خلاصه قسمت های جنگ جهانی دوم – عملیات نیروهای ویژه

قسمت اول :  —-

 

قسمت دوم : در این قسمت شاهد چگونگی حمله‌ی نیروهای ویژه‌ی آمریکایی و کانادایی – موسوم به «شیاطین سیاه»-  برای شکستن محاصره‌ی ایتالیا در جنگ جهانی دوم هستیم.

«شیاطین سیاه»  گروهی از سربازان ویژه‌ی آمریکایی و کانادایی بودند که برای جنگ در کوهستان آموزش دیده بودند و در آن زمان این نیروی ویژه برای اولین‌بار به ماموریت می رفت. آنها باید شب‌هنگام در شرایط سخت آب‌و‌هوایی درعملیاتی مرگ‌بار به نیروی دفاعی آلمان حمله کنند تا نیروهای متفقین بتوانند از آن نقطه حمله به رم را تدارک ببینند. این عملیاتی بی‌بازگشت است و اگر در آن موفق نشوند همه‌ی آن‌ها کشته خواهند شد. این عملیات برای مشخص شدن برنده‌ی جنگ بسیار مهم است و سرنوشت نیروهای متفقین که در ایتالیا مستقر هستند به موفقیت در این عملیات بستگی دارد.

 
 

قسمت سوم : در این قسمت با عملیات گروهی از سربازان شجاعی که در جنگ جهانی دوم آخرین پل مهم بر روی رودخانه راین را تصرف کردند آشنا می‌شویم. آنها با وجود آتش تک‌تیراندازهای آلمانی و هم‌چنین مواد منفجره‌ای که بر روی پل کار گذاشته شده بود باید این پل را تصرف می‌کردند تا دروازه به سمت شریان حیاتی رایش سوم گشوده شود…

 

 

قسمت چهارم : در این قسمت با یکی از عملیات‌های مهم جنگ جهانی دوم آشنا می‌شویم: عملیات هنگ اصلی پیاده نظام سبک بریتانیا برای تسخیر و حفظ دو پل کلیدی که در اختیار نیروهای آلمان نازی قرار داشت. این عملیات شب قبل از تهاجم نرماندی انجام می شود و موفقیت در آن برای تعیین سرنوشت جنگ مهم است. نیروهای پیاده نظام سبک بریتانیا باید با گلایدر در شمال فرانسه پیاده شوند و سپس دو پل مهم را فتح کنند. نیروهای آلمانی در آن دو پل سلاح‌های زیادی دارند. اما اگر این عملیات شکست بخورد عملیات نرماندی موفقیت‌آمیز نخواهد بود و نیروهای آلمان نازی می‌توانند متفقین را به سمت دریا عقب برانند. موفقیت در این عملیات می‌تواند ساحل امن‌تری برای پیاده شدن نرماندی به‌وجود آورد و راه را برای حرکت به سمت برلین و فتح آن باز کند.

 

قسمت پنجم : در این قسمت شاهد حمله‌ی نیروهای بریتانیایی «اس.ای.اس» به پایگاه هوایی آلمان نازی در شمال آفریقا در جنگ جهانی دوم هستیم. نیروهای «اس.ای.اس» حمله‌ای سری در پشت خطوط دشمن ترتیب داده‌اند تا در شمال آفریقا نیروهای آلمانی و هم‌چنین چند هواپیمای پایگاه فرمانده «رومل» را نابود کنند. نیروها باید در دل صحرا مخفیانه خودشان را به پشت جبهه‌ی دشمن برسانند و با جیپ‌هایشان به پایگاه هوایی آلمانی‌ها حمله کنند و زیر آتش مسلسل‌ها هواپیماهای آنها را نابود کنند. در صورت موفقیت عملیات، نیروهای بریتانیایی می‌توانند آلمانی‌ها را از شمال آفریقا عقب برانند. آنها برای موفقیت در این عملیات باید دشمن را فریب دهند و سپس به موقع فرار کنند …

 

 

قسمت ششم : در این قسمت شاهد عملیات آبی-خاکی تکاوران ارتش بریتانیا به «سن نزر» فرانسه در جنگ جهانی دوم هستیم. ماموریتی در مرز ناممکن که هدف آن نابودی یکی از مراکز نیروی دریایی آلمان توسط یک ناوشکن پر از مواد منفجره است.

کماندوهای ارتش بریتانیا یکی از بزرگترین عملیات‌های نظامی تاریخ را بر ضد آلمان نازی انجام می‌دهند: نابودی اسکله‌ی آلمانی‌ها در زیر چشمان دشمن. آنها باید این اسکله را نابود کنند پیش از آنکه پایگاهی برای بزرگترین کشتی جنگی آلمان شود. در ادامه‌ی عملیات آن‌ها باید به سرعت با قایق فرار کنند. موفقیت در این عملیات می‌تواند نبرد اقیانوس اطلس را به پایان برساند و سرنوشت جنگ را تغییر دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *