همزیستی با درندگان با دوبله فارسی – خرس قطبی

ا

hamzisti

 

توضیحات : در این مجموعه اکوسیستم ها و نظام های خودگردان مناطق مختلف زمین و خصوصیات زیستی و تعاملات موجودات و جانوران این مناطق به تصویر کشیده می شود. در هر قسمت با تمرکز بر یک منطقه ، کاوشی بر حیات وحش و محیط زیست آن صورت می گیرد.
اکوسیستم های برجسته که سوژه این مستند شدند عبارت اند از: مجمع الجزایر آتشفشانی شناخته شده گالاپاگوس، چمنزارهای سرنتی در آفریقا، جنگل های بارانی آمازون در آمریکای جنوبی، جنگل های کلپ واقع در خلیج مانتری کالیفرنیا، دلتای اوکاوانگو ، کویر کالاهاری و بیابان قطب شمال مجمع الجزایر اسوالبارد.

 

نام مستند : همزیستی با درندگان (Operation Maneater)
نام این قسمت : خرس قطبی

زبان : دوبله فارسی

زمان : 47 دقیقه

حجم : 235 مگابایت

کیفیت : 576p (عالی)

فرمت : MKV
 

خلاصه داستان این قسمت
 

در این برنامه مارک اونز به سواحل خلیج هادسون در کانادا سفر می‌کند. هرساله خرس‌ها در این کناره جمع می‌شوند. آن‌ها منتظر هستند تا با سرد شدن هوا و سخت شدن یخ‌ها، برای خوردن غذای مورد علاقه‌شان، خوک‌های دریایی، به سمت شمال حرکت کنند. اما خرس‌هایی که قوی‌تر هستند دست به خطر می‌زنند و راهی دیگر را انتخاب می‌کنند. آن‌ها به سمت شهرهای نزدیک مانند آرویات یا چرچیل می‌روند و در آن‌جا به ساکنان محلی حمله می‌کنند. در ماه‌های اخیر بر اثر حمله خرس‌ها، سه نفر جان خود را از دست داده‌اند و ساکنان محلی نیز در دفاع از خود، خرس‌ها را هدف گلوله قرار داده‌اند.

مارک اونز چند ساعت پس از آخرین حمله خرس‌ها به ساکنان شهر چرچیل، به آن‌جا می‌رسد. دونفر به شدت مجروح شده‌اند و دو خرس مرده‌اند. او به گروه تیم حفاظت در برابر خرس‌ها می‌پیوندد. آن‌ها یک خرس قطبی را در شهر گرفته‌اند و می‌خواهند خرس را با هلیکوپتر به خارج از شهر منقل و آزاد کنند.

در تیم حفاظت از حیات وحش شهر آریوات، مارک شاهد آزمایش راه حل‌های بسیار پیچیده تکنولوژیکی برای جلوگیری از ورود خرس‌ها به شهر، توسط افسران حیات وحش محلی است. این گروه در حال آزمایش یک سیستم آنتن کشف کننده بسیار پیچیده هستند و مارک فرصت پیدا می‌کند تصویرهای بسیار قابل‌توجه و کمیابی را از واکنش خرس‌های قطبی به سنسورهای هشداردهنده تصویربرداری کند. آن‌ها با موفقیت یک دستگاه خاص فرستنده دوربرد صوتی نظامی را آزمایش می‌کنند؛ دستگاهی که برای جلوگیری از ورود خرس‌های قطبی به شهر، از صدای غرش یک خرس قطبی نر بسیار قوی استفاده می‌کند.

 

تماشای بخشی از این قسمت (کلیک کنید)
 
شما میتونید بخشی از این قسمت رو در آپارات مشاهده کنید

http://www.aparat.com/v/HhoEe
 

 
خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


  • 9 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *