بهترین لحظه های فوتبال با زیرنویس فارسی

ا

 

توضیحات : در این مستند دیدنی با داستان‌های جذاب مربوط به بهترین و جنجالی‌ترین لحظه‌های تاریخی دنیای فوتبال در هفتاد سال گذشته و در سراسر جهان آشنا می‌شویم؛ از داستان نبرد بهترین تیم ملی فوتبال کشور برزیل در جام جهانی ۱۹۷۰ با تیم ملی آرژانتین، که با قهرمانی برزیل به پایان رسید تا ماجراها و داستان‌هایی که منجر به قهرمانی تیم ملی آرژانتین، هشت سال پس از آن شد و از ظهور پرهیجان و توفانی تیم ملی کامرون در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا، و نبرد تیم ملی آلمان غربی وانگلستان در تورین گرفته تا حضور سه بازیکن برتر جام جهانی ۱۹۹۸ یعنی: زین الدین زیدان، رونالدو لوئیز نازاریو ده لیما و دیوید بکام.
در این برنامه همچنین با چهره‌های سرشناس فوتبال نیز گفت‌و‌گو خواهیم کرد. چهره‌هایی مانند: پله، گری لینکر، اسوالدو آردیلس، ماریو کمپس، جرزینیو، روبرتو ریولینو، جرسون، توستائو، گری لینکر، تری بوچر، پل پارکر، کریس وادل، جان بارنز، سالواتوره اسکیلاچی، روژه میلا، لوتار ماتیوس و …

 

نام مستند : بهترین لحظه های فوتبال
نام انگلیسی : Football’s Greatest Moments
تعداد : 5 قسمت
زبان : دوبله فارسی
زمان هر قسمت : 43 دقیقه
کیفیت : HD 1080p – HD 720p (فوق العاده)
حجم هر قسمت : 415 – 520 مگابایت
فرمت :MKV

 

خلاصه داستان + اسامی هر قسمت
 
قسمت 1 – پله، آرژانتین و دیکتاتورها : برای اکثر طرفداران فوتبال، جام جهانی ۱۹۷۰ و ۱۹۷۸ و نبرد تیم‌های برزیل و آرژانتین از جذاب‌ترین و جنجالی‌ترین داستان‌های تاریخ فوتبال است. اما برای مردم این دو کشور، این مسابقه‌ها تحت تاثیر مسائل و شرایط سیاسی قرار داشت. هر دوی این کشورها در حالی قهرمان جام جهانی شدند که زیر سلطه‌ی رژیم‌های دیکتاتوری‌ نظامی قرار داشتند؛ رژیم‌هایی که از این موقعیت برای استفاده‌ی تبلیغاتی و بهبود تصویر خود در جهان بهره می‌بردند.
برای بسیاری از هواداران فوتبال، تیم ملی برزیل که قهرمان جام جهانی سال ۱۹۷۰ شد، بهترین تیم ملی فوتبال در سراسر تاریخ این کشور است. در این برنامه‌ی مستند دیدنی که در کشورهای برزیل و آرژانتین فیلم‌برداری شده، با بازیکنان و و دست‌اندکاران این مسابقات و داستان‌های جنجالی و جذاب آن‌ها آشنا خواهیم شد.
در این قسمت با این افراد مصاحبه شده است: پله، گری لینکر، اسوالدو آردیلس، ماریو کمپس، جرزینیو، روبرتو ریولینو، جرسون و توستائو

 
قسمت 2 – شگفتی‌های جام جهانی ۹۰ ایتالیا : در طول چهار هفته در تابستان سال ۱۹۹۰ فوتبال انگلستان متحول شد. پس از سال‌های سیاه و تراژیک خشونت و خرابکاری در مسابقات، فوتبال در انگلستان دوباره با بازی تیم ملی این کشور در تابستان جام جهانی احیا شد و دوباره عشق و علاقه به آن فراگیر شد. اشک‌های «پل گسکوین»، گل‌های «گری لینکر»، ضربه‌ی پنالتی و اتفاقات جنجالی دیگر، به شکل فزاینده‌ای مردم این کشور را جذب فوتبال می‌کرد. در همین حال ایتالیایی هم ستاره‌های خودشان را داشتند؛ چهره‌هایی مانند:
«سالواتوره اسکیلاچی» که برنده‌ی کفش طلای اروپا شد.
اما از طرف دیگر تیم ملی کامرون با شکست آرژانتین، قهرمان جام جهانی قبل، شگفتی جهان را برانگیخته بود. در این برنامه با شگفتی‌های جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا آشنا خواهیم شد. چهره‌هایی که در این قسمت شاهد گفت‌و‌گو با آن‌ها خواهیم بود: گری لینکر، تری بوچر، پل پارکر، کریس وادل، جان بارنز، سالواتوره اسکیلاچی، روژه میلا و لوتار ماتیوس.

 

قسمت 3 – پدیده‌ای به نام مارادونا : در این قسمت با داستان شگفت‌انگیز مارادونا و بازی‌های او در طول ۱۶ سال، در سه قاره و در پنج جام جهانی آشنا خواهیم شد. دیه‌گو مارادونا جادوگر، نابغه و متقلب بود. شخصیت پیچیده‌ی او ترکیبی است از همه‌ی این چیزها: او هم قهرمان بود و هم شرور، هم دیوانه بود و هم نابغه. در این برنامه با انگیزه‌ها و ابعاد مختلف شخصیت مارادونا آشنا می‌شویم. داستان مارادونا به شکل کلاسیک از ۵ پرده تشکیل شده:

آرژانتین ۱۹۷۸
مارادونای نوجوان برای حضوردر جام جهانی که در آرژانتین برگزار می‌شود، به تیم ملی کشورش دعوت نمی‌شود. این توطئه
را بعدها همه فراموش می‌کنند به غیر از خود مارادونا!

اسپانیا ۱۹۸۲
چهار سال بعد، سرانجام شانس با او یار می‌شود، اما او از رقابت‌ها اخراج می‌شود و حریف به خارج کردن مارادونا متهم می‌شود

مکزیک ۱۹۸۶، بازگشت پرشکوه
مارادونا حالا با سن و تجربه‌ی بیشتر، بهترین بازیکن روی زمین است و تک نفره جام جهانی را تصاحب می‌کند

جام جهانی ایتالیا – ۱۹۹۰ – سقوط
اعتیاد به مواد مخدر، همکاری با باندهای مافیا (کامورا)، و سرانجام بدترین تیمی که در فینال جام جهانی حضور داشت، تیم مارادونا بود و به اعتقاد بسیاری از کارشناس‌ها هم فینال جام جهانی ۱۹۹۰ یکی از کسل‌کننده‌ترین فینال‌های جام جهانی بود.

۱۹۹۴ – آمریکا
ظاهرا در این جام جهانی مارادونا مواد مخدر را ترک کرده بود و سرحال‌تر و آماده‌تر از دوره قبل بود. او حتا توانست برای تیم آرژانتین گل هم بزند اما پس از آن نتیجه‌ی آزمایش مواد مخدر مثبت از آب درآمد!
 
قسمت 4 – جام جهانی ۹۸ فرانسه و سه مرد : در این قسمت با سرنوشت سه مردی آشنا می‌شویم که جام جهانی سال ۹۸ فرانسه را ساختند: بکام، رونالدو و زیدان
البته این سه بازیکن چند سال بعد همراه یکدیگر در رئال مادرید حضور داشتند اما در آن هنگام و در بحبوحه‌ی جام جهانی سال ۱۹۹۸، هر کدام از آن‌ها انگیزه و راهی متفاوت از یکدیگر داشتند.
برای دیوید بکام، این اولین حضور در یک تورنومنت بین‌المللی بو و در آن زمان بزرگ‌ترین امیدها و آرزوهای فوتبال انگلستان درتیم ملی این کشور شکل گرفته بود.
از طرف دیگر رونالدو بازیکن تیم ملی برزیل هم ستاره‌ای محبوب و پرطرفدار بود. اگر او در طول مسابقات با آمادگی بازی می‌کرد، می‌توانست باعث قهرمانی تیم ملی برزیل در جام جهانی شود.
و سرانجام برای میزبان این رقابت‌ها یعنی فرانسه هم زین‌الدین زیدان که در یک خانواده‌ی مهاجر اهل الجزیره به دنیا آمده بود، نماد آزادی و برابری در کشور فرانسه بود. این سه مرد با سه عملکرد و تاثیر متفاوت، توانستند یک جام جهانی بی‌نظیر را بسازند.
چهره‌هایی که در این قسمت شاهد گفت‌و‌گو با آن‌ها خواهیم بود: مایکل جیمز اون، گرت ساوتگیت، گری نویل، خوان سباستین ورون، امانوئل پتی، کریستین کارمبو، یوری ژورکائف و ادموندو
 

قسمت 5 – هفت گل که جهان را شگفت‌زده کرد : هشتم ماه جولای سال ۲۰۱۴، «بلو هوریزونته» در برزیل شاهد بازی موفق‌ترین تیم‌ها در تاریخ جام جهانی است: تیم ملی برزیل که میزبان است و تیم ملی آلمان از اروپا. دنیا شاهد یک بازی حساس در مرحله‌ی نیمه نهایی جام جهانی است. تیم برزیل در خانه و در حضور انبوه تماشاگران و طرفدارانش بازی می‌کند اما نتیجه‌ی بازی شگفت‌انگیز است: آلمان با نتیجه‌ی هفت بر یک برزیل را شکست می‌دهد؛ چهار گل در مدت تنها شش دقیقه! این بازی یک جهنم واقعی برای تیم برزیل پس از ۶۲ بازی بدون شکست است. در این برنامه‌ی مستند، ماجرای داستان شکست هفت بر یک تیم ملی برزیل در مقابل آلمان، آن هم در خانه‌ی برزیل را از زبان بازیکنان، مربیان، و همین‌‌طور تماشاگران و طرفداران هر دو تیم بررسی می‌کنیم. در ادامه‌ی برنامه همچنین نگاهی می‌کنیم به تاریخ بازی‌های جام جهانی و بازی‌های این دو تیم پس از جنگ جهانی.
 

تماشای بخشی از قسمت ها (کلیک کنید)
 
بخشی از این مستند رو در آپارات مشاهده کنید
 

https://www.aparat.com/v/KknVU
 
https://www.aparat.com/v/jRBS3
 
https://www.aparat.com/v/eVM81
 
https://www.aparat.com/v/eVM81
 
https://www.aparat.com/v/sf7Ag
 

دریافت لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 
 
 
 
 


  • 54 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *