افسانه های اعماق دریا با زیرنویس فارسی

 

توضیحات : در مجموعه “افسانه‌های اعماق دریا”، با سلین کوستو و فابیان کوستو همراه می‌شویم؛ در حالی که آنها برای کاوش درباره برخی از معماهای دریایی جهان به اعماق دریاها می‌روند. سلین و فابیان که اشتیاق و روحیه پیشگام‌بودن خانوادگی خود را دارند، به دنبال پاسخ این معماها به زیر امواج دریا سفر می‌کنند. آب‌های اطراف قبرس جایی است که لاشه یک کشتی بزرگ 40 ساله در آن قرار دارد، و تیم مصمم است بفهمد چه چیزی کشتی مشهور زنوبیا را در دومین سفر خود غرق کرده است. در بندر شگ در نوا اسکوشیا، سلین و فابیان به کف دریا می‌روند تا درباره یکی از بهترین مشاهدات ثبت‌شده یوفو در تاریخ جستجو کنند. و با استفاده از آخرین فناوری‌ها، ماجراجویی دریایی آنها در مثلث برمودا ادامه پیدا می‌کند.

 
نام مستند : افسانه های اعماق دریا
نام انگلیسی : Legends of the Deep
تعداد : 4 قسمت
زبان : انگلیسی (با زیرنویس فارسی)
زمان هر قسمت : 41 دقیقه
کیفیت : HD 1080p – HD 720p (فوق العاده)
حجم هر قسمت : 267 – 502 مگابایت

 

خلاصه داستان هر قسمت (کلیک کنید)
 
قسمت 1 : سلین و فابیان در بندر شگ در نوا اسکوشیا هستند، و در آنجا به اعماق دریا غواصی می‌کنند تا یکی از بهترین موارد ثبت‌شده در تاریخ رویت یوفوها را بررسی کنند. در چهارم اکتبر 1967، این شهر کنار دریا، در شب هنگام توسط نور یک شیء فضایی عجیب که بر فراز شهر پرواز می‌کرد روشن شد، و شیء پس از آن در اقیانوس سقوط کرد. ده ها شاهد معتبر وجود داشتند، اما با وجود شهادت آنان و تحقیقاتی که متعاقب حادثه انجام شد، اتفاق آن شب یک معما باقی مانده است.تیم غواصی مصمم است جایی که ادعا می‌شود محل سقوط است را بررسی کند، و به آرامی به کف اقیانوس می‌روند. به امید یافتن یک سر نخ جدید، آنها به فستیوال یوفوهای بندر شگ می‌روند تا با مردم محلی که شاهد حادثه بوده‌اند صحبت کنند. تیم، خط سیر یوفو رو دوباره مسیریابی کرده تا سر نخ‌هایی برای مکان بعدی که باید جستجو شود بیابند. یک زیست‌شناس دریایی محلی، یک اسکن جالب از کف آب به آنها نشان می‌دهد، و مشخص می‌شود عملیات غواصی از آنچه که تصور می‌شد بیشتر خطرناک است. دو خلبان که نورهایی فضایی را در هوا دیده‌اند، توضیح می‌دهند که آن یوفو به بزرگی یک کشتی تفریحی بوده است. یک تاریخ‌شناس محلی، مدارک طبقه‌بندی شده و سری‌ای را برملا می‌کند که نشان می‌دهند یک عملیات دولتی برای پنهان‌سازی قضیه در جریان بوده است. سلین و فابیان، نزدیک ساحل لنگر می‌اندازند و محل عملیات دریایی فوق‌سری نیروی دریایی آمریکا که در سال 1967 انجام شده را بررسی می‌کنند.
 
قسمت 2 : آب‌های قبرس جایی است که یک معمای 40 ساله دریانوردی در آن دفن شده است و سلین و فابیان مصمم‌اند تا متوجه شوند چه کسی کشتی زنوبیا را غرق کرده است. این کشتی بزرگ که پر از وسایل نقلیه و محموله‌های باری بوده است، در سال 1980 غرق شد، و شایعه شده بود که کشتی به دلیل قاچاق اسلحه به خاورمیانه عمدا مورد هدف قرار گرفته است.اسناد موجود در اداره رسمی بندر، سوالات بیشتری را ایجاد می‌کنند؛ آیا جاسوسان اسراییلی عمدا کشتی را غرق کردند؟ یک تاریخ‌شناس محلی دلایل قانع‌کننده‌ای در این موضوع ارائه می‌کند و تیم غواصی به دنبال سلاح به عرشه وسطی زنوبیا می‌رود. یک منبع ناشناس اطلاع می‌دهد که زنوبیا ممکن است حامل اورانیوم مخصوص سلاح هسته‌ای بوده باشد، و تیم به دنبال مواد رادیواکتیو به لاشه کشتی باز می‌گردد. خطرناک‌ترین قسمت کشتی خارج از دسترس است و یک دستگاه کنترل از راه دور به آنها امکان دیدن داخل کشتی را می‌دهد.
 
قسمت 3 : مثلث مشهور برمودا تعداد زیادی هواپیما و کشتی را در خود بلعیده است، و اکثر آنها هرگز پیدا نشده‌اند. پس از دستیابی به یک سر نخ هیجان‌انگیز، سلین و فابیان در قسمت بیرونی آب‌سنگ جزیره به دنبال یک لاشه کشتی می‌گردند.یک استاد غواصی محلی، یک راز که به دقت از آن نگهداری کرده است را برملا می‌کند و جستجو آغاز می‌شود. حتی با داشتن مختصات دقیق، جستجوی کف اقیانوس فرآیند بسیار سختی است. متخصص نقشه‌برداری دریایی، ریگان، به همراه سونار قدرتمند خود به تیم ملحق می‌شود. یک متخصص لاشه کشتی، باور دارد که آنها یک قایق اسلوپ بریتانیایی را پیدا کرده‌اند که از سال 1926 گم شده بوده است. با کمک یک پهپاد هوایی و به دنبال پیدا کردن یک قسمت خاص از مرجان‌ها و یک ارتباط بین سر نخ‌ها، تیم شروع به غواصی می‌کند.
 
قسمت 4 : افسانه‌ها درباره یک مار دریایی در گودال آبی در بلیز، دهه‌ها می‌باشد که نقل می‌شوند. فابیان و سلین، می‌خواهند به حقیقت پی ببرند، و کار را با دنبال کردن سر نخ یک غواص محلی که مدعی است به گودال آبی رفته و این جانور به او حمله‌ور شده و سه شاهد هم دارد، شروع می‌کنند.در حالی که فابیان از زیردریایی‌ها برای کاوش در گودال آبی استفاده می‌کند، سلین به یکی از محل‌های باستانی قوم مایا در نزدیکی آنجا می‌رود و شواهدی پیدا می‌کند که نشان می‌دهد قوم مایا احتمالا نسبت به ما در عصر حاضر درباره موجوداتی که در آنجا هستند اطلاعات بیشتری داشته‌اند. سلین و فابیان بررسی می‌کنند که چه چیزی در این گودال آبی بزرگ وجود دارد و چه چیزی باعث این داستان‌های ترسناک می‌شود. در حالی که با کنار هم گذاشتن قطعات پازل این معما، آنها در مورد افسانه بودن این هیولا در حال قانع شدن هستند، یک گونه جدید کشف شده که اطلاعات ناچیزی از آن موجود است موجب می‌شود به حل درست این معما نزدیک شوند؛ اما در عین حال این کاوش یک معمای جدید دیگر طرح می‌کند.
 
تماشای بخشی از قسمت ها (کلیک کنید)
 
دریافت لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 
 
 
 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *