خلاصه قسمت های داستان‌های واقعی‌

دانی براسکو : «دانی براسکو»، یک فیلم جنایی درام آمریکایی با بازی «جانی دپ» و محصول سال ۱۹۹۷ است که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است. اما داستان واقعی بسیار جالب‌تر از این فیلم است! در این برنامه «دانی براسکو»ی واقعی یعنی
«جو پیستون»، افسری که به طور نامحسوس وارد دنیای باندهای مافیا شده بود، داستان واقعی زندگی و روابط اعضای باندهای تبهکار را برای ما تعریف می‌کند.
 
صورت یک فرشته : برای نشریه‌ها و رسانه‌های زرد، داستان «آماندا ناکس» مانند طلا با ارزش بود. «آماندا ناکس» دختری با صورتی مثل فرشته‌ها بود که با سنگدلی تمام هم‌اتاقی خودش، «مردیت کرچر» را در سال ۲۰۰۷ در ایتالیا به قتل رساند. اما سرانجام پس از هشت سال حقیقت آشکار می‌شود: «آماندا ناکس» هرگز کسی را نکشته است!

 
شکست ناپذیر : فیلم «شکست ناپذیر»، داستان حماسی «لوییس زامپرینی»، یک قهرمان آمریکایی در جنگ است. اما اتفاقات واقعی که هالیوود در این فیلم آن‌ها را نادیده گرفته است، بسیار جالب‌تر از خود فیلم است!

 
تک تیرانداز آمریکایی : فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» (American Sniper)، روایتگر داستان «کریس کایل»، یکی از بهترین تک تیراندازان تاریخ یگان ویژه ی نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا است. اما آیا روایت هالیوود از «کایل» در این فیلم، با واقعیت منطبق است؟
 

خروج : در سال ۲۰۱۴ «ریدلی اسکات»، کارگردان فیلم و تهیه کننده‌ی انگلیسی، فیلم «هجرت: خدایان و پادشاهان» را ساخت؛ یک فیلم حماسی که برگرفته از متن کتاب مقدس است. بیشتر مردم این فیلم را به عنوان یک فیلم تخیلی و افسانه‌ای تماشا کردند اما محققان باور دارند که داستان این فیلم ریشه در واقعیت دارد؛ واقعیتی که ممکن است حتا از خود فیلم هم جذاب‌تر باشد!
 
مونیخ : فیلم «مونیخ» ساخته‌ی «استیون اسپیلبرگ» و محصول سال ۲۰۰۵ است. ژانر این فیلم درام تاریخی است و موضوع آن مربوط به کشتار ورزشکاران اسرائیلی در المپیک مونیخ در سال ۱۹۷۲ به دست یک گروه تروریست فلسطینی است. در این برنامه با داستان واقعی این ماجرا که بسیار بحث‌برانگیزتر از خود فیلم است، آشنا خواهیم شد.
 
فصل دوم :

شبکه اجتماعی : در این برنامه با فیلم «شبکه اجتماعی» آشنا می‌شویم و آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. فیلمی که مارک زاکربرگ ادعا کرده ساختگی است و واقعیت ندارد. برای بررسی این که این فیلم تا چه حد واقعی است بیننده این برنامه باشید.
 

لبه هک‌ سا : در این قسمت فیلم «لبه هک‌ سا» را مورد بررسی قرار می‌دهیم. این فیلم درباره زندگی یکی از سربازان قهرمان آمریکایی در جنگ دوم جهانی به نام «دزموند داز» است. در این برنامه خواهیم دید که این فیلم تا چه اندازه واقعی و دقیق است.
 
سی دقیقه پس از نیمه شب : در این قسمت فیلم «سی دقیقه پس از نیمه شب» را مورد بررسی قرار می‌دهیم. فیلمی که داستان آن درباره کشتن اسامه بن لادن است. در این برنامه همچنین خواهیم دید که این فیلم تا چه اندازه واقعی و دقیق است.
 
روز میهن پرستان : «روز میهن‌پرستان» فیلمی است که به کارگردانی «پیتر برگ» در سال ۲۰۱۶ وارد بازار شده و داستان آن درباره‌ی بمب‌گذاری در دوی ماراتن بوستون است که توسط دو برادر مسلمان انجام شده بود. در این فیلم از گروه‌های امداد و عملیات غیرنظامی‌ها، پلیس و آتش‌نشان‌ها به خوبی تقدیر شده. در این فیلم «مارک والبرگ» نقش یک پلیس در بوستون را بازی می‌کند که درگیری‌هایی با «اف‌بی‌آی» پیدا می‌کند. اما آیا این فیلم همه‌ی واقعیت را در ارتباط با ماجرای این بمب‌گذاری نشان می‌‌دهد؟
در برنامه‌ی این قسمت این موضوع را بررسی می‌کنیم.
 
زودیاک : در دهه ۱۹۶۰ میلادی در منطقه سانفرانسیسکو در ایالات متحده قاتل «زودیاک» رعب و وحشت زیادی بین مردم ایجاد کرده بود. قاتل زنجیره‌ای شهروندان بی‌دفاع را به قتل می‌رساند و تهدید می‌کند که قربانیان بعدی او کودکان خواهند بود. پس از آن جست‌وجو و تعقیب برای پیدا کردن این قاتل آغاز می‌شود. بعدها همین تعقیب و گریز برای یافتن قاتل مضمون اصلی یکی از فیلم‌های هالیوودی می‌شود که در آن مردی به عنوان مظنون اصلی معرفی می‌شود. اما این تصویر هالیوودی تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است؟ برای یافتن پاسخ این پرسش بیننده این برنامه باشید.

 
رفقای خوب : فیلم «رفقای خوب» ساخته‌ی «مارتین اسکورسیزی» از بهترین ساخته‌‌های این کارگردان است. در این فیلم با داستان زندگی «هنری هیل» (با بازی ری لیاتا) آشنا می‌شویم و می‌بینیم که چگونه در باندهای مافیا از پادویی شروع به پیشرفت می‌کند و به مغز متفکر بزرگ‌ترین دزدی قرن تبدیل می‌شود. اما او پس از این موفقیت مجبور می شود برای نجات جان خود علیه گروه‌های مافیای نیویورک شهادت بدهد. اما روایت اسکورسیزی چه قدر به داستان واقعی «هنری هیل» نزدیک است؟ برای پیدا کردن پاسخ، بیننده‌ی این برنامه باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *