مستند تحول آفرینان با زیرنویس فارسی


 

توضیحات : این مجموعه الهام‌بخش و شخصیت محور، تیم‌های آرمان‌گرایی را دنبال می‌کند که برای پیشرفت در زمینه‌های مهندسی، فناوری و علمی مصمم هستند.
این مجموعه با گرامیداشت روح و اراده انسانی و از خود گذشتگی، که لازمه ایجاد تغییر است، به مسائل مختلفی می‌پردازد که از جمله آنها می‌توان به نجات جنگل‌های بارانی برزیل، پاکسازی آب‌های آشامیدنی آلوده دنیا، متحول کردن حمل‌ونقل جهان و آزمایش امکان‌پذیر بودن یا نبودن بقا در مریخ اشاره کرد.
تماشاگران با دسترسی بی‌سابقه به نحوه طراحی، ساخت و آزمایش در هر پروژه، داستان‌ها را از کارگاه تا جنگل‌های بارانی و خیس آمازون، از گرمای طاقت‌فرسای صحرای استرالیا تا بیابان‌های یخ‌زده ایسلند دنبال خواهند کرد.
اراده و استقامت در مواجهه با سختی‌ها و مشکلات، عاملی کلیدی برای این تیم‌های آرمان‌گرا است که سخت مصمم به ساخت آینده‌ای بهتر برای همه ما هستند.

 
نام مستند : تحول آفرینان
تعداد : 3 قسمت
زبان : انگلیسی (با زیرنویس فارسی)
زمان هر قسمت : 44 دقیقه
کیفیت : HD 1080p – HD 720p (فوق العاده)
حجم هر قسمت : 280 – 525 مگابایت
فرمت : Mp4

 

خلاصه داستان هر قسمت (کلیک کنید)
 
انرژی خورشیدی : دو تیم مبتکر پرشور معتقدند که می‌توانند از انرژی خورشید برای کمک به برخی از فقیرترین مردمان جهان کمک کنند.مخترع ایتالیایی مارکو اتیسانی و تیم وی نوعی دستگاه خورشیدی طراحی کرده‌اند که معتقدند می‌تواند آب کثیف و آلوده را برای آشامیدن تصفیه کند. مارکو برای اثبات اینکه منتقدان او اشتباه می‌کنند، به قلب آفریقا سفر می‌کند. او برای آزمایش میدانی اختراع خود در برابر مردم ابنتا، یک دهکده آفریقایی که نیاز مبرم به آب آشامیدنی پاک و سالم دارد، فقط یک فرصت دارد. او نسبت به راهکارهای دولت بدبین است، اما آیا می‌تواند حمایت بزرگان دهکده را به دست آورد و آنها را به حد کافی تحت تأثیر قرار دهد تا دستگاه جدیدش را بپذیرند؟ و آیا این دستگاه می‌تواند در آزمایشی که در برابر کل مردم دهکده انجام می‌شود، آب به شدت کثیف را پاک و سالم کند؟تافر وایت که در سفری به اندونزی شاهد اثرات ویرانگر جنگل‌زدایی بوده، تصمیم می‌گیرد زندگی‌اش را برای ایجاد تغییر وقف کند. او در گاراژ خود در سان فرانسیسکو، نوعی سیستم هشدار نوآورانه ابداع کرده که برای حل مشکل قطع غیرقانونی درختان که در جنگل‌های بارانی سراسر دنیا در حال رخ دادن است، از گوشی‌های موبایل قدیمی استفاده می‌کند. تافر برای کمک به مبارزه با جنگل‌زدایی به برزیل سفر کرده و با قبیله تمبه ملاقات می‌کند، قبیله‌ای که از جانب چوب‌بُرهای غیرقانونی با خطر نابودی روبرو است. با بالا رفتن تافر از درختان جنگلی برای آزمایش سیستم خود، خطر به اوج خود می‌رسد، اما آیا فناوری او در بین شاخ و برگ متراکم جنگل بارانی مؤثر است و می‌تواند به مبارزه قبیله برای جلوگیری از انقراض کمک کند؟

 
انرژی الکتریکی : دو تیم از مهندسان تک‌رو و مستقل معتقدند که انرژی برق، راه‌حل اعتیاد ما به سوخت‌های فسیلی است.آنه کلوپنبرگ یک قایق تندروی برقی طراحی کرده که قدرت و راحتی معادل بنزینی خود را تماما دارا می‌باشد، با این تفاوت که هیچ‌گونه آلودگی ندارد. تیم وی قصد دارد رکورد دیرین عبور از کانال مانش را بشکند تا ثابت کند که برای دستیابی به سرعت، نیازی به بنزین نیست. اما این طراحی در آب‌های آزاد چه عملکردی دارد و آیا باتری‌ها می‌توانند انرژی لازم را برای عبور از شلوغ‌ترین خط کشتیرانی دنیا فراهم کنند؟کالین گولوگان یک طراح آلمانی هواپیما است که مأموریت دارد یکی از بزرگ‌ترین آلوده‌کننده‌های عصر ما، یعنی هواپیماها را به چالش بکشد. او هواپیمایی برقی طراحی کرده که معتقد است، سبک مسافرت‌های هوایی ما را تغییر خواهد داد. اولین پرواز این هواپیما فاجعه‌آمیز بود و به سقوط در دریا منجر شد. حال کالین می‌خواهد با دسترسی به یک فناوری جدید و نوآورانه و یک خلبان آزمایشی کاملا باتجربه، به دنیا ثابت کند که برای سفر به سراسر جهان، نیازی به بنزین نیست.
 

فضا : این ویژه برنامه علمی با موضوع فضا، چهار داستان را دنبال می‌کند و مزیت خاص آن، ورود به تعدادی از مشهورترین سازمان‌های دنیا از جمله ناسا، آژانس فضایی اروپا و سرن است.یک دانشجوی جوان دکتری به نام مگی لو برای مأموریت یک طرفه به مریخ پذیرفته می‌شود. جیمز بیچام خود را برای پردازش داده‌های تولید شده توسط بزرگ‌ترین شتاب‌دهنده ذرات دنیا در سرن آماده می‌کند. دکتر مورگان کیبل از ناسا، به عنوان بخشی از جستجوی خود برای یافتن حیات در مریخ، به بیابان‌های بی‌آب‌وعلف ایسلند سفر می‌کند. تیمی از دانشجویان هلندی نیز می‌خواهند ثابت کنند که از قابلیت‌های لازم برای موفقیت در صنعت فضایی برخوردارند. به این منظور، آنها قصد دارند رکورد بیشترین ارتفاع پرواز راکت‌های دست‌ساز در جهان را بشکنند، اما آیا پس از مجموعه‌ای از پرتاب‌های ناموفق، خواهند توانست راکت خود را از زمین بلند کنند؟
 
طراحی هوا لغز:دو تیم متشکل از مهندسان جوان بر این باورند که می‌توانند حمل‌ونقل جهان را متحول کنند.سم مارسدن، آیرودینامیک را عاملی کلیدی می‌داند و آماده می‌شود تا برای اثبات آن، زندگی خود را به خطر بی‌اندازد. او سعی دارد رکورد سرعت زمینی را بعد از 40 سال بشکند. اگر طراحی درستی انجام داده باشد، قادر خواهد بود برای حرکت در سرعت بیشتر، سوخت کمتری مصرف کند. اما آیا این طراحی نتیجه مطلوب خواهد داشت و آیا موتوری که توسط تیمی متشکل از دوستان و خانواده او در کارگاهش ساخته شده، از ایمنی لازم برای حرکت با سرعت بیش از 320 کیلومتر در ساعت برخوردار خواهد بود؟تیمی از مهندسان جوان کمبریج، خودرویی خورشیدی ساخته‌اند و معتقدند که این خودرو، قادر است صدها کیلومتر را با انرژی لازم برای جوشاندن یک کتری آب طی کند. برای اثبات این موضوع، آنها قصد دارند با خودروی آزمایشی خود، در یک مسابقه 3000 کیلومتری استقامت در صحرای استرالیا شرکت کنند. آخرین حضور آنها در این مسابقه تقریبا فاجعه‌بار بود و به از هم پاشیدن تیم منجر شد. اما آیا طراحی جدید، سرعت لازم را برای آنها فراهم خواهد کرد و آیا می‌توانند با همکاری هم، از خط پایان عبور کنند؟

 

تماشای بخشی از قسمت ها (کلیک کنید)
 
دریافت لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
برای دانلود رو دکمه های آبی زیر کلیک کنید
 
 
 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *