بیشتر بشناسیم با دوبله فارسی – لاستیک

ا

bishtar

 
توضیحات : مجموعه “بیشتر بشناسیم” در مورد چیزهایی است که دنیای امروز بر پایه آنها قرار دارد. مشاهده فرآیندی بسیار طولانی برای استخراج لاستیک و آهن، کاشت و برداشت ذرت و گندم و همچنین آب و نمک از زمین واقعا باورنکردنی است. همچنین دانستن اینکه چه محصولات متنوعی از این مواد اصلی تهیه می‌شوند بسیار شگفت‌آور است. با این مواد در سفر بی‌نظیرشان از زمین تا روی میز غذاخوری، ماشین، کمد و کابینت و قفسه‌ داروهای شما همراه شوید.

 
نام مستند : بیشتر بشناسیم (howstuffworks)

نام این قسمت : لاستیک

زبان : دوبله فارسی
زمان : 43 دقیقه
کیفیت : HD 1080p – HD 720p (فوق العاده)
حجم : 267 – 521 مگابایت
فرمت : MKV

 

خلاصه داستان این قسمت
 

لاستیک: ماده‌ای که خیلی راحت خم می‌شود، اما شکستنش بسیار مشکل است. مستقل از اینکه با چه قدرتی به سمت زمین پرتاب شود، شکل اولیه‌ی خود را پیدا می‌کند. می‌تواند سد راه آب شود، هوا را درخود جای دهد و بهتر از هر ماده‌ی دیگری، شکل منحنی پیدا کند. گرچه تولید لاستیک ساده نیست، اما ظاهر اولیه‌ی خود را حفظ کرده و به ماده‌ای غیرقابل جایگزین در صنایع تبدیل شده است.

سالیانه ۱۰ میلیون تن لاستیک در محصولات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد: از بادکنک گرفته تا پاک کن، لوله‌کشی‌ها و چرخ‌های اتومبیل. انعطاف پذیری فیزیکی لاستیک، کاربردش در عرصه‌های گوناگون را موجب شده است. دوام، قابلیت ارتجاع، شکل پذیری و ضد آب بودن لاستیک، آن را به عنصر منتخب بسیاری از صنایع، از تولیدکنندگان چرخ‌های ماشین و لوازم ورزشی گرفته تا طراحان جلوه‌های ویژه‌ی هالیوود و لباس‌های ضد آب تبدیل کرده است.

مطابق تخمین متخصصین صنایع، ۵۰ هزار محصول گوناگون با استفاده از این محصول شگفت آور و در عین حال ساده، ساخته می‌شود.

 

تماشای بخشی از این قسمت (کلیک کنید)
 
بخشی از این مستند رو در آپارات مشاهده کنید

http://www.aparat.com/v/TIAbr

 

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 

 
 
 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *