آخرین زیستگاه های زمین با زیرنویس فارسی – آخرین غوک و پلنگ‌های خالدار

ا

Akharin_Zistgahe-zamin

 
توضیحات : آخرین پروژه دانشمندان مشهور جهان و سفیر ملل متحد محیط زیست “جین لمیر” است. او دنیا را بر روی قایق بادبانی ۵۰ فوتی خود به نام “سدنا ایو” کاوش می‌کند و همه جا از فیلیپین تا آلاسکا توقف می‌کند. این سریال زیبای‌های فوق‌العاده دنیا را نشان خواهد داد در حالیکه به ما در درک چگونگی کار محیط‌های زندگی مان کمک می‌کند و در نهایت اندیشیدن به چالش‌های بزرگی‌ که همه ما با آن روبرو هستیم. بررسی‌ زندگی‌ از اعماق دریاها تا قله کوهها، از دل جنگل تا دشت‌های پهناور، این مستند در جاهایی‌ زیبا و در بخشهایی در مورد موضوعاتی بسیار دشوار است.

آخرین زیستگاه‌های زمین سفری است به زمین‌های پهناورمان برای پی بردن به تنوع فوق‌العاده زندگی‌ و شاهد بودن بر شکنندگی و حساس بودن تعادل آن.

 

نام مستند : آخرین زیستگاه های زمین (1000 Days For The Planet)

نام این قسمت : آخرین غوک و پلنگ‌های خالدار

زبان : انگلیسی (با زیرنویس فارسی)

زمان : 45 دقیقه

حجم : 220 مگابایت

کیفیت : 576p (عالی)

فرمت : MKV

 

خلاصه داستان این قسمت
 
در میان جنگلهای آمریکای جنوبی یکی‌ از زیباترین گربه‌های وحشی دنیا زندگی می‌کنند: جگوار. در منطقه خصوصی محافظه شده‌ای در کاستاریکا، دانشمندان از شناسایی تصویری برای تحقیق بر روی حرکت گربه‌های بزرگ استفاده می‌کنند. هرچند که برای تولید مثل این موجودات به منطقه‌های بزرگی‌ احتیاج است و تبدیل جنگل به زمین‌های کشاورزی باعث قطعه قطعه شدن این منطقه‌ها شده و این شروعی برای به خطر انداختن آینده پلنگ‌ها است. اما بزرگتر از آن خطر، شکار غیر قانونی‌ باقی‌ مانده آنهاست. شکارچیان غیر قانونی‌ به محدودهٔ حافظت شده وارد شده و با نوشتن و یا گذاشتن عکس و ویدیو بر روی اینترنت به شجاعت خود افتخار می‌کنند. جنگل‌های آمریکای مرکزی همچنین توسط قارچ‌های میکروسکوپی‌ مورد تهاجم قرار میگیرند که میتواند تمام دوزیستان را فقط در طول چند ماه از بین ببرند. این موجودات در برابر دامنه این طاعون بی‌ سابقه ضعیف هستند، دانشمندان چاره‌ای نداشتند به جز اینکه آخرین قورباغه‌های بازمانده را از دنیای وحش به ظروف استرلیزه شده منتقل کنند.
 

 

تماشای بخشی از این قسمت (کلیک کنید)
 
شما میتونید بخشی از این قسمت رو در آپارات مشاهده کنید

http://www.aparat.com/v/ybM2O
 

 
خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *