شهروند چند ملیتی با دوبله فارسی

ا

shahrvande
 

توضیحات : این مستند شرح وقایع جلسات لورا پویترس و همکارانش با ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی ایالات متحده در هتلی در هونگ کونگ است در حالی که اسنودن خود را برای افشای برنامه گسترده جاسوسی دولت ایالات متحده در داخل و خارج از کشور آماده می کند.

لورا پویترس، مستندساز که پیش از این به تنهایی و با پذیرش خطر مرگ فیلمی به نام «کشور من، کشور من» را در عراق ساخته بود اینک فیلمی درباره مردی ساخته است که آماده است همچون او خطر مرگ را برای عقایدش بپذیرد.

اسنودن در این فیلم درباره لزوم افشاگری و خطرات احتمالی آن سخن می گوید: «اینها مسائلی مربوط به همه هستند، مسائل شخصی من نیستند. من از آنها نمی ترسم، آنها نمی توانند من را همچون دیگران اذیت کنند و به سکوت وادار کنند. اگر کس دیگری این کار را انجام نمی دهد من انجام خواهم داد و امیدوارم که بعد از من هم کس دیگری این کار را ادامه دهد.»

پویترس همچون موضوع فیلمش کمتر دیده و شنیده شده است. او تصاویرش را همچون همیشه به سبکی متنوع ارائه می کند.

چه اسنودن را یک قهرمان بدانید و چه یک خائن، دیدن مستند «شهروند چند ملیتی» را به شما بعنوان شهروند این جهان که می خواهید تصمیمی آگاهانه بگیرید شدیدا توصیه می کنیم.

 

نام مستند : شهروند چند ملیتی (Citizenfour)
تعداد قسمت : تک قسمتی (ویژه برنامه)

زبان : دوبله فارسی

زمان : حدود 2 ساعت

حجم : 900 مگابایت

کیفیت : 576p (عالی)

فرمت : MKV
 
 

اولین نمایش عمومی مستندی درباره ادوارد اسنودن، افشاگر سازمان امنیت ملی آمریکا در جشنواره فیلم نیویورک برگزار شد. این فیلم «سیتیزن فور» (Citizenfour) نام دارد و ساخته لورا پویترَس، فیلمساز و روزنامه نگار آمریکایی است.

فیلم در هنک کنگ فیلمبرداری شده است، زمانی که عامل سابق سازمان سیا با روزنامه نگاران روزنامه های گاردین و واشنگتن پست دیدار و اسنادی را در مورد برنامه های انبوه ردگیری دولت آمریکا منتشر کرد. در فیلم همچنین می بینیم که چگونه لیندسی میلز، رقصنده و دوست دختر سابق اسنودن در روسیه به او می پیوندد. فیلم بخشی از زندگی آنها در مسکو را نیز به تصویر می کشد.

لورا پویترس می گوید: «این فیلم در ادامه تمرکز بر مسئله امنیت داخلی آمریکا پس از یازده سپتامبر ساخته شده و نشان می دهد چگونه نظارت به شکلی از کنترل جمعیت تبدیل شده است، اینکه چگونه جنگ علیه ترورویسم به آمریکا بازگشته است.»

بن وایزنر، وکیل اسنودن می گوید: «یکی از چیزهایی که در مورد این فیلم مرا خوشحال کرد، این است که هم اکنون، همه برای اولین بار اسنودن را همانطوری می شناسند که من طی این سالها می شناسم. وی شخص مسئول و جدی است. او خود را نادیده گرفته و آدم مهمی است که شخصا، بدون هیچ مشاوره حقوقی و بدون در نظر گرفتن عواقب شخصی تصمیمی تاریخی گرفت.»

افشاگری های اسنودون بحثهای زیادی در مورد تقابل حوزه حریم شخصی با امنیت ملی برانگیخت. عده ای او را خائن و گروهی او را قهرمانی می دانند که برای آزادی شهروندان از اطلاعات پرده برداشت.

مستند « سیتیزن فور» از روز ۲۴ اکتبر( دوم آبانماه) در سینماهای ایالات متحده آمریکا به نمایش در خواهد آمد.  
[/su_spoiler]  

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


  • 54 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *