مستند اردوگاه سری با دوبله فارسی

ا

ordugahe-seri
 

توضیحات : در طول جنگ جهانی دوم، در حالی که نیروهای هیتلر بر اروپا تسلط داشتند، متفقین به این نتیجه رسیده بودند که با شیوه‌ها و تاکتیک‌های معمولی جنگی قادر به شکست دادن نازی‌ها نخواهند بود. چیزی که آنها بدان نیاز داشتند تربیت نیروهای مخفی و جاسوسی بود. افرادی که می‌توانستند در قلمرو دشمن نفوذ کنند، اطلاعات جمع‌آوری کنند، نیروهای مقاومت را سازماندهی کنند و به هر شیوه‌ی ممکن اختلال به وجود آورند.

در حالی که بریتانیا در جنگ‌های مخفی خیلی ورزیده نبود، ایالات متحده و کانادا نیز هیچ تجربه‌ای از چگونگی تربیت جاسوس نداشتند و در این جبهه انگلستان تنها بود.

طرح مشترک بریتانیا و ایالات متحده، برای تربیت نیرو جهت انجام عملیات مخفی، خرابکاری، جعل و جنگهای چریکی کلید خورد. برای کمک به مخفی نگه‌ داشته شدن این طرح جدید آنگلوآمریکایی، تصمیم بر این شد که مدرسه‌ی جاسوسی نه در اروپا یا آمریکا بلکه در کانادا و نزدیکی تورنتو ساخته شود. این مدرسه با نظارت کارشناسان و مدرسان انگلیسی شروع به کار کرد و به شکل رسمی، مدرسه‌ی ویژه‌ی ۱۰۳ نام داشت. اما برای کسانی که آنجا تعلیم می‌دیدند نام دیگری داشت: اردوگاه سری.

 

نام مستند : اردوگاه سری (Camp X)
تعداد : 2 قسمت
زبان : دوبله فارسی
زمان هر قسمت : 45 دقیقه
کیفیت : HD 1080p – HD 720p (فوق العاده)
حجم هر قسمت : 271 – 512 مگابایت
فرمت : MKV

 

خلاصه داستان کامل
 

این مدرسه‌ی تربیت جاسوس در روزهای بمباران «پرل‌هاربر» افتتاح شد و اولین مدرسه‌ی جاسوسی در آمریکای شمالی بود؛ مدرسه‌ای که پایه‌ای شد برای تربیت جاسوس در آمریکا.

همه‌ی موارد آموزشی لازم برای تدریس، در دفترچه‌های فوق سری و برای این اردوگاه نوشته شده بود، موردی مانند اینکه «چگونه جاسوس باشیم».

افرادی که در آنجا آموزش می‌دیدند پس از پایان دوره‌ی آموزشی برای مقابله با آلمان و ژاپن، به سراسر جهان فرستاده می‌شدند. آنان بازی فکری مرگباری را علیه جبهه‌ی مقابل آغاز کردند که در نهایت نتیجه‌ی جنگ را تغییر داد.

داستان مهارتهای این افراد به خوبی در مجموعه‌های «جیمز باند» گفته شده اما این فیلم تکامل شیوه‌های جاسوسی را در آمریکای شمالی بررسی می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه مردان و زنانی که اولین جاسوس‌های مدرن دنیا بودند برای کمک به پیروزی متفقین از هیچ کاری دریغ نکردند.

در آغاز شروع به کار این مدرسه، آنها از گزارش‌های جاسوس‌های دست اول برای آموزش مهارتهای کلیدی مورد نیاز استفاده کردند؛ مهارتهایی مانند: تخریب، شکستن کدها و رمزها و جنگهای خاص که هر کدام از آنها در دفترچه‌های راهنما نوشته شده بود.

پایان این ماجرا اما هولناک بود؛ نقشی که اردوگاه سری در افشای تهدید اتحاد جماهیر شوروی سابق در روزهای آغازین شروع جنگ سرد داشت: افشای اینکه یکی از نویسندگان این دفترچه‌های راهنما، مهره‌ی پنهانی شوروی بوده که بعدها به عنوان یکی از بدنام‌ترین افراد خائن شناخته شد؛ فردی که «کیم فیلبی» نام داشت.

این برنامه به شما نشان می‌دهد که چگونه اقداماتی که در این مرکز آموزش جاسوسی در جنگ دوم جهانی آغاز شد، منجر به ایجاد پایه‌های مشهورترین سازمان جاسوسی جهان یعنی سی.آی.ای شد 

 
تماشای بخشی از این قسمت (کلیک کنید)
 
بخشی از این مستند رو در آپارات مشاهده کنید
 
http://www.aparat.com/v/FQ9xH
 
http://www.aparat.com/v/urJ1N
 
http://www.namasha.com/v/7X1ceJbb
 
 
خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 
 


  • 54 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *