سیری در تاریخ با دوبله فارسی – کشتار در مرغزار

ا

Seiri Dar Tarikh

 

توضیحات : سیری در تاریخ برنامه ایی هستش که اسرار و حقایق تاریخی را برملا می کند.

 

نام مستند : سیری در تاریخ

نام این قسمت : کشتار در مرغزار

زبان : دوبله فارسی

زمان : حدود 45 دقیقه

حجم : 250 مگابایت

کیفیت : 576p (عالی)

فرمت : MKV
 

خلاصه داستان این قسمت
 

در سپتامبر ۱۸۵۷ مسافران کاروان فنچر که از آرکانزاس به جنوب کالیفرنیا از جاده قدیم اسپانیایی می‌رفتند، در منطقه‌­ای آرام و زیبا بر بالای کوه­های جنوب غرب سرزمین یوتا و در ناحیه گریت بسین توقف می‌کردند و چادر می­ زدنند. این گروه که متشکل از بیش از ۱۲۰ مرد و زن و کودک سفید ثروتمند می‌­شود، در این منطقه توقف می­‌کنند تا گله خود را قبل از آخرین مرحله از سفر دشوارشان در بیابان استراحت دهند

در سپیده‌­دم دوشنبه هفتم سپتامبر، گروه فنچر با حمله­‌ای مواجه می‌­شود که ظاهرا از طرف بومیان قبیله پایوت است. پیشگامان مصمم در پشت واگن­های خود مستقر می­‌شوند تا با مهاجمان مقابله کنند. به مدت پنج روز، گروه فنچر در حالی که تعداد زیادی کشته و مجروح می‌­دهد، از موقعیت خود دفاع می­‌کند و تلفات سنگینی را بر دشمن ظاهرا بومی خود وارد می‌­کند. در نهایت در ۱۱ سپتامبر ۱۸۵۷، کاپیتان جان دی لی از شبه نظامیان محلی مورمن با پرچم سفید به سمت مدافعان مستاصل می‌­رود. او به آنها قول می­‌دهد اگر اسلحه­‌های خود را تحویل دهند و همراه شبه نظامیان او به شهر نزدیک سدار بروند از آنها در مقابل پایوت­ها محافظت می­‌کند. مهاجران در مقابل این پیشنهاد به دو گروه تقسیم می‌شوند، اما در نهایت با توجه به نبود آب، مهمات اندک و تعداد زیادی کشته و زخمی، قول لی در مورد حفاظت از آنها را می­‌پذیرند.

آنها توسط لی به سه گروه تقسیم می­‌شوند. کودکان و مجروحان در واگن­ها و زنان و مردان در پشت سر آنها به فاصله چند صد متری پیاده به راه می­‌افتند و لی دستور می‌­دهد. گلوله‌ای شلیک می­‌شود. اتفاقی که پس از آن می‌­افتد، کشتاری هولناک است که به تنهایی توسط بومیان انجام نمی­‌شود، بلکه مورمن­ها و تعدادی از متحدان پایوت آنها آن را موجب می­‌شوند.
۱۴۰ سال بعد و در آگوست ۱۹۹۹ بالاخره سکوت می­‌شکند و یک متصدی بیل مکانیکی که توسط مسئولین کلیسای مورمن برای تعمیر یک پایه در حال تخریب در محل چمنزارهای کوهستانی به کار گرفته شده است، یک گور دسته جمعی از ۲۸ قربانی را پیدا می­‌کند. استخوان­ها به دانشگاه یوتا برده می‌­شود و در آنجا یک مردم‌شناس قانونی به نام شانون نواک و تیم او کشفیات متحیرکننده‌­ای را انجام می‌­دهند. این اتفاق قبل از دستور فرماندار یوتا (از نوادگان یکی از قاتلان) مبنی بر دفن مجدد و فوری استخوان­ها رخ می‌دهد.
کشف دانشمند با داستان مورمن­ها در تناقض است. برای یک مخفی­‌کاری دیگر خیلی دیر است. ارواح چمنزارهای کوهستان صحبت کرده و نکاتی جدید را در مورد وحشیگری فراموش شده بیان کرده‌­اند. اکنون از طریق علم نواک و تحقیقات ویل بگلی و سالی دنتون داستان جدیدی ظاهر شده است. داستانی که مشخص می­‌کند مردان سفید و نه بومیان، قاتلان چمنزارهای کوهستان هستند و دستور کشتار دسته جمعی عظیم در ۱۱ سپتامبر توسط بالاترین مقامات مذهبی صادر شده است.

 

 

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


  • 54 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *