رمزگشایی تاریخ بشریت با دوبله فارسی – قدرت اطلاعات

ا

ramzgosha

 
توضیحات : رمزگشایی تاریخ بشریت، داستان جذاب دوازده نیرویی است که سرنوشت بشریت را به روش های خارق العاده ای تعیین کرده اند. این برنامه ما را به سفری در شجرنامه ی انسان از آغاز تا امروز می برد و نگاهی موضوعی به تکامل در طول عصرها می اندازد و نشان می دهد که چطور نیروهایی مختلف جهانی در شکل دادن به آنچه که ما امروز هستیم موثر بوده اند.

نیروهای خشونت بار طبیعت ما را مجبور به وفق دادن خویش یا پذیرش نابودی کرده اند و قانون بقا ما را به سمت اختراعات تکنولوژیکی جدید کشانده است، که به نوع خود هستی ما را تغییر داده اند. نیاز ما به غذا، تمدن را به وجود آورده و نیاز برای زندگی تجملاتی تر دنیای ما را دگرگون کرده است. داستان های حیرت انگیز از سرتاسر جهان و ارتباطات شگفت انگیزتر آن ها با یکدیگر، در این برنامه رمز از تاریخ بشریت می گشایند.

 

نام مستند : رمزگشایی تاریخ بشریت (Mankind Decoded)

نام این قسمت : قدرت اطلاعات

زبان : دوبله فارسی

زمان : حدود 25 دقیقه

حجم : 120 مگابایت

کیفیت : 576p (عالی)

فرمت : MKV
 

خلاصه داستان این قسمت
 

ارتباطات یکی از مهم ترین پایه های هر تمدنی است. توان منتقل کردن تفکرات پیچیده، به انسان اولیه امکان شکار، مزرعه داری و شهرسازی را داد. با اختراع نوشتن، انسان موفق به ثبت و توسعه ی افکارش شد و فقط کافی بود که خواندن را یاد بگیرد. زمانی که آواشناسان یک الفبای ابتدایی با ۲۲ حرف را اختراع کردند، میزان سواد در بین انسان ها به سرعت صعود کرد. با این حال کتاب هنوز بسیار گران بود و ساخت آن زمان زیادی را می برد، تا این که یوهانس گوتنبرگ مطبوعات را اختراع کرد و ناگهان تعداد زیادی کتاب، از جمله انجیل، دست به تغییر جهان زندند. با الهام از عقاید جدید، طی انقلابی آمریکایی های از زیر سلطه ی بریتانیا بیرون آمدند و این امر به تولد ملیت جدیدی، به اسم ایالات متحده ی آمریکا، انجامید.

اطلاعات هنوز هم توان تغییر دادن جهان را دارد: عکس آلیس هریس از پادشاه لئوپولد و خشونت های او، خشم زیادی را در جهان بر انگیخت و به ظلم و ستم او در کونگو خاتمه داد. یک راه پیمایی صلح آمیز برای حقوق شهروندی در سلمای آلاباما، به خشونت کشیده شد و توسط دوربین ها ثبت شد. بهار عربی در سال های اخیر بخش زیادی از برنامه ریزی هایش را مدیون شبکه ی اجتماعی توییتر بود.

 

 

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *