خلاصه قسمت های 9 ماه تا تولد

هشت هفته اول : صد تریلیون سلول در طول ۲۸۰ روز رشد می‌کنند و شکل می‌گیرند تا یک انسان به دنیا بیاید. همه چیز ما و آنچه که ما هستیم تا پیش از تولد شکل گرفته و مشخص شده است؛ از شیوه‌ی خندیدن و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد دیگر تا حتا رنگ چشمان فرزندانمان.
از لحظه‌ی آغاز تشکیل نطفه تا هنگام به دنیا آمدن، هر رویداد مهمی که در رحم مادر اتفاق بیفتد می‌تواند زندگی ما را برای همیشه دگرگون کند. این اتفاق در حقیقت مسابقه‌ای با زمان است و کوچکترین لحظه در آن نقش مهمی خواهد داشت. در این قسمت همراه با «مایکل موزلی» با داستان هشت هفته‌ی اول شکل‌گیری انسان در رحم مادر آشنا می‌شویم. در هشت هفته‌ی اول قبل از تولد بسیاری از ویژگی‌ها و خصوصیات ما شکل می‌گیرند و ساخته می‌شوند. در این زمان بعضی از اندام‌های ما نیز ساخته شده و قلب نخستین تپش خودش را آغاز می‌کند و حتا طول عمر ما هم در همین هنگام معین شده است. در این برنامه‌ی هیجان‌انگیز و خیره‌کننده با کمک تکنولوژی مدرن و تصویرهای بی‌نظیر با داستان شکل‌گیری انسان آشنا می‌شویم.

 
هفته‌های میانی : در دومین قسمت این برنامه همراه با «مایکل موزلی» با اتفاقات هفته‌های میانی پیش از تولد در رحم مادر آشنا می‌شویم. در این زمان است که ما به یک فرد یا انسان تبدیل می‌شویم. در هشت هفته‌ی نخست، همه‌ی جنین‌ها شبیه هم هستند اما در مرحله‌ی بعد تغییرات ویژه‌ای در هر کدام از آن‌ها به وجود می آید که ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خاص هرکدام از ما را مشخص می‌کند؛ صورت‌های ما در این زمان شکل گرفته و مشخص شده که ما راست دست هستیم یا چپ دست. سیستم ایمنی و مغز ما هم هماهنگ شده و شخصیت ما آغاز به شکل‌گیری کرده است. باور بر این است که حتا احساسات ما درباره‌ی جنسیت و روابط جنسی هم در این دوره و پیش از تولد ما شکل می‌گیرد. در این برنامه با داستان بی‌نظیر شکل‌گیری انسان در رحم مادر و دورانی که هر کدام از ما با خصوصیات منحصر به فرد خودمان در آن شکل گرفته و رشد می‌کنیم، آشنا می‌شویم.

 
آخرین مرحله : در آخرین قسمت از این برنامه‌ی بی‌نظیر «مایکل موزلی» ما را با اتفاقات آخرین ماه‌های پیش از تولد آشنا می‌کند؛ دورانی که در آن اسکلت ما شکل می‌گیرد و استخوان‌های ما نیز محکم و سخت می‌شود. در این دوران همچنین مغر به طور مدام در حال رشد است. هر روز صد میلیون ارتباط جدید پایه و اساس حافظه‌ی ما را شکل می‌دهد. در این برنامه با مرد حافظه، «جووی»، آشنا می ‌شویم. او کسی است که مغزش هیچ چیزی را که تجربه کرده باشد، فراموش نمی‌کند. در همین رابطه «مایکل موزلی» درباره‌ی زمان و مرحله‌ای تحقیق می‌کند که حافظه‌ی اولیه ما برای نخستین‌بار شکل گرفته و عمل می‌کند.
حافظه با آن چیزهایی که ما از طریق حواس‌مان تجربه کرده‌ایم شکل می‌گیرد و در هفته‌های آخر پیش از تولد رشد می‌کند. و سرانجام در این برنامه شاهد لحظه‌ی تولد و آعاز زندگی جدید انسان خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *