بیشتر بشناسیم با دوبله فارسی – نمک

ا

bishtar

 
توضیحات : مجموعه “بیشتر بشناسیم” در مورد چیزهایی است که دنیای امروز بر پایه آنها قرار دارد. مشاهده فرآیندی بسیار طولانی برای استخراج لاستیک و آهن، کاشت و برداشت ذرت و گندم و همچنین آب و نمک از زمین واقعا باورنکردنی است. همچنین دانستن اینکه چه محصولات متنوعی از این مواد اصلی تهیه می‌شوند بسیار شگفت‌آور است. با این مواد در سفر بی‌نظیرشان از زمین تا روی میز غذاخوری، ماشین، کمد و کابینت و قفسه‌ داروهای شما همراه شوید.

 
نام مستند : بیشتر بشناسیم (howstuffworks)

نام این قسمت : نمک

زبان : دوبله فارسی

زمان : حدود 45 دقیقه

حجم : 220 مگابایت

کیفیت : 576p (عالی)

فرمت : MKV
 

خلاصه داستان این قسمت
 

زمین شناسان این ماده را “هالیت” می‌نامند و شیمیدان‌ها، نام “کلورید سدیم” را برایش انتخاب کرده‌اند. اما همه‌ی افراد دیگرآن را به نام نمک می‌شناسند، ماده‌ای که بدون وجودش زندگی نیز ممکن نیست. بدن انسان برای انجام ساده‌ترین عملکردهایش به این ماده‌ی معدنی نیاز دارد، اما استفاده‌ی بیش از حد از آن هم مضراتی دارد.

نمک دارای ۱۴ هزار مورد استفاده‌ی شناخته شده است. از طعم دادن به غذا گرفته تا افزایش ایمنی رانندگی در جاده‌های برفی و کاربرد به عنوان عنصری خام در تولید محصولات متفاوت. در این برنامه با فرآیند ایجاد نمک طی تبخیرهای اقیانوسی و استخراج از معادن زیرزمینی آشنا شده، این ماده را از نظر علمی مورد بررسی قرار خواهیم داد. سپس به یک سوال بسیار مهم پاسخ خواهیم داد: آیا نمک می‌تواند همان منبع انرژی قابل تجدیدی باشد که مدت‌هاست به دنبالش بوده‌ایم؟

 

تماشای بخشی از این قسمت (کلیک کنید)
 
بخشی از این مستند رو در آپارات مشاهده کنید

http://www.aparat.com/v/A40DE

 

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


  • 54 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *