به سبک آمریکایی با زیرنویس فارسی

 

توضیحات : “سبک آمریکایی” سریالی 4 قسمتی است که تأثیر جو سیاسی،اجتماعی و اقتصادی آن دوران بر روی تغییر سبک زندگی مردم آمریکا طی چند دهه بررسی، شده است و از آن طریق هویت منحصربه فرد آمریکایی شکل گرفته است. این برنامه با بهره گیری از تصاویر آرشیوی و مصاحبه با متخصصان صنعت مد و چهره های فرهنگی، به یادماندنی ترین لحظات مد، تاریخ و فرهنگ را به نمایش می گذارد و مخاطبان را در ردیف اول نمایش تاریخ آمریکا می نشاند .

 
نام مستند : به سبک آمریکایی
نام انگلیسی : American Style
تعداد : 4 قسمت
زبان : انگلیسی (با زیرنویس فارسی)
زمان هر قسمت : 40 دقیقه
کیفیت : HD 1080p – HD 720p (فوق العاده)
حجم هر قسمت : 252 – 474 مگابایت
فرمت : Mp4

 

خلاصه داستان هر قسمت (کلیک کنید)
 
قسمت 1 – از پوتین های جنگی تا کت و شلوارهای کارمندی : سربازان آمریکایی به جنگ می‌روند و زنان سرکار می‌روند. نفوذ هالیوود گسترش پیدا می‌کند، اقتصاد رشد می‌کند و جهان مُد دگرگون می‌شود. در دهه 50، آمریکا در بحبوحه گسترش رونق و مصرف‌گرایی بی‌سابقه، به دلیل وجود سوءظن شدید بر سر جنگ سرد با شوروی تحت فشار قرار می‌گیرد. از جمله ترندهای مربوط به سبک که در این قسمت به نمایش گذاشته شده‌اند می‌توان به اِپُل، بیکینی، کت و شلوار زوت و تیشرت سفید اشاره کرد. تیشرتی که توسط جیمز دین باب شد.
 
قسمت 2 – زاده شده برای آزادی : رئیس‌جمهوری جدید و حس اعتماد به نفس جدید، تغییرات زیادی را در جامعه به وجود می‌آورند. جوانان به فرهنگ مخصوص به خود می‌رسند و مُد، مانند سیاست به افراط می‌رود. خرده فرهنگ‌های جدید به عنوان یکی از تلاطمات این دوران ظهور پیدا می‌کنند و حق برابر و به رسمیت شناخته شدن هویت منحصربه‌فرد افراد را طلب می‌کند. از جمله ترندهای مربوط به سبک که در این قسمت به نمایش گذاشته شده‌اند می‌توان به دامن کوتاه، لباس زنانه چپ و راستی، لباس‌های دیسکویی و لباس‌های سر تا پا مشکی که توسط حزب “پلنگ سیاه” پوشیده می‌شدند اشاره کرد.
 
قسمت 3 – دنیای مادی : رئیس‌جمهور شدن ریگان، دوره جدیدی از خوش‌بینی را به وجود می‌آورد که منجر به افراط، زیاده‌روی و در نهایت حرص و طمع می‌شود. برندها بر روی مصرف و وال استریت بر روی مردم سرمایه‌گذاری می‌کند. در مراکز شهری، جوامع اقلیتی راه‌های جدیدی را برای ابراز خود پیدا می‌کنند، چیزی که باعث می‌شود هویت آمریکایی برای همیشه تغییر کند. از جمله ترندهای مربوط به سبک که در این قسمت به نمایش گذاشته شده‌اند می‌توان به لباس پولکی، موهای بزرگ و مد هیپ هاپ مثل زنجیر طلا و کفش آدیداس اشاره کرد.

 
قسمت 4 – مُد قرن 21ام :
با تمام شدن هزاره دوم، مُد در مقابل افراط دهه 80 می‌ایستد و زنان در محیط کار و رسانه حضور پیدا می‌کنند. دهه 90، عصر سوپرمدل‌ها است، به طوری که سیندی کراوفورد، نایومی کمبل و کیت ماس بر سر زبان تمامی خانه‌ها می‌افتند. در دهه 2000، دهه جدید از طریق رسانه‌های اجتماعی و اینترنت، جهان جدید و شجاعانه‌ای را به ارمغان می‌آورد و تقریبا تمام جوانب زندگی و هویت مردم را تغییر می‌دهد. از جمله ترندهای مربوط به سبک که در این قسمت به نمایش گذاشته شده‌اند می توان به سبک گرانج، تیپ هروئینی و هودی اشاره کرد.
 
تماشای بخشی از قسمت ها (کلیک کنید)


 

دریافت لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 
 

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *