آیا میدانستید با دوبله فارسی – خاویار، ظروف چینی، کفش فوتبال

ا

aya

 

توضیحات : تا به حال به این فکر کرده‌اید که خمیردندان چطور راه‌راه است و یا لنز‌های طبی چطور ساخته می‌شوند؟ چگونه اجناس و کالا‌ها‌ی مختلف از کشوری به کشور دیگر و از آنجا به سوپر‌مارکت‌ها وارد می‌شوند؟ لاستیک‌ها‌ی ماشین از چه ساخته شده‌اند و چرا شیشه‌های تلویزیون‌های پلازما مسطح هستند؟ خوردن، نوشیدن، رانندگی‌، پرواز.
این‌ها فعالیت هایئ هستند که هر روز در اطراف اتفاق می‌افتند و معمولا به آنها توجهی‌ نمی‌کنیم. اما شما تا کنون به این فکر کرده‌اید که چای کیسه‌ای شما چگونه درست و پر می‌شود؟ چگونه فرودگاه‌ها از پس صدها‌هزارتن باری که روزانه به آنها وارد می‌شوند بر‌می‌آیند؟ و بالاخره چگونه کیسه هوای ماشین با چنین سرعتی‌ باز می‌شود؟ هرروزه ما بدون اینکه توجه چندانی بکنیم با تکنولوژی سرو کار داریم. در حمام، در ماشین و حتی در زمین گلف.
در این برنامه نگاهی‌ داریم به این که چگونه این کارها انجام می‌شوند و تمرکزی داریم بر روی برخی‌ از نمونه‌های شگفت‌انگیز.

 

نام مستند : آیا میدانستید

نام این قسمت :خاویار، ظروف چینی، کفش فوتبال

زبان : دوبله فارسی

زمان : حدود 30 دقیقه

حجم : 100 مگابایت

کیفیت : 576p (عالی)

فرمت : MKV

 

خلاصه داستان این قسمت
 

خاویار

ماهی‌ خاویار یکی‌ از قبل توجه‌ترین ماهی‌‌هایی‌ هست که وجود داره. تا ۵ متر قد میکش، وزنش بیشتر از یک تن و بیشتر از ۱۰۰ سال زندگی‌ می‌کنه. اما چیزی که در مورد اونها بسیار با ارزشه تخم‌های اونهاست، چون از تخم‌های ماهی‌‌های خاویار استفاده می‌شه برای ساخت خاویار که یکی‌ از گرونترین مواد غذایی جهانه. هزاران پوند هزینه یک کیلو خاویار هست، بهترین خاویار از تخم غنی نشده ماهیا‌ن خاویار بالغ تولید می‌شه. اما صید بی‌ رویه ماهیا‌ن خاویار اونها رو به آستانه‌ انقراض در طبیعت میکشونه، بنابر این چرپوتس روسیه برای تولید خاویار یک محل گسترده برای پرورش ماهیهای خاویار راه اندازی کردند. این یک فرایند گرانقیمت و وقت گیره، و با ماهی‌‌ها بیشتر شبیه اسبهای اصیل رفتار می‌شه تا احشام، با استخرهای گرم شده و سونوگرافی به طور منظم برای بررسی‌ رشدشان. اما کیفیت و قیمت خاویاری که تولید میکنند نشون میده که همه این کارها ارزشش رو داشته .
 
ظروف چینی‌ ژاپنی

شهر ژاپنی آریتا معروفه برای ظروف چینی‌ خوبی‌ که طراحی شده با دسته و برای بیش از ۳۰۰ ساله که با همون تکنیک مشابه دوره ادو تولید می‌شه. طرح‌های ظریف با ایجاد لایه‌هایی‌ از رنگ، با استفاده از رنگ‌های مخصوصی که اول با کمک دست و بعد از ۳ ساعت زمینه سازی می‌شه، سپس ظروف را با دقت در قفسه‌های غول پیکر میچینند قبل از اینکه در کوره با درجه حرارت بالای ۸۰۰ درجه سانتیگراد پخت بشوند. و بعد از پایان همه اینها یک خطای کوچیک در خاک رس میتونه روزهای کاری باشه که به سطل‌ آشغال انداخته می‌شه .
 
کفش‌های فوتبال

فوتبال یکی‌ از بزرگترین بازی‌های دنیاست.با میلیاردها تماشاچیی که برای دیدن ستاره‌های فوتبال مثل فینالیست جام جهانی‌ هلند “رابین ون پرسی و بازیکن برزیلی سال دنیا کاکا می‌‌آیند. اما چه یک ضربه آزاد به دیوار بزنند یا یک دفاع ۵۰ متری متقابل، هر یک از بازیکنان ستاره جام جهانی‌ یا حتی شاگردهای لیگ پایینتر به کفش‌های فوتبالشون متکی‌ هستند. در هرز گنورچ در جنوب آلمان، آدیداس در حال طراحی نسل جدید کفش‌های فوتبال هست. یه معمّا از موادی مخصوص، ترکیبی‌ از پلاستیک برای کمک به بازیکن برای چرخوندن توپ فوتبال، با فومهای محافظ برای جلو گیری از آسیب دیدگی و نایلون سبک وزن برای کاهش وزن کفش، کمک به بازیکنانی که ۱۵۰۰۰ متر رو در ۹۰ دقیقه می‌دوند .

 

 

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *