رمزگشایی تاریخ بشریت با دوبله فارسی – انسان و تجملات

ا

ramzgosha

 
توضیحات : رمزگشایی تاریخ بشریت، داستان جذاب دوازده نیرویی است که سرنوشت بشریت را به روش های خارق العاده ای تعیین کرده اند. این برنامه ما را به سفری در شجرنامه ی انسان از آغاز تا امروز می برد و نگاهی موضوعی به تکامل در طول عصرها می اندازد و نشان می دهد که چطور نیروهایی مختلف جهانی در شکل دادن به آنچه که ما امروز هستیم موثر بوده اند.

نیروهای خشونت بار طبیعت ما را مجبور به وفق دادن خویش یا پذیرش نابودی کرده اند و قانون بقا ما را به سمت اختراعات تکنولوژیکی جدید کشانده است، که به نوع خود هستی ما را تغییر داده اند. نیاز ما به غذا، تمدن را به وجود آورده و نیاز برای زندگی تجملاتی تر دنیای ما را دگرگون کرده است. داستان های حیرت انگیز از سرتاسر جهان و ارتباطات شگفت انگیزتر آن ها با یکدیگر، در این برنامه رمز از تاریخ بشریت می گشایند.

 

نام مستند : رمزگشایی تاریخ بشریت (Mankind Decoded)

نام این قسمت : انسان و تجملات

زبان : دوبله فارسی

زمان : 25 دقیقه

کیفیت : HD 1080p (فوق العاده)
حجم : 265 مگابایت
فرمت : MKV

 

خلاصه داستان این قسمت
 
وقتی که مردم عادی هوس تجملات زندگی مردم ثروتمند را می‌کنند، نبوغ و خلاقیت به هم می‌پیوندند و تاریخ را در خط جدیدی قرار می‌دهند. نیاز ما به تجملات، نیروی سازنده‌ی تاریخ و تکامل ما بوده است

رومیان، بریتانیا را به دنبال یافتن فلزهای ارزشمند و گسترش دادن امپراتوری‌شان، اشغال می‌کنند. نقره‌های بریتانیایی به روم سرازیر می‌شوند و شهروندان این سرزمین را از همیشه ثروتمندتر می‌سازند. به این ترتیب مردم با تجملات جدیدی آشنا می‌شوند، که پرطرفدارترین آن‌ها ابریشم است. این‌که ابریشم از کجا آمده نامعلوم است، اما ولع سیری ناپذیر برای ابریشم و پولی که برای آن پرداخت می‌شود، کاشفان رومی را به سفری به آسیا، برای پیدا کردن منشأ آن ترغیب می‌کند. به این ترتیب مسیر بازرگانی راه ابریشم ایجاد می‌شود. در اروپا علاقه به تجملات، بازار تجارت لوازم ناشناخته‌ی شرقی را گرم می‌کند، بازاری که فقط هم به ابریشم محدود نمی‌شود. در جهان قرون وسطایی سودبخش‌ترین محصول تجملاتی فلفل بوده است. در این زمان شهر قدیمی قسطنطنیه مرکز کنترل واردات ادویه به اروپا بوده است. ترک‌های عثمانی که به دنبال به دست آوردن این شهر و ثروتش بودند، با استفاده از باروت، که از طریق راه ابریشم از چین به غرب آورده شده، این شهر را به تصرف خودشان در می‌آورند.

 

تماشای بخشی از این قسمت (کلیک کنید)
 
بخشی از این مستند رو در آپارات مشاهده کنید

http://www.aparat.com/v/Biyha

 

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 

 
 
 


  • 54 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *