آیا میدانستید با دوبله فارسی – آزمون تصادف، چاپ کتاب و مارگارین

ا

aya

 

توضیحات : تا به حال به این فکر کرده‌اید که خمیردندان چطور راه‌راه است و یا لنز‌های طبی چطور ساخته می‌شوند؟ چگونه اجناس و کالا‌ها‌ی مختلف از کشوری به کشور دیگر و از آنجا به سوپر‌مارکت‌ها وارد می‌شوند؟ لاستیک‌ها‌ی ماشین از چه ساخته شده‌اند و چرا شیشه‌های تلویزیون‌های پلازما مسطح هستند؟ خوردن، نوشیدن، رانندگی‌، پرواز.
این‌ها فعالیت هایئ هستند که هر روز در اطراف اتفاق می‌افتند و معمولا به آنها توجهی‌ نمی‌کنیم. اما شما تا کنون به این فکر کرده‌اید که چای کیسه‌ای شما چگونه درست و پر می‌شود؟ چگونه فرودگاه‌ها از پس صدها‌هزارتن باری که روزانه به آنها وارد می‌شوند بر‌می‌آیند؟ و بالاخره چگونه کیسه هوای ماشین با چنین سرعتی‌ باز می‌شود؟ هرروزه ما بدون اینکه توجه چندانی بکنیم با تکنولوژی سرو کار داریم. در حمام، در ماشین و حتی در زمین گلف.
در این برنامه نگاهی‌ داریم به این که چگونه این کارها انجام می‌شوند و تمرکزی داریم بر روی برخی‌ از نمونه‌های شگفت‌انگیز.

 

نام مستند : آیا میدانستید

نام این قسمت : آزمون تصادف، چاپ کتاب و مارگارین

زبان : دوبله فارسی

زمان : 22 دقیقه

کیفیت : HD 1080p (فوق العاده)
حجم : 268 مگابایت
فرمت : MKV

 

خلاصه داستان این قسمت
 

در پیشرفته‌ترین آزمایشگاه آزمایش تصادف دنیا، چگونه تصادف‌های اتومبیل واقعی خلق می‌کنند؟ چگونه در زمانی کمتر از زمان مورد نیاز برای خواندن یک کتاب، بیش از ۱۰۰هزار کتاب چاپ می‌کنند؟ و ماده‌ای سری که در همه چیز از شیرینی و کیک گرفته تا غذای چینی و روغن موتور حضور دارد، چگونه ساخته می‌شود؟

به مدت چندین دهه، آزمون تصادف عبارت بود از برخورد شاخ به شاخ و یا از پهلو. اما تصادفهای واقعی اینقدر ساده نیستند. حالا یک مرکز تست تصادف پیشرفته می‌تواند هر تصادفی را با جزئیات خارق‌العاده بازسازی کند. در مرکز ایمنی ولوو در گوتنبورگ سوئد، پیشرفته‌ترین آزمایشگاه تست تصادف دنیا، هر ساله ۴۰۰ اتومبیل در تصادف بررسی می‌شود. این مرکز دو ریل دارد که به اتاقک تصادف منتهی می‌شوند. اتوموبیل‌ها در این اتاقک به یکدیگر برخورد می‌کنند. اگر متخصصین بخواهند زاویه‌ی تصادف را تغییر دهند، کافی است تا یکی از ریل‌ها را بچرخانند. ریلی که ۱۰۸ متر طول و ۶۵۰ تن وزن دارد. اما این کار چگونه انجام می‌شود.

از رمان‌های خون‌آشامی توای‌لایت تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه به فروش رفته و این کتاب‌ها به همان سرعتی که چاپ می‌شوند، خریده می‌شوند. وقتی موجودی کتاب فروشگاه‌ها به پایان می‌رسد آنها با شرکت آر‌آر دانلی در ایندیانا تماس می‌گیرند. این شرکت یکی از بزرگترین چاپخانه‌های کتاب دنیا بوده‌، کارخانه‌ای به مساحت ۱۷ زمین فوتبال در اختیار داشته و می‌تواند ۱۰۰هزار جلد کتاب را تنها در عرض چند ساعت چاپ کند. اما این کار چگونه انجام می‌شود؟

روغن نخل، ماده‌ی سری‌ای است که در همه چیز از کیک و بیسکویت گرفته تا سوپ و سوخت مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر ساله در سراسر دنیا ۴۰ میلیون تن از این ماده تولید شده که وزنی معادل ۱۳۰ برابر وزن ساختمان امپایراستیت دارد. تأمین روغن نخل مورد نیاز دنیا کار ساده‌ای نیست. اما این کار چگونه انجام می‌شود؟

 

تماشای بخشی از این قسمت (کلیک کنید)
 
بخشی از این مستند رو در آپارات مشاهده کنید

http://www.aparat.com/v/5TwXh

 

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


  • 54 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *