انسان زمین جهان با دوبله فارسی – ماشین زمان کوچک

ا

ensan-zamin-jahan
 

توضیحات : انسان، زمین، جهان نام یک مجموعه‌ی‌ مستند عظیم و دیدنی تلویزیونی است؛ کاری از خالقان مجموعه‌های « The Universe » و « Life After People ». در این مجموعه با به‌کارگیری تکنیک‌های مدرن فیلم‌سازی تاریخ جهان، انسان و زمین را به گونه‌ای خاص بررسی خواهیم کرد؛ به گونه‌ای که اتفاق‌های مهم و تاثیرگذار تاریخ را با زندگی امروزمان پیوند می‌دهد و ارتباط وقایع تاریخی را با زندگی امروز، برای‌مان روشن می‌کند.

ما در این مجموعه تاریخ را نه به شکل خطی در طول زمان، بلکه به صورت شبکه‌ای از اتفاق‌ها و عوامل به هم مرتبط و پیوسته به هم مشاهده، بررسی و دنبال خواهیم کرد. به عنوان مثال، در این برنامه خواهیم دید که چگونه هر روز میراث کشتی تایتانیک در جیب‌های‌ ما جا‌به‌جا می‌شود: امروزه هنگام استفاده از تلفن‌های همراه، در حقیقت از امواج رادیویی خاصی استفاده می‌کنیم که پس از بی پاسخ ماندن تلگراف درخواست کمک توسط کشتی تایتانیک به‌وجود آمده‌اند.

از طرف دیگر هر وقت که ما با تلفن‌های همراه خودمان با کسی تماس می‌گیریم، با اتفاقی به نام مه‌بانگ (Big Bang) که باعث شد تا عنصر تانتال به وجود آید نیز مرتبط هستیم. تانتال عنصری اسرارآمیز و کمیاب است که مقدار کمی از آن در تلفن‌های همراه استفاده می‌شود و بدون وجود این عنصر تلفن‌های همراه دوازده مرتبه بزرگتر می‌بودند.

در هر قسمت‌ از این برنامه به بررسی موضوعی جداگانه می‌پردازیم؛ موضوعاتی مانند پدران بنیان‌گذار ایالات متحده ( The Founding Fathers)، جنگ‌های داخلی آمریکا و اسرار دنیای باستان. در این برنامه هم‌چنین به بررسی علمی پدیده‌هایی شگفت‌آور مانند نمک، یخ و یا حتی پرتابه‌شناسی(ballistics) نیز خواهیم پرداخت. هر قسمت از این مجموعه‌ی سترگ، با شکستن دیوار میان تاریخ و علم، به شیوه‌ای کاملا جدید روایت خواهد شد.

این مجموعه پروژه‌ای‌ست که توسط مخترعانی مانند «بیل گیتس» پشتیبانی شده.

 

نام مستند : انسان , زمین , جهان (Big History)
نام این قسمت :ماشین زمان کوچک
زبان : دوبله فارسی
زمان : 20 دقیقه
کیفیت : HD 1080p (فوق العاده)
حجم : 248 مگابایت
فرمت : MKV

 

خلاصه داستان این قسمت
 
چگونه تلفن همراهی که در جیب شماست با پدیده‌ی مِه‌بانگ مرتبط می‌شود؟ تکامل حافظه‌ی انسان و فاجعه‌ی تایتانیک چه‌طور؟

برنامه‌ی «انسان، زمین، جهان» برای شما آشکار می‌کند که چگونه نیروهای کیهانی، ابزاری را در اختیار ما گذاشتند که بر روی سیاره زمین یک انقلاب تمام عیار به‌وجود آورد.

از صفحه‌ی شماره‌گیری تلفن تا شیوه‌ای که شماره تلفن‌ها را می‌نویسیم، همه و همه به این واقعیت مربو‌ط‌ هستند که یک دانش پنهان در پشت تلفن‌های همراه وجود دارد!

 

 
تماشای بخشی از این قسمت (کلیک کنید)
 
بخشی از این مستند رو در آپارات مشاهده کنید

http://www.namasha.com/v/Dju5HxNe

http://www.aparat.com/v/w27En
 

 

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


  • 8 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *