خلاصه قسمت های حیات وحش نیوزیلند

سرزمین رویایی : سرزمین نیوزلند از عصر دایناسورها همیشه از بقیه‌ی جهان جدا بوده است و همین موضوع باعث شده تا حیات وحش آنجا منحصر‌به‌فرد و البته با پی‌آمدهای غافلگیرکننده باشد. شکارچیان و درندگان دوران ژوراسیک هنوز در جنگل‌های بسیار کهن آنجا زندگی می‌کنند. نیوزلند همچنین یکی از مناطق بسیار فعال در روی زمین از نظر زمین‌شناختی است.
در اولین قسمت از این مجموعه مستند دیدنی با گونه های مختلف حیوانات شگفت‌انگیز این سرزمین، از پرنده‌هایی به نام «کیوی» با تخم‌های عظیم‌شان گرفته تا پنگوئن‌های بومی نیوزلند، سگ‌های گله و … و همینطور مردم آنجا آشنا خواهیم شد؛ کسانی که برای تبدیل کردن این سرزمین زیبا به خانه‌ی خود، چالش‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌اند.
 
کاملا وحشی : شگفت‌انگیزترین و بکرترین بخش‌های نیوزلند در جزیره‌ی شمالی قرار دارد که در امتداد مسیر جنوبگان واقع شده است. اینجا سرزمین کوه‌هایی نوظهور در جهان است به نام آلپ جنوبی. از طوطی‌های باهوش و پرانرژی گرفته تا حلزون‌های آرام و یا حشره‌های شگفت‌انگیز، این برنامه داستان حیات وحش در بکرترین و اسرارآمیزترین مناطق سرزمین نیوزلند و همچنین ترفندهای شگفت‌انگیز این موجودات برای ادامه‌ی بقا در این سرزمین است.
 

تازه‌ واردان : نیوزلند یکی از آخرین سرزمین‌هایی بود که انسان آن را کشف کرد و در آنجا ساکن شد. اینجا سرزمینی سرسبز و حاصلخیز و البته با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد و غافلگیرکننده است.
در این قسمت با حیوانات بومی این سرزمین از جمله طوطی بزرگ «کاکاپو»، که نمی‌تواند پرواز کند آشنا خواهیم شد. در ادامه تغییر و تحولات حیات وحش این سرزمین را پس از ورود انسان و همچنین حیواناتی که با خود به این منطقه آورد، بررسی خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *