کردند و سپس آن را در کنیا به دامان طبیعت برگرداندند. اینجا جایی است که تعدادی از معروف ترین حیوانات اسباب بازی در آن متولد شده اند؛ مثل وینی پو، پیگلت، تایگر، رو و کانگا که ای. ای. میان همه را از بخش اسباببازی این فروشگاه خرید و به شخصیتهای یکی از موفق ترین کتاب های کودکان تبدیل کرد. اما هرودز در تاریخ خود روزهای تاریکی هم داشته است. به عنوان یکی از ستون های دولت بریتانیا، دو بار به دست ارتش موقت جمهوریخواه ایرلند بمب گذاری شده است که بمب گذاری سال 1983 شش کشته و 75 مجروح بر جای گذاشت. 14 سال بعد این فروشگاه تبدیل به مقبره غیررسمی پرنسس ولز، دایانا، شد که همراه با پسر مالک اینجا، دودی الفاید ، در یک تصادف از دنیا رفتند . این موضوع تبدیل به یکی از عمومی ترین کشمکشهای تاریخ بریتانیا شد. هرودز دیگر فروشگاه محبوب اشراف زادگان نیست و تبدیل به زمین بازی طبقه برگزیده جهانی شده است.
رولز رویس : در برنامه رولز رویس، ما کاپوت بهترین شرکت خودروسازی جهان را بالا زده و داستان دو مرد را بازگو میکنیم که معنای جدیدی برای واژه لوکس آفریدند و به ما برای پیروزی در دو جنگ جهانی و تسخیر آسمانها یاری رساندند.
داستان از سال 1906 شروع میشود، زمانی که اشرافزاده فارغ التحصیل کمبریج، چارلز رولز با یک مهندس خودآموخته به نام هنری رویس آشنا شد، و از رهگذر شراکت این دو نفر، خودرویی پدید آمد به نام سیلور گوست که اندکی بعد “بهترین اتومبیل جهان” لقب گرفت.
چهار سال بعد، چارلز رولز درگذشت. هواپیمایی که او هدایت میکرد در نمایش هوایی بورنموث به زمین برخورد کرد و او نخستین بریتانیاییای شد که در یک سانحه هوایی کشته میشود. اما ارتباط رولز رویس با پرواز به پایان نرسید. کمتر از 10 سال بعد، هنری رویس موتور ایگل را برای نیروی هوای سلطنتی طراحی کرد و کمی پیش از مرگش در سال 1933 هم موتور آر را طراحی کرده بود که بعدها به موتور مرلین تبدیل شد و کلید پیروزی متفقین در سال 1945 شد.
اما همین بخش موتورهای هواپیمایی، بعدها باعث سقوط رولز رویس شد و موتور جت ناموفق آربی211، شرکت را در سال 1971 به ورشکستگی کشاند. دولت به مبلغ یک پوند کل شرکت را خرید و آن را به دو بخش تقسیم کرد. بخش موتورهای هواپیمایی به یک تولیدکننده برتر جهانی در زمینه موتورهای جت تبدیل شد. بخش خودروسازی نیز در نهایت به مبلغ 450 میلیون پوند به فولکسواگن فروخته شد.
اما در این زمان، بزرگترین کودتای اقتصادی جهان رخ داد. فولکسواگن شرکت را خریده بود اما نام تجاری آن را نخریده بود. نام رولز رویس متعلق به تولیدکننده موتورهای جت یعنی شرکت سهامی عام رولز رویس بود که حق استفاده از این نام را در ازای مبلغ 40 میلیون پوند به رقیب اصلی فولکسواگن یعنی بیامو فروخت.
امروزه رولز رویس در کارخانه بسیار پیشرفته بیامو در گودوود ساخته میشود که تنها چند کیلومتر با خانه قدیمی هنری رویس در وستویترینگ فاصله دارد.
هتل ساووی : قسمت هتل ساووی شما را از لابی هتل فراتر میبرد تا با داستانهای اولین هتل مجلل بریتانیا همراه شوید. این مهمانسرای بریتانیایی 130 سال است که از مهمانهایی از جمله تعدادی از سرشناسترین چهرههای تاریخ پذیرایی کرده است. این برنامه نشان میدهد چگونه هتل ساووی هتلی جلوتر از زمان خود بود. ابتکارات این هتل، روش خوردن، نوشیدن و لذت بردن ما را تغییر داده است؛ از اولین آشپز نامداری که شیوه آشپزی معروف او، فرهنگ رستورانی را به دنیا معرفی کرد، تا دهه 1920، عصر مشروبات لذتبخش که در میکده آمریکایی این هتل شهرت جهانی داشت و ایده مشروب خوردن پیش از غذا را شکل داد. هتل ساووی، شهرت بیرقیب خود در خدماتدهی را مدیون پیشخدمتهای خود است که شبانهروز در خدمت میهمانان هستند. هیچ درخواستی خیلی بزرگ و هیچ جزئیاتی خیلی کوچک نیست؛ ما تعدادی از فوتوفنهای کسبوکار آنها را یاد خواهیم گرفت. علاوه بر این، از کلیدهای موفقیت هتل ساووی، این هتل محبوب و پنج ستاره در گذشته و حال، رونمایی خواهیم کرد. با ورود به هزاره جدید، این هتل تحت پُرخرجترین بازسازی تاریخ قرار میگیرد. اما آیا این هتل، که مشهورترین و سنتیترین هتلها میباشد، میتواند به بقای خود ادامه دهد؟
کارخانه غذاهای حیوانات : یکی از بزرگترین کارخانههای تولید غذای حیوانات خانگی برای اولین بار در تاریخ هفتاد ساله خود، درهایش را به روی دوربین ها گشوده تا نگاهی شگفتانگیز به چگونگی تحقیق، توسعه و تولید غذای حیوانهای خانگی بیندازند. و بخشی از دنیای محیط کاری که بدون شک بیشترین عاشقهای حیوانهای خانگی را دارد. این کارخانه متعلق به شرکت (مارس) است که در حقیقت تولید محصولات حیوانی آن بیشتر از شکلاتهایش است. این کارخانه برای ثابت نگه داشتن میزان تولید یک میلیون کیسه غذای حیوانات در روز، فعال است و تیم کارکنان آن با وسواس شدیدی از اندازهگیری میلیمتری تکه های غذا تا چشیدن طعم آنها، مشغول به کارند. آنها برای اینکه همه چیز طبق استاندارد باشد، از هیچ چیزی دست برنمیدارند و کوتاه نمیآیند. مرکز علمی این کارخانه پنج هزار هکتاری بیش از ۱۰۰۰ حیوان و ۲۵۰ انسان کارمند دارد، کسانی مانند (دِبی) مربی که بنظر میرسد بیشتر وقتش را به جمعآوری نمونههای ادرار و مدفوع برای آزمایشهای علمی میگذراند. کارکنان به منظور شاد کردن محیط کار به آوردن سگهایشان تشویق میشوند. اما این سگها باید قانون های با شخصیت بودن را رعایت کنند و یک نژاد (چو چو) یاغی در معرض اخطار گرفتن قرار دارد. در کارخانه عظیم تولید محصولات غذایی حیوانات خانگی مارس در (ملتون موبری) بریتانیا روزانه یک میلیون بسته غذای حیوانهای خانگی تولید میشود.
کدبری : کارخانه کدبری، به مدت 200 سال، مهد تولید شکلات بوده است و روزانه 350 تن شکلات شیری تولید می کند. اما کدبری فراتر از یک کارخانه ساده است. این کارخانه از بدو تأسیس، قصد داشت کشور ها را دگرگون کند؛ نه تنها با به ارمغان آوردن یک طعم فوق العاده برای مردم، بلکه همچون ابداعات افسانهای ویلی وانکا، با ساختن یک مکان جادویی برای زندگی، کار و تفریح کارکنان خود. اما خواهیم دید که داستان این کارخانه همیشه شیرین نبوده است. طی 150 سال گذشته، کارخانه کدبری به خاطر شیوع باکتری مرگبار سالمونلا در محصولاتش، دستخوش یک رسوایی بزرگ شد و همچنین در معرض یکی از خصمانه ترین تصاحب های تاریخ ادغام شرکت ها قرار گرفت و شرکت پنیرسازی کرفت این کارخانه را به چنگ آورد.
سلفریجز : این قسمت روایت داستان جالب یک فروشگاه بزرگ می باشد که در فروش فروشگاههای حاضر در بازار اصلی انقلاب ایجاد کرد. این فروشگاه که توسط هری گوردون سلفریج آمریکایی تاسیس شده است، سالانه بیش از 16 میلیون مشتری را به خود جلب می کند. و در این برنامه، رازهای پشت پنجره های فروشگاه های معروف آن را – هر 24 تا – برای شما به نمایش درمی آوریم. موسس این فروشگاه بزرگ، یکی از بزرگترین فروشنده های دنیا، یعنی هری گوردون سلفریج میباشد. وی با طراحی یک فروشگاه به سبک گوتیک شعله سان، چنان عظمت و شکوهی به بریتانیای ادواری آورد که همچنان خیابان آکسفورد لندن را زیر سلطه دارد. آقای سلفریج می دانست که چه چیزی را چگونه به فروش برساند. عموم مردم را با عطر آشنا و با نبوغی که در زمینه بازاریابی به خرج می داد توجه همه ما را جلب کرد؛ از جمله به نمایش گذاشتن یکی از اولین نمونه های تلویزیون.
کوکاکولا : چگونه یک داروی تیره قهوهای که در سال 1886 اختراع شد و حاوی کوکائین بوده است، تبدیل به پرفروشترین نوشابه تمام تاریخ شد.
برنامه با اولین دسترسی تلویزیونی به کارخانه بزرگ بطریسازی و بستهبندی در ویکفیلد آغاز میشود و در ادامه شاهد دسترسی به بایگانی گسترده شرکت در دفتر مرکزی کوکاکولا در آتلانتا، دپارتمان تحقیق و توسعه و پشت صحنههایی از پارک موضوعی آنها در آتلانتا خواهیم بود.
فرمول محرمانه کوکاکولا، در سراسر جهان به عنوان بهترین راز تجاری نگهداریشده مورد احترام است. در این روایت دیدنی از این نوشیدنی میلیارد دلاری، یک متخصص مواد غذایی تلاش میکند فرمول کوکاکولا را در آزمایشگاه بازسازی کند. هر چند این برنامه نشان میدهد که فرمول محرمانه واقعی که برای موفقیت این نوشیدنی شکردار گازدار لازم است، در روشهای بازاریابی بدیع شرکت و کمپینهای تبلیغاتی که معروفیت جهانی دارند نهفته است؛ ظاهر منحصربهفرد بطری، تغییر بابانوئل از سبز به قرمز، نوشابه رایگان در فصل جشن و شادی با کامیونهای کوکاکولا، تبلیغ نوآورانه و محبوب «به دنیا آواز خواندن یاد بده» و صد البته بازیگر خوشهیکل تبلیغ نوشابه رژیمی. در واقع این برنامه به سراغ بازیگر این تبلیغ رفته و نشان میدهد چگونه این تجربه زندگی وی را متحول کرده است.
کنزینگتون پالاس : به داخل کاخ کنزینگتون میرویم، کاخی به قدمت 329 سال. درون این کاخ حفاظت شده، ملکه ویکتوریا متولد و در آن پرورش یافته است، جایی که ستارگان مطرح هالیوود به آن دعوت شدند و با پرنسس مارگارت جشن گرفتند.
کاخ کنزینگتون شاهد غم، رسوایی و تراژدی های بسیار بوده است. این کاخ برای برخی منزلگاهی مقدس و برای دیگری زندان بوده است. حالا با ورود نسل های سوم و چهارم خاندان ویندزور و نامزد آمریکایی هری، مگان مارکل، عصر تازه ای در کاخ آغاز شده است. معروف ترین اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا گرد هم آمده اند تا تضمین کنند که کاخ کنزینگتون می تواند همانند سابق در خور شان یک پرنسس باشد.
لوور، بزرگترین موزه هنر جهان : لوور سمبل شهر نور است، یکی از بهترین موزههای دنیا که در بزرگترین قصر اروپا بنا شده است. امروزه، حدود ده میلیون بازدیدکننده در ۱۴ کیلومتر راهرو و گالری آن پرسه میزنند، تا ۴۰ هزار اثر هنری را برانداز کنند. موزه ۲۱۰ هزار متر مربع وسعت، ۲۲ پلهبرقی، ۷۵ آسانسور و بیش از ده هزار پله دارد. و همهی اینها در حالی است که لوور در اصل قلعهای بود که برای محافظت از پایتخت ساخته شده بود.
تغییر چه چیزهایی باعث شد تا این قصر در طول ۸۰۰ سال از یک قلعه به یک موزه تبدیل شود؟ و چه شد که سر و کلهی هرم لوور پیدا شد، این سازهی سر به آسمان کشیده که با ۹۵ تن فولاد و ۶۷۳ تکه شیشهی لوزیشکل ساخته شده که معمارِ بصیر، لئو مین پی آن را طراحی کرده است؟
با استفاده از نرمافزاهای بازسازی سه بعدی بنا، ابزار تصویرسازی کامپیوتری و مصاحبههای متعدد با معماران سرشناس از جمله پسر لئو مینگ پی، این فیلم قصهی دور و دراز این قصر را تعریف میکند و ما را با پشت صحنهی قصری آشنا میکند که زمانی اقامتگاه اصلی سلسلهای از پادشاهان و امپراطورهای پادشاهی فرانسه بوده است.
برای دانلود رو دکمه آبی زیر کلیک کن