سیری در تاریخ با دوبله فارسی – ویلیام کید

ا

Seiri Dar Tarikh

 

توضیحات : سیری در تاریخ برنامه ایی هستش که اسرار و حقایق تاریخی را برملا می کند.

 

نام مستند : سیری در تاریخ

نام این قسمت : ویلیام کید

زبان : دوبله فارسی

زمان : حدود 45 دقیقه

حجم : 220 مگابایت

کیفیت : 576p (عالی)

فرمت : MKV

 

خلاصه داستان این قسمت
 

بررسی سرگذشت کاپیتان ویلیام کید ابعاد تازه‌ای از داستان واقعی این مرد را فاش می‌سازد. کید، این تاجر زیرک، اهل مطالعه و آبرومند که ساکن نیویورک است از سوی ویلیام سوم پادشاه انگلستان ماموریت میابد تا دست به عملیاتی ویژه بزند، عملیات شکار دزددریایی. اما شورش در عرشه‌کشتی کید و برخی مشکلات دیگر دست‌به‌دست هم دادند تا اساساً او از مسیر و هدف اصلی­‌اش فاصله بگیرد.

کید که یک آدم عملگراست، انتخاب خود را کرده و از یک شکارچی به شکار مبدل می‌شود و در نتیجه همین امر آوازه­اش به عنوان یک دزددریایی عالم‌گیر می‌شود. سالیان سال، کید نقش عوض می‌کند. او در اصل نقش یک جاسوس دوجانبه را در عرصه دزدی دریایی به‌عهده دارد، جاسوسی که مدام در مرز باریک میان عمل به قانون و قانون گریزی در پهنه دریاها گام برمی‌دارد.
سرانجام کید به جرم دزدی دریایی و قتل نفس به دارمجازات آویخته می‌شود، جرمی که معلوم نیست انجام داده‌باشد. صرف‌نظر از همه این موارد، سلطنت می‌خواست از او درس عبرتی بسازد برای کسانی که ممکن بود بخواهند جسارت کرده و دامن کار کورسری حکومتی را آغشته به لکه ننگ دزدی دریایی کنند.
کاپیتان کید سرمشق خوبی برای این عبرت‌آموزی بود. از این داستان همچنین درمیابیم که چگونه اسطوره­‌ها اغلب تاریخ‌ساز می‌شوند، مگر آنکه آن اسطوره در محکمه تاریخ بازجویی شود.

 

 

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


  • 54 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *